این رقبای ChatGPT برای بازی با احساسات شما طراحی شده اند


ChatGPT و آن برادران هم به طرز شگفت آوری باهوش و هم به طرز ناامیدکننده ای گنگ هستند. مطمئناً، آنها می توانند اشعار زیبایی تولید کنند، معماهای علمی را حل کنند، و کدهای اسپاگتی را اشکال زدایی کنند. اما می د،م که آنها اغلب جعل می کنند، فراموش می کنند و مانند افراد عجیب و غریب رفتار کنید.

عطف هوش مصنوعیشرکتی که توسط محقق، که قبلاً روی پروژه‌های هوش مصنوعی بزرگ در Google، OpenAI و Nvidia کار می‌،د، تأسیس شد، رباتی به نام Pi ساخت که به نظر می‌رسد اشتباهات کمتری مرتکب می‌شود و در مکالمات اجتماعی ماهرتر است.

Inflection Pi را برای رفع برخی از مشکلات چت ربات های امروزی طراحی کرد. برنامه‌هایی مانند ChatGPT از شبکه‌های عصبی مصنوعی استفاده می‌کنند که سعی می‌کنند پیش‌بینی کنند کدام کلمات باید دنبال تکه‌ای از متن باشند، مانند پاسخ به سؤال کاربر. این مدل‌ها با آموزش کافی روی میلیاردها خط متن نوشته شده توسط انسان، با پشتیب، از رایانه‌های پرقدرت، می‌توانند پاسخ‌های منسجم و مرتبطی ارائه دهند که شبیه یک مکالمه واقعی است. اما آنها همچنین چیزهایی را درست می کنند و از ریل خارج می شوند.

مصطفی سلیمان، مدیر عامل Inflection، می گوید که این شرکت به دقت داده های آموزشی Pi را تنظیم کرده است تا احتمال نفوذ زبان سمی به پاسخ های آن را کاهش دهد. او می‌گوید: «ما در مورد آنچه در مدل می‌آید کاملاً گزینشی هستیم. ما اطلاعات زیادی را که در وب باز در دسترس است، می‌گیریم، اما نه مطلقاً همه چیز.»

سلیمان، که یکی از بنیانگذاران شرکت هوش مصنوعی Deepmind است، که اکنون بخشی از گوگل است، همچنین می‌گوید که محدود ، طول پاسخ‌های Pi، احتمال خطاهای واقعی را کاهش می‌دهد – اما به طور کامل حذف نمی‌کند.

بر اساس زمان چت خودم با Pi، نتیجه جذاب است، اگر محدودتر و کمتر از ChatGPT و Bard مفید باشد. آن چت ربات ها از طریق آموزش های اضافی که در آن انسان ها کیفیت پاسخ های خود را ارزیابی می ،د، در پاسخ به سوالات بهتر شدند. این بازخورد برای هدایت ربات‌ها به سمت پاسخ‌های رضایت‌بخش‌تر استفاده می‌شود.

سلیمان می‌گوید که پی به روشی مشابه، اما با تأکید بر صمیمی بودن و حمایت‌گر بودن آموزش داده شده است – البته بدون شخصیت انسان‌مانند، که می‌تواند کاربران را در مورد قابلیت‌های برنامه گیج کند. چت ربات هایی که شخصیت انس، را به خود می گیرند قبلاً مشکل ساز شده اند. سال گذشته، یکی از مهندسان گوگل به طور جنجالی ادعا کرد که مدل هوش مصنوعی این شرکت است LaMDAیکی از اولین برنامه‌هایی که نشان می‌دهد مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی چقدر می‌توانند هوشمندانه و جذاب باشند، ممکن است حساس باشد.

Pi همچنین قادر است تمام مکالمات خود را با یک کاربر ضبط کند و نوعی حافظه بلندمدت به آن بدهد که در ChatGPT وجود ندارد و قصد دارد به چت‌هایش سازگاری بخشد.

سلیمان می‌گوید: «مکالمه خوب پاسخگویی به آنچه که یک فرد می‌گوید، پرسیدن سؤال‌های روشن‌کننده، کنجکاو بودن، صبور بودن است». “آنجا به شما کمک می کند فکر کنید، به جای اینکه به شما توصیه های جهت دار قوی بدهد، تا به شما کمک کند تا افکار خود را باز کنید.”

پی شخصیتی پرحرف و دلسوز می پذیرد، حتی اگر تظاهر به انسان بودن نداشته باشد. اغلب از من می پرسید که چگونه کار می کنم و اغلب کلمات تشویق کننده ای ارائه می داد. پاسخ‌های کوتاه Pi به این م،ی است که به‌،وان یک دستیار صوتی نیز به خوبی کار می‌کند، جایی که پاسخ‌ها و خطاهای طول،‌مدت به‌ویژه آزاردهنده هستند. تو می تو، سعی کن خودت باهاش ​​حرف بزنی در وب سایت Inflection.

تبلیغات باورن،ی در مورد ChatGPT و ابزارهای مشابه به این م،ی است که بسیاری از کارآفرینان امیدوارند که در این زمینه موفق شوند.

سلیمان قبلاً یک مدیر در تیم Google بود که روی ربات چت LaMDA کار می کرد. گوگل در انتشار این فناوری مردد بود و این باعث ناامیدی برخی از ،، شد که روی آن کار می ،د و معتقد بودند پتانسیل تجاری بزرگی دارد.


منبع: https://www.wired.com/story/fast-forward-chatgpt-rivals-emotions/