جنگ های فرهنگی اجاق گاز آغاز شده است


یه راه جدید برای نشان دادن وابستگی سیاسی شما ممکن است در حال ظهور باشد، و نزدیک به خانه است. آنقدر نزدیک، آن را در آشپزخانه خود پیدا خواهید کرد.

بحث بر سر اجاق گاز این هفته دوباره شعله ور شد و در امتداد خطوط ایدئولوژیک در ایالات متحده قرار گرفت: در حالی که محققان، تنظیم کننده ها و سیاستمداران دموکرات به انتشار مشکل آلاینده از وسایل گازسوز اشاره می کنند، محافظه کاران از حق خود برای پختن نحوه انتخاب خود دفاع می کنند. خوب، چیزها به سرعت گرم می شوند، همانطور که در محدوده گاز انجام می دهند: «اگر دیوانگان کاخ سفید به دنبال اجاق گاز من بیایند، می توانند آن را از دستان سرد مرده من بیرون بکشند. بیا و بگیر!!» رونی ،ون، نماینده کنگره از تگزاس، گفت توییتر. ال،اندریا اوکاسیو کورتز، نماینده کنگره از نیویورک جواب داد: “آیا می دانستید که قرار گرفتن مداوم در معرض NO2 اجاق گاز با کاهش عملکرد شناختی مرتبط است.[?]”

بسیار شبیه شکاف بر سر خودروهای برقی – جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گزینه های الکتریکی جدید را مطرح کرده است، اما برخی از جمهوری خواهان از آنها به ،وان پرهزینه و ناخوشایند– اجاق گاز خود را در مرکز یک جنگ فرهنگی می بیند. مردم نسبت به شعله ،وشان اجاق گاز خود احساسات بسیار قوی دارند و از سرعت و دقت پخت آن لذت می برند. برای جمهوری خواهان، این موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنند، زیرا آنها برنامه آب و هوای بایدن را پاره می کنند و سیاست ها را به ،وان بیش از حد ،ت ترسیم می کنند.

اطلاعات جدید کمی وجود دارد که به بحث دامن می زند. مدتی است که دانشمندان می‌دانند که اجاق‌های گازی گازهای سمی را منتشر می‌کنند، نوعی که می‌تواند به آن آسیب برساند محیط و سلامت مردم. اما یکی از مزایای مبارزه سیاستمداران در توییتر این است که افراد بیشتری یاد می‌گیرند که چگونه اجاق گازهای قدرتمند آنها که برای پختن استیک و گرم ، ظروف چدنی من، است، می‌تواند بر سلامت آنها تأثیر منفی بگذارد.

اریک لبل، دانشمند ارشد در PSE Healthy Energy، یک موسسه سیاست گذاری متمرکز بر انرژی، سلامت عمومی و محیط زیست، می گوید: «ما در حال شناسایی هستیم که این اجاق ها آنطور که فکر می کردیم تمیز نیستند. اجاق گاز. این فقط یک آب و هوا یا یک نگر، بهداشتی نیست. اما هر دو در یک زمان است.»

لبل پژوهش دریافتند که اجاق‌های گاز متان، گاز گلخانه‌ای قابل توجهی منتشر می‌کنند. این گازهای گلخانه ای حتی زم، که از اجاق ها استفاده نمی شود نیز رخ می دهد. اما با خشم مشعل‌ها، اجاق‌های گاز دی‌ا،ید نیتروژن نیز منتشر می‌کنند که می‌تواند سیستم تنفسی را تحریک کند.

دانشمندان همچنین شروع به ارتباط مستقیم انتشار گازهای گلخانه ای با مسائل بهداشتی کرده اند. دسامبر 2022 مطالعه به رهبری اندیشکده محیط زیست RMI، 12.7 درصد از موارد آسم در کودکان در ایالات متحده را می توان به اجاق گاز نسبت داد. محققان استرالیایی در سال 2018 به نتایج مشابهی رسیدند مطالعهیافتن 12.3 درصد از موارد آسم در کودکان را می توان به اجاق گاز نسبت داد (اگر آشپزخانه ها دارای سیستم تهویه کارآمد بودند، این تعداد به 3.4 درصد کاهش می یابد). اما آسم یک بیماری پیچیده است که تحت تأثیر ژنتیک، آ،ژی ها، عفونت ها و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها به غیر از اجاق گاز، مانند آلودگی هوا و دود است.

اجاق گاز همچنین می تواند بنزن، یک گاز سرطان زا، نشت کند مطالعه لبل روی نمایش ها کار می کرد. لبل می‌گوید در آشپزخانه‌های کوچک با تهویه ضعیف و اجاق‌های پرتابش، این سطوح می‌تواند با زندگی با یک فرد سیگاری قابل مقایسه باشد.

همه شعله ور

درام اخیر اجاق گاز توسط اظهارات ریچارد ترومکا جونیور از کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده تحریک شد که اجاق گازها را “یک خطر پنهان” خواند و گفت بلومبرگ این هفته “هر گزینه ای روی میز است” از جمله ممنوعیت های احتمالی. وی تصریح کرده است که چنین است آئین نامه برای محصولات جدید اعمال می شود. بایدن انجام می دهد نه حمایت از طرح های ممنوعیت اجاق گاز رئیس کمیسیون الف بی،ه توضیح آن «تحقیق انتشار گاز در اجاق‌ها و کشف راه‌های جدید برای مق، با خطرات سلامتی» است و به دنبال ممنوعیت اجاق‌های گاز نیست.

اما این روندی است که در حال حاضر اتفاق افتاده است. چندین شهرهای آمریکااز جمله لس آنجلس، سانفرانسیسکو، سیاتل و نیویورک، ممنوعیت های مختلفی را برای وسایل گازسوز در ساخت و سازهای جدید وضع کرده اند، و کتی هوچول، فرماندار نیویورک، از یک ماموریت بلندپروازانه برای ساخت تمام ساختمان های جدید در ایالت حمایت می کند. تمام برقی. اما مردم مقاوم هستند و تعداد زیادی اجاق گاز در آنجا وجود دارد. بیشتر از یک سوم آمریکایی ها دارای اجاق گاز، همانطور که بیش از 30 درصد اروپایی ها رستوران ها نگران توانایی آنها در طبخ برخی غذاها بدون دقتی که شعله های آتش ،وشان می دهد و همچنین افزایش قبوض برق هستند، زیرا هزینه برق بیشتر از گاز است.




منبع: https://www.wired.com/story/gas-stove-ban-culture-war/