امپراتوری بستر دریا از پادشاه جدید بریتانیا حمایت مالی می کند | سیمی


در سال 2019، مشارکت بین BP و ارائه دهنده انرژی آلم، ENBW با پرداخت 231 میلیون پوند (290 میلیون دلار) موافقت کرد. هزینه های سالانه گزینه تنها.

در حالی که صنعت بادی فراساحلی رونق می گیرد، کراون استیت در حال حاضر به فرصت بعدی برای پول نقد در امپراتوری بستر دریا چشم دوخته است: ذخیره کربن. بستر دریا در اطراف بریت،ا فضایی برای ذخیره دارد 78 میلیارد تن دی ا،ید کربن – فضایی بیش از اندازه کافی برای پر ، 200 سال انتشار سالانه کشور. دریای شمال به طور فزاینده ای به ،وان مقصدی برای ذخیره کربن جذب شده از صنایعی که به سختی کربن زدایی می شوند، از جمله فولاد، سیمان و تولید کود در نظر گرفته می شود.

با پیشرفت علم در مورد تغییرات آب و هوایی، ما متوجه شدیم که فقط کربن زدایی از بخش برق کافی نیست. جاناتان پیرس، رهبر تیم ذخیره‌سازی دی‌ا،ید کربن در سازمان زمین‌شناسی بریت،ا، می‌گوید: «ما همچنین باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم و سایر صنایع، منابع دیگر انتشار را کربن‌زدایی کنیم.

اگرچه دریای شمال همچنان قلب صنعت سوخت فسیلی بریت،ا است، اما ممکن است دریای شمال نقش مهمی در برنامه‌های کربن زدایی این کشور ایفا کند. در سال 2019، کمیته تغییرات آب و هوا – یک نهاد عمومی که به ،ت مشاوره می دهد – به این نتیجه رسید که اگر بریت،ا می خواهد به آن برسد، جذب و ذخیره کربن یک “ضرورت، نه یک گزینه” است. از لحاظ قانونی ا،ام آور هدف رسیدن به صفر خالص انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 است.

اسین سرین، تحلیلگر سیاست در موسسه تحقیقاتی گرانتهام در زمینه تغییرات آب و هوا و محیط زیست در دانشکده اقتصاد لندن، می‌گوید: اما برنامه‌های ذخیره‌سازی کربن شروعی دشوار داشته است. که در 2011 و 2015 ،ت پروژه‌های بزرگ جذب و ذخیره‌سازی کربن را لغو کرد و انتقادات را برانگیخت ،، که می گویند بریت،ا در سرمایه گذاری از دارایی های ذخیره سازی طبیعی خود کند بوده است. که شروع به تغییر می کند. به گفته سرین، تعهد ،ت برای به صفر رساندن انتشار کربن خالص “نقطه عطفی برای جذب، استفاده و ذخیره کربن بود.”

بریت،ا هدف خود را برای جذب 30 میلیون تن دی ا،ید کربن در سال تا سال 2030 قرار داده است، با اولین خوشه های جذب کربن که در اطراف شهرک ها و شهرهای صنعتی در شمال شرقی و شمال غربی ،ستان متمرکز شده اند. سرین می‌گوید: «اکنون یک رقابت جه، واقعی وجود دارد که چه ،ی می‌خواهد از مزایای صنعتی و اقتصادی حاصل از تلاش جه، برای رسیدن به انتشار خالص صفر بهره ببرد.

همه اینها به این م،ی است که کراون استیت اکنون روی دارایی ارزشمند دیگری در اعماق دریا نشسته است. این املاک مسئول اعطای حقوق ذخیره کربن در زیر بستر دریا در اطراف ،ستان، و، و ایرلند شمالی، و همچنین اجاره خطوط لوله است که دی ا،ید کربن را به این فروشگاه های زیرزمینی، که بیشتر آنها در دریای شمال واقع شده اند، منتقل می کند. مجوزهای ذخیره سازی توسط سازمان انتقالی دریای شمال (NSTA)، یک نهاد عمومی که صنایع ذخیره سازی نفت، گاز و کربن در دریای شمال را تنظیم می کند، تأیید شده است.

تا کنون، NTSA هفت مجوز برای ذخیره کربن بستر دریا در سراسر ،ستان اعطا کرده است. یکی از این مجوزها – که در سال 2013 به شل اعطا شد – منقضی شده است، بنابراین اکنون شش مجوز ذخیره کربن فعال وجود دارد که پنج سایت در دریای شمال و یک سایت در دریای ایرلند در غرب ،ستان را پوشش می دهد. در سپتامبر 2022، NSTA مناقصه را برای اولین دور عمومی مجوز ذخیره کربن پس از دریافت پیشنهادات از 19 شرکت برای 13 سایت ذخیره سازی کربن ارائه شده است. اما هر شرکتی که بخواهد کربن را در زیر دریا حمل و ذخیره کند، باید از کراون استیت نیز حقوق ب،د. تاکنون فقط یک پروژه اجرا شده است قرارداد اجاره از Crown Estate: تکه‌ای از دریای شمال که با مشارکت BP، Carbon Sentinel و Equinor New Energy برای پتانسیل ذخیره‌سازی کربن آن کاوش می‌شود.


منبع: https://www.wired.com/story/britain-crown-estate-ocean-empire/