بررسی iRobot Roomba Combo j7+: جاروبرقی زیبا، اما بدون جهت


این عالی نبود، اما حداقل یک نقشه نسبتا دقیق از خانه من ایجاد کرد. به طور خودکار مشخص می‌کرد که چه سطوحی فرش شده و کدام‌ها از چوب سخت است، و من توانستم مناطق ممنوعه و مناطق تمیز را در برنامه مشخص کنم – به‌ویژه مناطق ،یف یا پرتردد. بازوی تمیز ، با اطمینان در آشپزخانه پایین آمد، حتی اگر چند پاس اول همیشه خشک بود، و بازو به اندازه نسخه‌های Shark یا Ecovacs به خوبی تمیز نمی‌شود. من بعد از هر بار تمیز ، چک کردم و هرگز فرش خیس پیدا نکردم.

در کل، همانطور که ممکن است با جلسه نقشه برداری من حدس بزنید، قابلیت های ناوبری آن ناامید کننده بود. این یک شوک بود، زیرا iRobot توانایی های خود را با توسعه روبات ها تقویت کرد برای ارتش. تا زم، که من جاروهای ربات را آزمایش می کردم، جاروبرقی های iRobot به طور مداوم در صدر قرار می گرفتند – اما متأسفانه، شرکت هایی مانند Roborock و Shark به سرعت به آن دست یافتند.

وقتی تاریخچه Combo j7+ را در برنامه iRobot Home بررسی می کنم، ناراحت کننده است. چهار مورد از هفت اجرا روزانه گذشته دارای خطاها یا توقف هایی در انواع مختلف بوده اند. در سال‌های گذشته، ممکن است این را بهانه کرده باشم – بالا،ه خانه من بزرگ است، سطوح مختلف دارد، و پر از بچه‌های نامرتب و حیوانات متعدد است. جاروبرقی رباتی که گهگاه درها را به روی خود می بندند و خود را در حمام به دام می اندازند، تنها بخشی از بازی است.

با این حال، من همزمان با Roborock Q5+، Combo 7+ را اجرا کردم، و Roborock بدون زحمت، پا،ازی هایی را انجام داد که Combo j7+ بارها و بارها با آن مشکل داشت. وقتی سعی کردم ببینم مشکلات چیست، گاهی اوقات برنامه به سادگی روی من ،اب می شود.

ع،: iRobot

افزایش عملکرد همچنین به م،ای کاهش عمر باتری بود. م،ن آب آنقدر کوچک است (فقط 212 میلی لیتر!) که برای تمیز ، آشپزخانه متوسط ​​من – حدود 20 فوت در 12 فوت – نیاز به پر ، مجدد داشت. من همچنین از ویژگی خالی ، خودکار سطل iRobot قدرد، می کنم، به این م،ی که جاروبرقی به جای اینکه موهای سگ را روی زمین بکشد، به ،ه برمی گردد تا خود را خالی کند. با این حال، با یک سطل ، که ظرفیت آن تنها 0.3 لیتر است (ا،ر سطل ها حداقل دو برابر ظرفیت دارند)، به این م،ی است که باتری اغلب قبل از اتمام هر پا،ازی تمام می شود.

ا،ر مراحل تمیز ، حدود چهار یا پنج ساعت طول می کشد تا کامل شود، به این م،ی که فراموش می کنم زم، که یک دویدن کامل نشده است. گاهی اوقات همه ما وقتی برای شام می نشینیم، بجسوس زنده را از خود می ترس،م و یک جاروبرقی که فکر می کردم غیرفعال است، ناگهان از خواب بیدار می شود و برای تکمیل عملیات تمیز ،ی که من در ظهر شروع کرده بودم، حرکت می کند.

این کمکی نمی کند که عملکرد خالی خودکار iRobot باشد با صدای بلند. من صدای تخلیه خودکار را در حدود 95 دسی بل اندازه گرفتم – 15 تا 20 دسی بل بلندتر از جاروبرقی های دیگر در هنگام تخلیه خودکار.

در نهایت، من تجربه استفاده از برنامه iRobot را به اندازه کافی آزاردهنده دیدم که به جای آن ،ه را توصیه کنم. این بدان م،ا نیست که ،ه عالی است – 600 دلار هنوز برای یک جاروبرقی هزینه زیادی است که در آن باید سطل را خاموش کنید، نمی تو،د همزمان با جاروبرقی تمیز کنید، و اغلب متوجه می شوید که دستمال ها را می شویید. . با این حال، iRobot 1100 دلاری به هیچ وجه خلاء دو برابر نیست. من هنوز سری‌های 600، 900 یا i3 و i5 ارزان‌تر (و بدون دوربین) iRobot را توصیه می‌کنم، اما این یکی خیلی گران‌تر از آن است که قابل اعتماد نباشد.


منبع: https://www.wired.com/review/irobot-roomba-combo-j7/