ارائه دهندگان قرص سقط جنین جایی نمی روند


پس از مغایرت قانونی احکام باعث ایجاد عدم اطمینان گسترده در مورد آینده دسترسی به قرص های سقط جنین در ایالات متحده شد، هم ارائه دهندگان بهداشت از راه دور مستقر در ایالات متحده و هم فروشندگان قرص از طریق پست در خارج از کشور می خواهند یک چیز را روشن کنند: آنها اینجا هستند تا بمانند.

از زم، که دادگاه عالی ایالات متحده لغو شد رو در مقابل وید، کلینیک های مجازی سقط جنین نقش برجسته تری در مراقبت های بهداشت باروری ایفا کرده اند. قبل از این تصمیم، کلینیک های مجازی سقط جنین 4 درصد از سقط جنین ها را در ایالات متحده تشکیل می دادند. به گفته الف، پس از این تصمیم، این رقم به 11 درصد افزایش یافت مطالعه از انجمن تنظیم خانواده

زمینه برای ارائه دهندگان قرص سقط جنین در 8 آوریل تغییر کرد، زم، که حکمی از قاضی متیو کا،ماریک از ناحیه شمالی تگزاس، تاییدیه اداره غذا و داروی ایالات متحده را در مورد میفپریستون، یکی از دو دارویی که معمولا در سقط جنین دارویی دو مرحله ای استفاده می شود، باطل کرد. این حکم چندین دهه اجماع علمی در مورد ایمنی میفپریستون را نادیده گرفت و تأییدیه چند دهه ای FDA را برای این دارو تضعیف کرد. همچنین مستقیماً با حکمی که در همان روز توسط قاضی توماس رایس از ناحیه شرقی واشنگتن صادر شد و به مقامات ایالات متحده دستور داد تا دسترسی به دارو را حفظ کنند، در تضاد بود.

چهارشنبه، دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم تا حدی لغو شد Kacsmaryk، دستور داد که mifepristone به طور قانونی در دسترس باقی بماند – اما همچنین توزیع mifepristone از طریق پست را در ایالت هایی که قبلا قانونی بود لغو کرد. در این حکم آمده است که دارو اکنون باید شخصاً توزیع شود و تغییرات اخیر FDA را لغو کند تا اطمینان حاصل شود که مردم می توانند به مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این مع، بر شبکه گسترده ای از ارائه دهندگان سلامت از راه دور تأثیر می گذارد. در طول همه‌گیری، زم، که FDA محدودیت‌های مربوط به مراقبت مجازی سقط جنین را کاهش داد، قرص‌های سقط جنین از طریق پست در 25 ایالت و واشنگتن دی سی در دسترس قرار گرفت. بسیاری از این قرص ها توسط خدماتی که به طور خاص به سلامت از راه دور باروری اختصاص داده شده بودند، از جمله کلینیک های مجازی مانند هی جین و چوی، ارائه می شدند.

این شرکت‌ها خود را برای افزایش محدودیت‌ها آماده کرده‌اند و اکنون به سرعت در حال حرکت هستند تا اطمینان حاصل کنند که همچنان قادر به فعالیت قانونی بدون توقف هستند. از هم‌اکنون، هی جین و چوی، به ارائه قرص‌های میفپریستون از طریق پست در ایالت‌هایی که قبلاً خدمات رس، می‌،د، ادامه می‌دهند.

با این حال، مشخص نیست که اگر ممنوعیت ارسال میفپریستون از طریق پست باقی بماند، در درازمدت چه اتفاقی ممکن است بیفتد. حتی اگر کلینیک‌های مجازی بخواهند به توزیع قرص‌ها ادامه دهند، ممکن است با دو تولیدکننده بزرگ آمریکایی، Danco Laboratories و GenBioPro، با مشکل مواجه شوند. دیوید کوهن، استاد حقوق دانشگاه در،ل، با اشاره به سیاست FDA می گوید: «آنها قرص ها را به داروخانه های پستی برای پست نمی دهند، مگر اینکه ،ت بایدن اخطاریه صلاحدید اجرایی صادر کند و به آنها بگوید که مجاز به انجام این کار هستند. که در آن آژانس در صورت وجود شرایط تخفیف در برابر انتشار داروهای تایید نشده اقدامی نمی کند.

FDA از اظهار نظر در مورد اینکه آیا در مورد توزیع mifepristone-by-mail از صلاحدید اجرایی استفاده می کند یا خیر خودداری کرد.

در صورتی که میفپریستون برای ارائه دهندگان بهداشت از راه دور ایالات متحده در دسترس نباشد، برنامه های پشتیبان در نظر گرفته شده است. سقط جنین دارویی معمولاً از دو قرص تشکیل می شود: میفپریستون و میزوپروستول. میفپریستون با مسدود ، هورمون پروژسترون که برای ادامه بارداری ضروری است، عمل می کند. در حالی که میفپریستون اغلب در زبان عامیانه به ،وان “قرص سقط جنین” نامیده می شود، در واقع میزوپروستول است که باعث انقباضات رحمی می شود که بافت جنین را از بدن خارج می کند. و از آنجایی که میزوپروستول مشمول احکام اخیر نمی شود، این احتمال وجود دارد که این شرکت ها در صورت قطع دسترسی تولیدکنندگان به میفپریستون، عرضه میزوپروستول را به تنهایی آغاز کنند. این هست ایده آل نیستاز آنجایی که ،یب قرص ها بهترین نتیجه را ایجاد می کند. میزوپروستول به تنهایی می تواند باعث گرفتگی و حالت تهوع اضافی شود. اما برای ارائه دهندگ، که مصمم هستند به کمک به بیماران ادامه دهند، بهتر از هیچ است.


منبع: https://www.wired.com/story/telehealth-abortion-pill-access-court-decision/