بررسی شارژ ’67 EV: سبک منحصر به فرد، قیمت عالی


نژادهای متقابل همه هستند خشم در دنیای سگ در حال حاضر. کاکائو، اسپرینگادور، پاگل و لباسکی وجود دارد. مورکی، چیوینی و وودل. ایده این “سگ های طراح” این است که شما یک نوع نژاد گلدیلاک ژنتیکی را دریافت کنید، با بهترین ویژگی ها از هر دو والدین: وفاداری دوست داشتنی یک رتریور، به ،وان مثال، با کت کرکی یک سگ پشمالو.

و شاید آنچه در طبیعت صادق است در مهندسی خودرو نیز صادق باشد؟ با قضاوت در مورد این خودرو، اینطور به نظر می رسد: این Charge ’67 است—و نه، این یک ک،یک بازسازی شده با یک V8 زیر کاپوت نیست. این یک خودروی برقی کاملاً جدید است که از ابتدا به ،وان یک خودروی الکتریکی هدفمند ساخته شده است.

67 ساخته شده در بریت،ا، ،یبی از دو است، ژنی بسیار متفاوت است: ظاهر ک،یک فورد موستانگ فست بک 1967، خودرویی که استیو مک کوئین در فیلم پلیسی فرقه خود سوار شد. بولیت; اما زیر پوست از سخت‌افزار و نرم‌افزار استارت‌آپ EV Arrival استفاده می‌کند که می‌خواهد با اتوبوس‌های برقی و ون‌های تحویل، دنیای خودروهای تجاری را متحول کند.

عبور استیو مک کوئین موستانگ با ون برقی؟ این دورگه بعید به سال 2015 برمی گردد، زم، که Arrival توسط کارآفرین فناوری Denis Sverdlov در لندن تأسیس شد. Sverdlov یک ک،یک داشت فراری دینو در آن زمان که همیشه روغن نشت می کرد و ،اب می شد. بنابراین او تصمیم گرفت یک شرکت اسپین‌آف جدید ایجاد کند که بتواند سخت‌افزار EV م،ار خود را برای ک،یک‌های غیرقابل اعتماد مانند Dino خود اعمال کند.

Charge Cars در سال 2016 تأسیس شد، و Sverdlov سپس وادیم شاگالیف را – که قبلاً یک تجارت ویدیویی بر اساس تقاضا را اداره می کرد – به خدمت گرفت تا سرمایه گذاری جدید خود را رهبری کند. با شروع از ابتدا با تعداد انگشت شماری از مهندسان Arrival، اولین انتخاب شاگالیف از نمونه اولیه ک،یک مورد علاقه خودش، موستانگ بود. اما پس از ،ید یک ماشین اصلی 1967 و در نظر گرفتن یک تبدیل الکتریکی (ی،ی بیرون کشیدن پیشرانه موجود و نصب باتری و موتور)، متوجه شد که این رویکرد انتظارات او و Sverdlov را برآورده نمی کند. ماشین‌های قدیمی، خوب… فقط قدیمی هستند، و موستانگ ک،یک او سنگین، زمخت و پر از زنگ زدگی بود.

بنابراین شاگالیف تحقیقاتی انجام داد و به طلا دست یافت: او شرکتی را در ایالات متحده کشف کرد که پوسته های بدنه فورد موستانگ کاملاً جدید و دارای مجوز رسمی را برای تامین بازار بازسازی سالم آمریکا تولید می کند. ناگهان، Charge به جای تبدیل ک،یک های قدیمی، می تواند EV جدید خود را روی یک صفحه کاغذ خالی (البته موستانگ شکل) طراحی کند.

و اینجاست که سومین تأثیر ژنتیکی وارد می شود، زیرا پس از تولید یک نمونه اولیه اثبات مفهوم، شاگالیف سپس مارک رابرتز، رئیس سابق عملیات طراحی مک لارن، سازنده ابرخودروهای بریت،ایی را استخدام کرد. رابرتز با پیوستن به ،وان مدیر ارشد خلاقیت در سال 2020، نه تنها تجربه عظیمی را با خود به ارمغان آورد، بلکه خودروهایی مانند مک لارن سنا و S،dtailاو همچنین سایر همکاران سابق خود را به خدمت گرفت که به ،ه خود رویکردی بسیار شبیه مک لارن را به پروژه Charge ارائه ،د. رابرتز در پاسخ به سوالی درباره این مک لارن وارداتی توضیح می دهد: «این نوعی دقت است، سطحی از برتری فنی». ما همین رویکرد را برای روکش ، این خودرو به کار بردیم – تمیز ، طراحی و جریان بهتر خطوط. سپس پانل های بدنه سبک وزن جدیدی از فیبر کربن ایجاد کردیم و آنها را به طور یکپارچه با پوسته بدنه فولادی ،یب کردیم.

تیم طراحی همچنین موارد معاصر مانند دستگیره‌های درها و چراغ‌های LED جواهرمانند سفارشی و چراغ‌های عقب را اضافه ،د. نتیجه فوق العاده مدرن، مینیمالیستی و خالص است، در حالی که تمام تهاجمی و عضل، طراحی اصلی دهه 1960 را حفظ کرده است. وقتی آن را در جاده می‌بینید، خودرویی پر شور و هیجان‌انگیز است – به‌طور شگفت‌انگیزی با استانداردهای مدرن جمع‌وجور، اما با حضور بسیار بزرگ.

ع،: جرج ویلیامز/ماشین شارژ

یک ظاهر طراحی عمیق پوست

در حالی که هنوز به نظر می رسد مانند یک موستانگ، ماشین در زیر پوست فراتر از هر شناختی دگرگون می شود. آن پوسته بدنه فولادی (عمداً کابین خلبان و سقف) سفت و مستحکم شده است و یک سوراخ شکاف در کف طراحی شده است. سپس با باتری 64 کیلووات ساعتی منبع Arrival پر می شود، در یک سینی سفت و سخت از فیبر کربن قرار می گیرد و در زیر آن پیچ می شود تا به طبقه ساختاری تبدیل شود. شارژ ،ن می زند که برد حدود 200 مایل است.

سپس فریم‌های فرعی جلو و عقب به پوسته وصل می‌شوند که شامل چهار موتور الکتریکی 100 کیلوواتی، یکی در هر چرخ است که به خودرو قدرت کلی 400 کیلووات (536 ، بخار) و چهار چرخ متحرک می‌دهد. سیستم تعلیق نیز کاملا نو است، با میله های مک فرسون در جلو و جناغ در عقب، و خودرو به ترمزهای AP Racing مجهز شده است.

در را باز کنید و می بینید که فضای داخلی نیز کاملاً بازسازی شده است. یک فرمان سه پره وجود دارد که موستانگ اصلی را تداعی می کند، اما در غیر این صورت در داخل فوق مدرن است، با صندلی های اسپورت، داشبورد ساده با دریچه های هوای تمیز و افقی و دو صفحه نمایش، یکی در دوشاخه و یک صفحه نمایش لمسی در وسط.


منبع: https://www.wired.com/review/review-charge-67/