آیا هنوز سال 2023 است؟ | سیمی


مایکل هیت: در یک کلمه؟

لورن گود: یک عبارت به شما می دهم.

مایکل هیت: الون ماسک.

لورن گود: اوه، واقعا؟ مانند یک اسم خاص است.

مایکل هیت: آره

لورن گود: مثل اسم نامن، است.

مایکل هیت: منظورم این است که او بزرگ به نظر می رسد. تو چطور؟

لورن گود: با یک کلمه لغت رفتم پس انتخاب کردم ناخوشایند.

مایکل هیت: ،

لورن گود: ،

مایکل هیت: تاریکه

لورن گود: نگاه کن تاریک است. هست، اما سال عجیبی بود.

مایکل هیت: سال خیلی عجیبی بود. منظورم این است که همه سال ها عجیب هستند، اما فکر می کنم امسال از ج، خارج شده است.

لورن گود: ما باید در مورد آن صحبت کنیم.

مایکل هیت: بیا انجامش بدیم

[Gadget Lab intro theme music plays]

لورن گود: سلام به همه. به آزمایشگاه گجت خوش آمدید. من لورن گود هستم. من یک نویسنده ارشد در WIRED هستم.

مایکل هیت: من مایکل کالور هستم. من یک سردبیر ارشد در WIRED هستم.

لورن گود: این آ،ین ،مت ما در Gadget Lab در سال است. در گذشته، معمولاً یک ،مت تکراری را در این زمان از سال منتشر می‌کردیم، اما شنیده‌ایم که همه شما واقعاً دوست دارید به Gadget Lab در ماه دسامبر گوش دهید، شاید به این دلیل که به دنبال کمی فرار از خانواده یا خودتان هستید. در حال سفر هستید و برای سفر طول، به چند غلاف نیاز دارید. بنابراین ما اینجا در اواسط دسامبر این را ضبط می کنیم و امیدواریم که در این ،مت کمی شادی پیدا کنید. بنابراین من و مایک در حال انعکاس و بحث های زیادی در مورد بزرگترین اخبار فناوری 2022 بوده ایم. هر دو کاملاً در همه چیزهای متاورز غرق شده اند، Web3، Zuck، Apple، Twitter، SBF.

مایکل هیت: ایلان

لورن گود: الون ماسک. مایک، من فقط می خواهم مستقیماً به آن بپردازم. به نظر شما بزرگترین خبر فناوری در سال 2022 چه بوده است؟

مایکل هیت: خوب، وقتی برای این ،مت آماده شدیم، لیست های خودمان را از چیزهایی که می خواستیم در مورد آنها صحبت کنیم تهیه کردیم و سپس لیست هایمان را با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم. من چیزی دارم که می خواهم در مورد آن صحبت کنم، اما فکر می کنم چیزی که شما می خواهید در مورد آن صحبت کنید مهم تر است. بنابراین ابتدا باید در مورد آن صحبت کنیم، و آن Tweelon است.

لورن گود: تویلون.

مایکل هیت: آقای تویلون.

لورن گود: آره منظورم این است که شما تقریباً در مقدمه برنامه ما به این اشاره کردید که این موضوع امروز یک موضوع بزرگ برای ما خواهد بود. بنابراین این یکی برای اولین بار در آوریل آغاز شد، زم، که ایلان ماسک گفت که 9.2 درصد از سهام توییتر را بر عهده خواهد گرفت و از طریق هیئت مدیره آن بر شرکت اعمال نفوذ خواهد کرد. سپس او به سرعت گفت که به هیئت مدیره نمی‌پیوندد، و چند روز بعد اعلام کرد که قصد دارد فقط توییتر را ب،د، فقط آن را با قیمتی حدود 44 میلیارد دلار ب،د. اکنون، یک سری اتفاقات در ماه‌های بعد رخ داد، جایی که ماسک پس از آن توییتر را متهم کرد که مشکل ربات بزرگ‌تری نسبت به آنچه در ابتدا فاش شده بود دارد. سرمایه گذاران توییتر به طور مداوم از ماسک شکایت ،د. به نظر می‌رسید ماسک سعی می‌کرد راهی برای ،وج از این معامله پیدا کند، در حالی که بقیه ما در تلاش بودیم تا بفهمیم یک توییتر متعلق به ایلان چگونه خواهد بود. سپس در پایان اکتبر، واقعاً اتفاق افتاد. معامله بسته شد و Tweelon، همانطور که ما آن را در اینجا در WIRED نامیده ایم، یک چیز واقعی بود، اما البته، اینطور نیست که هرج و مرج از بین رفته باشد – کاملا برع،. ماسک نیمی از کارکنان توییتر را ا،اج کرد. او اعلام کرد و سپس از برنامه های یک طرح راستی آزمایی جدید و افزایش هزینه اشتراک توییتر بلو جلوگیری کرد. او برخی اکانت های برجسته را در پلتفرم بازگرداند. برخی دیگر را مسدود کرد. او دسته‌ای از فایل‌ها را درباره تعدیل محتوا منتشر کرد که به نظر می‌رسید شفافیت عملکردی زیادی داشت. اخیراً، او ترول‌های محافظه‌کار را با توییت ، چیزی تحقیرآمیز در مورد ضمایر ترجیحی مردم تحریک کرد. بله، و به هر حال، همانطور که اشاره کردم، فقط در اواسط دسامبر است.


منبع: https://www.wired.com/story/gadget-lab-podcast-579/