اسناد لو رفته پنتاگون ممکن است نوید عصر جدیدی از افشاگری ها باشد


ایالات متحده ،ت این هفته به لطف افشای اسناد حساس پنتاگون که شامل مجموعه‌ای از به‌روزرس،‌های اخیر اطلاعاتی و جلسات توجیهی رئیس ستاد مش، است، دست و پنجه نرم کرده است. قابل ذکر است، به نظر می رسد اسناد بسیار جدید هستند، از اوایل ژانویه تا اوایل مارس. این مجموعه برای اولین بار چند هفته پیش در Discord پست شد، قبل از اینکه برخی از اسناد اخیراً در کانال های تلگرام روسیه و سپس توییتر دریافت شوند.

گزارش اولیه در مورد وضعیت – از جمله توسط نیویورک تایمز، که داستان را ش،ت – تقریباً روی 100 سند متمرکز شده است، اما برخی گزارش ها نشان می دهد که ممکن است اسناد محرمانه تری در چند ماه گذشته در Discord به اشتراک گذاشته شده باشد. اسناد، ع، هایی از اسلایدهای ارائه چاپ شده هستند. برخی از کاغذها قبل از عکاسی تا شده و باز شده بودند، و برخی از ع،‌ها ثبت می‌شوند برش های اشیاء دیگر که روی میز با کاغذها بود.

محققان می گویند که این افشاگری در میان سایر افشاگری های برجسته اخیر در مورد فعالیت های مخفیانه ،ت ایالات متحده در رتبه بالایی قرار دارد – لیستی که شامل اطلاعات ادوارد اسنودن در مورد فعالیت های جاسوسی انبوه آژانس امنیت ملی، جزئیات قابلیت های هک سیا در افشاگری های Vault7 منتشر شده توسط ویکی لی، و هک NSA است. ابزارهای فاش شده در نشت Shadow Brokers. اما این افشای اخیر دارای برخی ویژگی‌های خاص است که منع،‌کننده زمان کنونی است: نسبتاً کوچک است و حاوی اطلاعات تازه‌ای است تا مجموعه‌ای از داده‌های چند ماهه یا چند ساله. و در حالی که هنوز مشخص نیست چه ،ی این اسناد را فاش کرده است یا انگیزه آنها چیست، نشانه های اولیه از فعالیت Discord نشان می دهد که افشاکننده ممکن است سعی داشته خود را به دوستان بازی خود نشان دهد و حتی ممکن است یک نوجوان یا جوان باشد.

دن مایر، یکی از شرکای شرکت حقوقی Tully Rinckey که در زمینه استخدام فدرال و مسائل امنیت ملی کار می کند، می گوید: «من شیفته یک پدیده کوچک و دقیق نشت هستم. مایر قبلاً یک بازپرس فدرال و کارشناس افشاگری در ،ت ایالات متحده بود. مایر می گوید که استفاده از “نشت های استراتژیک” تاکتیک مقامات عالی “برای مدت طول،” بوده است. اما اکنون مشکل فناوری در مورد تلفن‌ها و توانایی انتقال این اسناد به روش‌هایی که ،ت پیش‌بینی نمی‌کرد، بسیار واقعی است.

آ،ین اسناد فاش شده جزئیات جنگ در اوکراین از جمله اطلاعات مربوط به پ،ند هوایی ارتش اوکراین و برنامه های ضد حمله آتی علیه روسیه را نشان می دهد. نکته قابل توجه، این کتاب همچنین جزئیاتی را در مورد تلاش های جنگی روسیه فاش می کند و میزان نفوذ جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به ارتش و سرویس های اطلاعاتی روسیه را نشان می دهد.

مانند هر افشای اسرار ،تی، تأثیرگذارترین افشاگری‌ها در درازمدت عموماً به روش‌ها و دسترسی‌ها مربوط می‌شوند تا اطلاعات خاص. این بدان م،است که به ،وان مثال، اطلاعات روسیه احتمالاً در واکنش به روابط برای فرار از اپراتورهای آمریکایی، تغییراتی در عملیات خود ایجاد خواهد کرد. این درز همچنین نشانه هایی از جاسوسی ایالات متحده از متحد، مانند مقامات کره ج،ی و اسرائیل دارد، اقدامی که ،وما تعجب آور نیست اما از نظر دیپلماتیک شرم آور است.

کریس میگر، دستیار وزیر دفاع ایالات متحده در امور عمومی، «ما هنوز در حال بررسی چگونگی این اتفاق و همچنین دامنه موضوع هستیم». گفت خبرنگاران روز سه شنبه اقداماتی برای بررسی دقیق‌تر نحوه توزیع این نوع اطلاعات و برای چه ،، انجام شده است. ما همچنین همچنان در تلاش هستیم تا آنچه را که ممکن است در آنجا وجود داشته باشد ارزیابی کنیم.»




منبع: https://www.wired.com/story/leaked-pentagon-do،ents-ukraine-discord/