ارتقا سی پی یو کامپیوتر 5 ترفند برای ارتقای CPU کامپیوتر

ارتقا سی پی یو کامپیوتر 5 ترفند برای ارتقای CPU کامپیوتر

کاربرن ویندوز 7 یا ویندوز 10 می توانند با استفاده از این روش اطلاعات سی پی یو را پیدا کنند . کاربرن ویندوز 10 می توانند با استفاده از این روش اطلاعات سی پی یو را پیدا کنند . به اقداماتی که منجر به بالا رفتن سرعت قطعات سخت افزاری می‌شود، اورکلاک کردن می‌گویند.

  • یک پردازنده از نوع خط لوله، می‌تواند بسیار نزدیک به حد اسکالر شود، در این شرایط تنها مانع موجود وقفه‌ها (دستورالعملی که بیش از یک چرخهٔ ساعتی در یک مرحله طول می‌کشد) هستند.
  • این محدودیت، به میزان زیادی به وسیلهٔ روش‌هایی که موازی سازی CPU را افزایش می‌دهند، جبران شده‌است.
  • پردازنده مرکزی کامپیوتر در زمان فعالیت، گرمای زیادی ایجاد می‌کند،‌ حتی اگر برای مدت کوتاهی روشن باشد.
  • از آنجایی که همه چیز در یک دیوایس پردازشگر با اعداد نمایش داده می شوند، می توان گفت CPU یک ماشین حساب فوق پیشرفته و بسیار سریع است.
  • در صورتیکه از کامپیوتر‌های رومیزی استفاده می‌کنید می‌توانید از بابت تعویض سی پی یو دستگاه خیالتان راحت باشد.

برای این که تعریف جامعی از سی پی یو ارائه دهیم، لازم است به تاریخچه آن نیز بپردازیم. کامپیوتر های اولیه نظیر ENIAC برای انجام دادن وظایف مختلف و متفاوت لازم بود از نو سیمکشی شوند؛ به همین دلیل به این دسته از کامپیوترها، کامپیوترهای با برنامه ثابت یا Fixed-Program گفته می‌شد. این واژه به دستگاه هایی اطلاق می‌شد که توسط نرم افزارها یا برنامه های کامپیوتری فرمان هایی صادر می‌کرد.

ای ام دی AMD

توجه به TDP در هنگام انتخاب پردازنده، موجب می شود بتوانید خنک کننده مناسب تری برای سیستم خود انتخاب کنید. با این حال، بهبودهای معماری به تنهایی قادر به حل تمام معایب پردازنده‌های تماماً همگام نیستند. برای مثال، سیگنال ساعت، درمعرض تاخیرهای ناشی از هرگونه سیگنال‌های الکتریکی دیگر است. سرعت‌های بالای ساعت در CPUهایی که به‌طور فزاینده پیچیده شده‌اند، باعث می‌شود تا نگه داشتن سیگنال ساعت به شکل هم فاز در تمام بخش‌های واحد، دشوار شود. این امر باعث شده‌است تا در بسیاری از CPUهای جدید، چندین سیگنال ساعت مشابه فراهم شود، تا مانع از این شود که یک سیگنال منفرد آنقدر تأخیر پیدا کند که موجب اختلال عملکرد پردازنده شود. مشکل مهم دیگری که بدنبال افزایش چشمگیر سرعت ساعت به وجود می‌آید، مقدار گرمایی است که توسط پردازنده آزاد می‌شود.

محصولات تیم کنکور کامپیوتر

در این زمان باید نشانه‌ها را بررسی و دستگاه را عیب یابی کنید، سپس برای رفع مشکل و تعمیر کامپیوتر یا لپ تاپ اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم به دنیای CPU کامپیوتر و لپ تاپ سفر کنیم و به بررسی مشکلات cpu کامپیوتر و لپ تاپ و نحوه برطرف کردن این مشکل‌ها بپردازیم. اگر پس از بررسی تمام موارد گفته شده در این مقاله مشکل سیستم شما رفع نشد و تمایل به دریافت قیمت کامپیوتر یا قیمت لپ تاپ جدید داشتید، روی لینک‌ها کلیک کنید.

همچنین این پردازنده‌ها پلمب ندارند؛ هرچند که کارکرده بودن پردازنده غالباً از روی رد قفل مادربرد یا سایدگی آنها قابل تشخیص است. همچنین اورکلاک کردن پردازنده‌های AMD Ryzen هم ارزش زیادی ندارد و بهتر است از همان ابتدا یک پردازنده سریع و قوی با فرکانس بالا انتخاب کنید. اگر به استفاده‌های کاری و سنگین بپردازیم که قابلیت استفاده از Multi-Threading را داشته باشند، پردازنده‌هایی با 12، 16 یا 24 هسته پردازشی مفید خواهند بود. از این رو، برای یک کاربر خانگی یا گیمر، پردازنده Core i K بهتر و ارزشمندتر از Core i K است. با این حال، معمولاً افزایش تعداد هسته‌ها منجر به ساخت پردازنده هایی با فرکانس پایین تر می‌شود. شما می‌توانید کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین پردازنده را از حدود قیمت ۱.۵ تا ۵ میلیون تومان خریدرای کنید.