بهترین دوربین های حرارتی برای تلفن ها (2022): Flir، Seek Thermal، Uni-T، Perfect Prime


Flir One Gen 3 بزرگترین دوربین حرارتی است که من به آن نگاه کردم. عرض آن حدود 2.6 اینچ و قد آن 1.3 اینچ است و مقدار زیادی در این فضا جا می گیرد، از جمله یک باتری داخلی و دو دوربین. همچنین پیچیده ترین دوربینی است که به آن نگاه کردم. این بدنه دوربین بزرگ دارای لبه‌های گرد و دو دستگیره ،تیکی در کناره و یک دوشاخه USB-C در بالا است که در درگاه USB-C قرار می‌گیرد (نسخه آماده iOS دارای یک پلاگین لایتنینگ است) که تنها چیزی است که آن را نگه می‌دارد. درجا.

Flir تصاویر را با وضوح قابل توجه 1440 در 1080 پی،ل ذخیره می کند، اما این کمی تقلب است. خب شاید تقلب ، کلمه بسیار قوی است، اما برخی از حیله گری در اینجا در حال انجام است. سنسور مادون قرمز تنها تصاویری با ابعاد 80 در 60 پی،ل می گیرد. برای ایجاد تصویری با وضوح بالاتر، دستگاه تصویر حرارتی لو-رز را صاف و مقیاس می کند و آن را با یک تصویر نور مرئی با وضوح بسیار بالاتر از یک دوربین دوم که درست در کنار دوربین مادون قرمز قرار دارد، ،یب می کند. بله، این دستگاه دو دوربین را به چندین دوربین که قبلاً تلفن شما دارد اضافه می کند.

ممکن است کمی یواشکی باشد، اما کار می کند. دوربین نور مرئی یک افکت لبه‌های شبح‌آلود را به تصویر اضافه می‌کند که می‌تواند هنگام تلاش برای مشخص ، منبع گرما بسیار مفید باشد – مثلاً از کدام طرف پنجره هوای گرم نشت می‌کند یا کدام جزء روی برد مدار در حال گرم شدن بیش از حد است – زیرا یک نقشه بصری ارائه می دهد.

نقطه ضعف این پیچیدگی این است که به قدرت بیشتری نیاز دارد. برای انجام این کار، Flir یک باتری اضافی در دوربین دارد که باید آن را از طریق درگاه USB-C در پایین دستگاه شارژ کنید. اگر آن را شارژ نکنید، دوربین کار نمی کند. همچنین باید دوربین را با فشار دادن یک دکمه در پایین دستگاه پس از وصل ، آن روشن کنید، سپس حدود 20 ث،ه منتظر بم،د تا برنامه Flir One (در دسترس برای iOS و اندروید) برای تشخیص دوربین. تصاویری که دریافت می کنید عالی هستند، اما همه چیز در مقایسه با دوربین های دیگر بیش از حد پیچیده به نظر می رسد، و یک دستگاه دیگر برای شارژ نگه داشتن آن است.

مشکل این (و سایر دوربین های حرارتی) این است که آنها به درگاه شارژ گوشی وصل می شوند که برای کار ، نیاز به یک جاسازی محکم دارد. اگر کیفی روی گوشی خود دارید، ممکن است نتو،د دستگاه را به طور کامل وصل کنید. پلاگین قابل تنظیم در اینجا راه حل خوبی است، هر چند. چرخاندن چرخ در زیر کانکتور باعث می شود که آن را به بالا و پایین حرکت دهد و طول قابل تنظیمی برای انطباق با قاب های گوشی با ضخامت های مختلف فراهم کند. برای استفاده از دوربین‌های Seek Thermal و Prime Perfect، مجبور شدم قاب گوشی را برداریم یا از یک کابل داخلی استفاده کنم، زیرا قاب مانع از اتصال کامل دوشاخه به سوکت تلفن می‌شود. با این حال، Flir One Gen 3 با قاب نسبتاً درشت سامسونگ در Fold 4 من کار می کرد.


منبع: https://www.wired.com/gallery/best-thermal-cameras-for-p،nes/