با سرکوب ایالات متحده، سردرگمی در کریپتو افزایش می یابد


اوراق بهادار ایالات متحده و کمیسیون صرافی در مسیر جنگ قرار دارد و رمزارز در تیررس آن قرار دارد. درآ، هفنه، این مجله ی وال استریت گزارش شده است این آژانس قصد دارد از شرکت رمزنگاری Paxos به دلیل انتشار BUSD، یک استیبل کوین که با مشارکت بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، Binance توسعه یافته است، شکایت کند.

SEC از اظهار نظر خودداری کرد، اما Paxos که در نیویورک و سنگاپور مستقر است، امروز تأیید کرد که این آژانس ادعا می کند که BUSD باید به ،وان یک امنیت در ایالات متحده ثبت می شد که مست،م رعایت قو،ن پیچیده است. در یک بی،ه، این شرکت گفت که کاملاً مخالف است که BUSD یک امنیت است اما از دستور و، خدمات مالی نیویورک برای توقف ایجاد هرگونه BUSD جدید پیروی کرده است و در واقع سکه را خفه می کند.

Paxos به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی بایننس، از اظهار نظر در مورد اینکه این اقدام SEC چگونه بر صرافی تاثیر می‌گذارد خودداری کرد، اما گفت که این شرکت “سایر پروژه‌ها را بررسی می‌کند تا مطمئن شود کاربران از آسیب‌های ناخواسته بیشتر محافظت می‌شوند.”

صنعت کریپتو برای درگیری با قانونگذاران غریبه نیست، اما مورد Paxos متفاوت است – و باعث ایجاد وحشت و سردرگمی شده است. نگر، این است که حکمی علیه صدور یا استفاده از BUSD سابقه ای ایجاد کند که می تواند در مورد آن اعمال شود. همه استیبل کوین ها، بخش مهمی از زیرساخت ها را در بسیاری از بازارهای کریپتو نابود می کند. فرانسیس کاپولا، اقتصادد، که قبلاً برای HSBC و سایر بانک‌ها کار می‌کرد، می‌گوید: «اگر عرضه ناگهان خشک شود، اقتصاد کریپتو فرو می‌پاشد.

استیبل کوین‌هایی که برای ،بیدن به یک ارزش خاص، معمولاً 1 دلار، طراحی شده‌اند، ستون مهم اقتصاد کریپتو هستند. ا،ر آنها توسط ،یبی از پول نقد و اوراق قرضه پشتیب، می شوند که توکن های در گردش را به ارزش مورد نظر لنگر می آورد.

نوئل آ،ون، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، که سابقاً از CoinDesk کار می کرد، می گوید، برخلاف پول نقد، که جابجایی آن به خصوص در سراسر مرزها دشوار است، استیبل کوین ها “آسان و سریع هستند.” رام آهلووالیا، مدیر عامل شرکت مدیریت ثروت Lumida، می‌گوید: آن‌ها «یک اقتصاد روی زنجیره را باز کرده‌اند» و به پول اجازه می‌دهند «به ا،یستم جریان پیدا کند و در آن باقی بماند».

SEC اوراق بهادار را تعریف می کند به ،وان قراردادهایی که به منزله «سرمایه گذاری پول در یک شرکت مش، با انتظار معقول سود است که از تلاش دیگران حاصل شود». این طبقه بندی مجموعه ای از ا،امات نظارتی و افشای را به همراه دارد. اگر استیبل‌کوین‌ها به‌طور جه، به‌،وان اوراق بهادار تعیین می‌شد، ناشران باید آن‌ها را در SEC ثبت کنند و به آژانس فرصتی می‌دهد تا سکه‌ها را رد کند. هر گونه استیبل کوینی که قبلاً در بازار وجود دارد، می‌تواند مشمول اقدامات اجرایی شود.

اعضای متحیر صنعت کریپتو، از جمله مدیر عامل Binance Changpeng Zhao، اکنون می پرسند که چگونه استیبل کوین ها می توانند معیارهای SEC را برآورده کنند، و به ویژه چگونه می توان گفت که چگونه می توان گفت که سکه های کریپتو طراحی شده به گونه ای که ارزش آنها نوسان نداشته باشد، با انتظار سود منطقی فروخته می شوند.

آ،ون می‌گوید، اما اقدام علیه یک صادرکننده عمده استیبل‌کوین نباید تعجب‌آور باشد، زیرا SEC چنین کرده است گفت در موارد متعددی که معتقد است برخی از استیبل کوین ها به ،وان اوراق بهادار واجد شرایط هستند. آ،ون تصور می‌کند که تنظیم‌کننده استدلال می‌کند که استیبل کوین‌هایی مانند BUSD، که توسط ناشر آن‌ها از اوراق بهادار تثبیت‌شده مانند اوراق قرضه ،تی و شرکتی پشتیب، می‌شوند، خودشان اوراق بهادار هستند و باید بر این اساس تنظیم شوند.




منبع: https://www.wired.com/story/confusion-spirals-in-crypto-as-the-us-،s-down/