ابرقدرت جدید توییتر ایلان ماسک خطرناک است


ماسک همچنین استفاده از سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود را در اوکراین محدود کرده و اظهاراتی را ارائه کرده است که چنین تفسیر شده است حمایت از ادعاهای روسیه در مورد خاک اوکراین. شرکت دیگر ماسک، تسلا، به چین به ،وان بازار، مرکز تولید و منبع مواد خام متکی است که منجر به نگر، ها که ممکن است برای کاهش یا حذف محتوای انتقادی از پکن تحت فشار قرار گیرد. در ماه اکتبر از او انتقاد شد که چرا خودش را وارد کرده است اختلاف چین بر سر آینده تایوان.

توییتر در گذشته برای تأثیرگذاری بر سیاست ملی در چندین کشور استفاده شده است. رو،مه گاردین این هفته گزارش شده است یک شرکت اسرائیلی از این پلت فرم برای دستکاری در نتیجه 27 انتخابات استفاده کرد. در زمان ماسک، توییتر نیز بود متهم به کندی عمل در مورد افزایش اطلاعات نادرست انتخاباتی در برزیل که به تلاش برای کودتا ختم شد.

ماسک همچنین مستقیماً خود اطلاعات نادرست را در توییتر منتشر کرده است. در ژانویه، او عذرخواهی کرد به دلیل توئیت یک تئوری توطئه بی اساس درباره همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پل که در اوا، سال 2022 در خانه آنها مورد حمله قرار گرفت.

نه ماسک و نه توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

گزارش شده است که توییتر تیم های روابط ،تی خود را در سراسر جهان توخالی کرده است و این تنها شرکت فناوری بزرگ بود که گزارش کاملی در مورد اطلاعات نادرست به ،وان بخشی از آیین نامه داوطلبانه خود در مورد اطلاعات نادرست در این ماه به اتحادیه اروپا ارائه نکرد. بسته شدن آشکار دفتر مطبوعاتی توییتر نیز مسئولیت این شرکت را محدود می کند.

اما در حالی که توانایی TikTok برای تغییر آنچه کاربران می‌بینند باعث شده است که سیاست‌گذاران برای تنظیم مقررات تلاش کنند، واکنش به تغییرات در توییتر خاموش شده است. استیون باکلی، مدرس رسانه و ارتباطات در دانشگاه سیتی لندن، که متخصص در سیاست ایالات متحده و رسانه های اجتماعی است، می گوید: «سطوح مختلف خشم سیاستمداران، هم ریاکاری و هم سطح پایین سواد رسانه ای آنها را برجسته می کند. اساساً، تفاوت بسیار کمی بین آنچه TikTok برای تقویت پست‌ها انجام می‌دهد و آنچه توییتر در حال حاضر انجام می‌دهد وجود دارد.

اگنس ونما، محقق امنیت ملی و اطلاعات نادرست در دانشگاه مالت، می‌گوید که فکر می‌کند به ماسک آزادی عمل بیشتری داده می‌شود، زیرا زم، که مکالمه را دستکاری می‌کند، او را جوک می‌دانند، در حالی که TikTok، متعلق به شرکت فناوری چینی Bytedance، به بحث‌های ژئوپلیتیک کشیده می‌شود. . ونما می‌گوید: «وقتی صحبت از خشم نسبت به انجام این کار توسط TikTok در حالی که ماسک به راه خود ادامه می‌دهد، استانداردی دوگانه می‌بینم. من تصور می‌کنم این حداقل تا حدودی به منافع امنیتی، چینی بودن TikTok و کیش شخصیت اطراف ماسک مربوط می‌شود.»

به گفته کری کوپر، استاد روانشناسی سازم، در دانشکده بازرگ، دانشگاه من،تر که روش خاص ماسک را برای اجرای توییتر مطالعه کرده است، این فرقه شخصیتی به ماسک کمک کرده است تا بدون بررسی دقیق در مورد نحوه عملکرد این پلتفرم تصمیمات جدی بگیرد. کوپر می گوید: «او از نقطه نظر نیاز به توجه، بسیار در حالت ترامپ است. او توجه می خواهد و به ،وان یک شخص به توجه نیاز دارد.

با این حال، کوپر بر این باور نیست که تصمیمات ماسک بیش از این است. او مردی است که میل به توجه دارد. مرد فقط به توجه و ستایش نیاز دارد. من فکر نمی‌کنم این کار بدی باشد.»

Venema می گوید که استفاده ماسک از گرمایش الگوریتمی باید زنگ خطری باشد. پلتفرم‌ها همیشه درجاتی از دستکاری آنچه مردم آنلاین می‌بینند درگیر بوده‌اند، اما به ندرت چنین آشکار است.

او می‌گوید: «همه ما دوست داریم به این توهم باور داشته باشیم که رسانه‌های اجتماعی واقعاً بازار ایده‌ها هستند، جایی که همه می‌توانند مخاطبان خود را به دست آورند. مشک به نوعی برای عقب کشیدن پرده و نشان دادن این موضوع ضروری است که در واقع به برخی افراد یک مگافون داده می شود، در حالی که به دیگران این کار داده نمی شود.


منبع: https://www.wired.com/story/elon-musks-new-twitter-superpower-is-dangerous/