«اندور» یک کلاس کارشناسی ارشد در نوشتن خوب است


سری جدید جنگ ستارگان اندور، پیش درآمدی برای فیلم 2016 یک سرکش، بررسی دراماتیک روزهای اولیه اتحاد شورشیان است. نویسنده داستان های علمی تخیلی مت لندن تحت تاثیر شخصیت پردازی و دیالوگ پیچیده نمایش قرار گرفت.

زیرمتن بسیار زیادی در گفتگو وجود دارد اندورلندن در اپیزود 533 می‌گوید، و در سکوت‌ها بسیار ارتباط برقرار می‌شود. راهنمای گیک برای کهکشان پاد،ت «مشاهده غیرفعال نیست. فکر می کنم برای درگیر شدن نیاز به یک ذهن فعال دارد. این یک نمایش کودکانه نیست.»

نویسنده تلویزیون آندریا کیل موافق است که اندور قطعه ای بالغ و پیچیده از داستان سرایی است. او می گوید: «در هر جنگ ستارگان دیگری، سیاه و سفید وجود دارد. هیچ متقاطع وجود ندارد. همه چیز در این نمایش درباره ابهامات اخلاقی است. این در مورد تن های خا،تری در هر موقعیتی است. و به همین دلیل است که برای من این یک نمایش بزرگسال است. هیچ چیز در دنیا سیاه و سفید نیست. همه انتخاب می کنند و برخی از این انتخاب ها به دیگران آسیب می زند. زندگی همین است و جنگ هم همین است.»

اندور تا حد زیادی از بسیاری از ،اصر اصلی جنگ ستارگان، مانند موجودات حواس پرت و درویدهای خنده دار اجتناب می کند و در عوض بر واقعیت های قدرت و خشونت تمرکز می کند. نویسنده فانتزی ارین لیندزیاو که سال ها به ،وان یک امدادگر سازمان ملل کار می کرد، به تصویر کشیدن نمایش از سیاست کاملاً قابل باور بود. من فکر می‌کنم به وضوح افرادی در تیم نویسندگی وجود دارند که دانشجویان رمان‌های جاسوسی هستند [t،se by] جان لو کاره و چه ،، دانشجویان سیاست و دانش‌آموزان تاریخ هستند، که واقعاً به چگونگی وقوع انقلاب در اینجا بر روی زمین و شکل ظاهری آن نگاه می‌کنند.

با وجود کیفیت بالای آن، اندوررتبه بندی ها دارد عقب ماند جنگ ستارگان نشان می دهد مانند ، وان ک،ی و ماندالوریان. راهنمای گیک برای کهکشان میزبان دیوید بار کرتلی امیدوار است که اندور در فصل 2 مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد. او می گوید: «خیلی خوب است. “این سزاوار رتبه های بالاتری نسبت به آن است که تاکنون ،ب کرده است. و من قطعاً می خواهم نمایش های بیشتری از این دست ببینم. این همان نمایشی است – به خصوص از نوع نمایش جنگ ستارگان – که من در تمام این سال ها به دنبال آن بودم. پس لطفاً بیایید همه تا آنجا که می تو،م از آن حمایت کنیم.»

به مصاحبه کامل با مت لندن، آندریا کیل و ارین لیندزی در ،مت 533 گوش دهید. راهنمای گیک برای کهکشان (در بالا). و برخی نکات برجسته از بحث زیر را بررسی کنید.

آندریا کیل در ، وان ک،ی:

من از شخصیت های دختر کوچولوی بدجنس متنفرم. موضوع در مورد لیا آیا او یک زن باهوش است، و کودکی که آنها به تصویر می‌کشند، یک دختر بچه لوس است که فرار می‌کند، زیرا نمی‌خواهد کاری را که باید انجام دهد، می‌گریزد و در این فرآیند یک دسته کامل از مردم را می‌کشد. و هرگز به آن پرداخته نمی شود. او فقط این دختر کوچولوی ناز است و قرار است همه او را دوست داشته باشند. متاسفم. او یک کودک لوس است که به دلیل اینکه نمی خواست با والدینش به جایی برود، باعث کشته شدن چند نفر شد. … وقتی شما این همه پول و همچنین یک بازیگر عالی دارید، و سپس یک کودک لوس را به ،وان شخصیت اصلی خود قرار می دهید، این مرا دیوانه می کند.

دیوید بار کرتلی در مورد شخصیت پردازی:

یک بار توصیفی از یک شخصیت عمیق شنیدم، و آن این بود که این شخصیتی است که می تواند کاری انجام دهد که شما را کاملاً شگفت زده کند، اما کاملاً با همه چیزهایی که در مورد آنها می د،د مطابقت دارد. و [Andor] پر از شخصیت های عمیق است در بسیاری از نمایش‌های علمی تخیلی و نمایش‌های جنگ ستارگان، شخصیت‌ها تک‌بعدی هستند به این م،ا که در هر صحنه دقیقاً شخصیت ی،، دارند و شما هرگز آنها را در هیچ لحظه‌ای متفاوت از آن نمی‌بینید. اما شما این شخصیت‌ها را در این لحظات خصوصی و آسیب‌پذیر می‌بینید که در آن جنبه‌های متفاوت اما کاملاً منسجمی با آنها می‌بینید.

ارین لیندسی در سیریل کارن و ددرا میرو:

چیزی که باعث می شود یک حکومت از هر نوعی کار کند تکنوکرات ها و آپاراتچی ها و بوروکرات ها هستند و آنها انگیزه های مختلفی دارند. و یکی از چیزهایی که آنها دارند [in Andor] این دو شخصیت هستند که به وضوح میزان جاه طلبی شخصی را به نوعی انگیزه اصلی و پای، برای این شخصیت ها نشان می دهند. چیزی که امیدوارم در آینده شاهد باشیم حداقل چند شخصیت است که به دلایل درست کارهای اشتباهی انجام می دهند. زیرا امپریالیسم عمدتاً پروژه ای بود که توسط گروهی از مردم که به طور مشروع فکر می ،د کار درست را انجام می دادند، اجرا شد.

مت لندن در اندور فصل آ،:

فکر می‌کنم در ،مت پای، انتظار بیشتری داشتم. بسیاری از مردم اینگونه خواهند گفت: «چی؟ چیزهای باورن،ی زیادی در ،مت پای، اتفاق می افتد.» درست است، وجود دارد. اما من فکر می‌کنم که پیام‌هایی در نمایش وجود دارد که برای ش،ت دادن یک امپراتوری باید تروریست شوید، و برای ش،ت دادن یک امپراتوری، مردم باید بمیرند – قرب،‌هایی نیز وجود دارد. و بنابراین احساس می‌کردم که شاید از برخی جهات، در روحیه واقع‌گرایی، تعداد بدن باید بیشتر می‌بود. … ما از قبل می د،م که این داستان چگونه به پایان می رسد، درست است؟ همه در یک توپ آتش می میرند. پس چرا ما به برخی از این شخصیت ها چنگ می زنیم؟ آیا نمی تو،م به آنها نتیجه گیری قطعی تری بدهیم؟


داستان های سیمی عالی بیشتر

بازگشت به بالا. پرش به: شروع مقاله.




منبع: https://www.wired.com/2023/01/geeks-guide-andor/