بررسی هیوندای Ioniq 6 2023: ظاهر خیره کننده، محدوده جدی


در آغاز در سال 2023، افراد خوب دپارتمان روانشناسی تجربی در دانشگاه کالج لندن، 200 مرد بین 18 تا 74 سال را مورد بررسی قرار دادند و ظاهراً آنچه را که همه ما قبلاً می دانستیم، به صورت علمی کشف ،د: مرد، که اتومبیل های سریع رانندگی می کنند، احتمالاً دیک های کوچکی دارند.

به بیان دقیق‌تر، نویسندگان بیان ،د که «یک پیوند روان‌شناختی اتفاقی بین ماشین های سریع و ، تناسلی کوچک” بر اساس مقاله آنها، تفکر این است که مرد، که ایمان داشتن آنها به نوعی در بخش شلوار کمبود دارند، به احتمال زیاد عجله می کنند و مثلاً یک پورشه 911 یا یک فراری می ،ند.

برای آقایان بزرگتر بدتر می شود. این آزمایش، که هنوز مورد بررسی همتایان قرار نگرفته است، نشان داد که «بخصوص مردان بالای 30 سال، هنگامی که احساس می‌،د ، تناسلی کوچکی دارند، اتومبیل‌های اسپورت را مطلوب‌تر ارزیابی می‌،د».

فرد مشکوک است که دانشگاهیان می توانند فریادهای ” را بشنوندچه سورپرایزی!حتی قبل از اینکه مطالعه خود را تمام کنند.

متأسفانه طراحی خودرو هنوز تقریباً منحصراً یک فضای مردانه است. اما اکنون، خوشبختانه، ماهیت خودروهای برقی و نیاز به آیرودینامیک لغزنده با افزایش برد، حداقل شروع به تغییر شکل‌های جدید خودرو از مواردی مانند برآمدگی‌های برق، هجوم‌های تهاجمی، و اسپوی،های مضحک کرده است. خطوط هواپسند مسلماً، نمونه‌های ضعیفی که این مسیر جدید را دنبال می‌کنند، بیش از یک دم از «جل-او-مولد» در مورد آنها دارند (ما به شما نگاه می‌کنیم. مرسدس EQS) اما وقتی درست انجام شود چیزی شبیه Ioniq 6 دریافت می کنید.

یک لوبیا ژله ای در چشم نیست

هنگامی که هیوندای Ioniq 6 را در سال 2022 رونمایی کرد، سانگ یاپ لی، معاون اجرایی و رئیس مرکز طراحی جه، هیوندای، از شکل ظاهری این خودرو به این ،وان یاد کرد:ساده ساز تیپولوژی، با اشاره به تمایل به طراحی خودروهای آیرودینامیک در دهه 1930 و 1940.

مشخصات کارآمد و تک منحنی 6 ضریب درگ 0.21 را برای آن به ارمغان می آورد. اما نکته اینجاست: من آن مزیت ناچیز 0.01 مرسدس بنز را با طراحی بسیار بیشتر مورد توجه Ioniq 6 هر روز عوض می کنم. در اینجا هیوندای ثابت می کند که طراحی هوشمند و هوا محور می تواند از هر زاویه ای جذاب باشد. به نظر می رسد دیگران موافق هستند. در جوایز جه، خودرو 2023، 6 با طراحی سال، خودروی الکتریکی سال و در کل خودروی سال حرکت کرد.

علی‌رغم این کمبود چشمگیر نیروی کشش، که ظاهراً به حرکت Ioniq 6 تا 361 مایل با یک بار شارژ در نسخه دوربرد کمک می‌کند، سیمون لوزبی، معاون و رئیس گروه هیوندای استایل، بیشتر می‌خواست. ما ناامیدانه در تلاش بودیم تا راه‌حل‌هایی برای رسیدن به بهترین چیزی که می‌توانستیم در روزهای اولیه پیدا کنیم. من یک تی شرت ساخته بودم که روی آن نوشته شده بود “0.1x”، زیرا می خواستم به ،وان گل زیر 0.2 برسم. البته به آن نرسیدیم. اما اگر گرفتن 0.21 ش،ت است، پس من از این ش،ت خوشحالم.”

لوزبی می گوید: «یکی از ترفندهایی که به آن دست یافتیم، راه حل بسیار ساده ای بود. “با دانستن اینکه ما یک برآمدگی کوتاه در جلو داریم، سخت است که جریان هوا را به کناره‌های خودرو متصل کنیم. بنابراین ما شکاف جلوی چرخ جلو را 25 میلی متر پر کردیم و آن را پل زدیم، بنابراین تلاطم کمتری در اطراف چرخ جلو رخ می دهد. این آ،ین تعداد مورد نیاز برای پایین آمدن به 0.21 را به ما داد. قبلاً آن را روی هیچ ماشینی ندیده بودم، هرگز قبلاً آن را امتحان نکرده بودم.»

مثال دیگری از طراحی که باعث افزایش پیشرفت‌های هوا می‌شود، از رئیس بخش آیرودینامیک هیوندای می‌آید، که با تجزیه و تحلیل اسپوی، واقعی، متوجه شد که باید شکل مستقیم را از بین ببرند و در عوض 6 را بر اساس مدل‌سازی کنند. سوپرمارین اسپیت فایر بال، اما با افزودن بالهای رو به پایین در انتها، آن را بهبود بخشید. «بستن شکاف بین این اسپوی، و سطح بدنه، ایجاد گرداب را متوقف می‌کند. لوزبی می‌گوید که گرداب انرژی را به باد وارد می‌کند و این به م،ای از دست رفتن انرژی از ماشین است. “ما دوست داریم که اسپوی، صعود و سقوط باشد، اما این وزن بیشتر و هزینه بیشتری دارد.”


منبع: https://www.wired.com/review/review-hyundai-ioniq-6/