حق نشر نینتندو اعتصاب می کند، بزرگترین طرفدارانش را از بین می برد


ا،ر شرکت‌های رسانه‌ای در برخی مواقع درگیر درگیری‌های قانونی بر سر IP خود می‌شوند، اما این ادعاهای نینتندو علیه طرفداران خود است که فشار خون را افزایش می‌دهد. اغلب، استراتژی آن نسبتاً قدیمی به نظر می رسد، معادل شرکتی پیرمرد سر ابر فریاد می زند.

به ،وان مثال، در سال 2013، این شرکت به «بیایید بازی کنیم» – ویدیوهایی از افرادی که با ،وان خاصی بازی می‌کنند- روی آورد.ادعای درآمد تبلیغاتی در هر ویدیویی که دارای فیلمی از بازی های آن است. سپس، دو سال بعد، چیزهای عجیب و غریب و بی سابقه در صنعت را معرفی کرد.برنامه سازندگان نینتندو. در صورتی که سازندگان 40 درصد از درآمد تبلیغاتی تولید شده توسط این ویدیوها (یا 30 درصد در صورت ثبت کانال خود در این برنامه) را به شرکت بدهند، می توانند از محتوای نینتندو در ویدیوهای خود استفاده کنند. یوتیوبرها تحریم ،د، در زم، که Wii U دست و پا می زد و شرکت می توانست از تبلیغات آسان استفاده کند، منجر به میزان قابل توجهی از سوء نیت شد.

نینتندو اقدام خود را به ،وان یک رویکرد ملایم تر قرار داده است. به جای تلاش برای ممنوع ، محتوای مربوط به بازی‌های نینتندو، آنها فقط می‌خواهند با تغییر ویدیویی که یک فرد آپلود کرده است، از آن درآمد ،ب کنند. در Boing Boing نوشت در سال 2015. «آره، اوم، بچه ها خیلی بهتر نیست. همچنین به ،وان ارزان و تنبل به نظر می رسد – به جای ایجاد محتوایی برای یوتیوب که طرفداران و بازیکنان بخواهند آن را تماشا کنند، نینتندو فقط محتوای افراد دیگر را تصاحب می کند.

در نهایت نینتندو نظر خود را تغییر داد، رها ، برنامه در سال 2018 برای مجموعه جدیدی از “قو،ن اساسی” که برای Let’s Plays و سایر ویدیوهای مشابه مجاز بود، اگر این قو،ن رعایت شود، نینتندو گفت: “ما با استفاده شما از فیلم‌های گیم‌پلی و/یا اسکرین‌شات‌های گرفته‌شده از بازی‌هایی که نینتندو دارای حق نسخه‌برداری است مخالفت نمی‌کنیم.” در حالی که چرخش دور نشان می دهد که نینتندو تصمیم گرفته است که استفاده از انبوهی از اینترنت Let’s Plays ناپایدار است، اما به طور انتقادی، هیچ چیز قانونی تغییر نکرده است.

اگرچه نینتندو دارد دلیل مستقیمی برای اعتصاب حق نسخه‌برداری آن علیه ویدیوهای مورینو در یوتیوب ارائه نشده است (و به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است)، به نظر می‌رسد که ارسال فیلم‌هایی با مدها و شبیه‌سازها و تحریک او به ایجاد مدها بوده است که باعث تحریک او شده است. واکنش Nitneod در گذشته، این شرکت استفاده از شبیه سازهای بازی را محکوم کرده است. آنها را صدا می کند “بزرگترین تهدید تا به امروز برای حقوق مالکیت م،وی توسعه دهندگان بازی های ویدئویی” و تعطیل ، همه چیز از سایت های رام محبوب به اصلاح شده Super Smash Bros. مسابقات

مورینو در پاسخ ویدیویی خود مدعی شد که مدی که از آن استفاده می کند تحت حمایت استفاده منصفانه قرار دارد، مفهومی که در قو،ن ایالات متحده وجود دارد. اجازه استفاده را می دهد از یک اثر دارای حق چاپ “برای اه،ی مانند انتقاد، اظهار نظر، گزارش خبری، آموزش (از جمله کپی های متعدد برای استفاده در ک،)، بورس تحصیلی یا تحقیق.” اینکه چگونه دادگاه‌های ایالات متحده، از جمله، در حال حاضر، دیوان عالی، قانون را اعمال می‌کنند مورد به مورد متفاوت است و قضات آزمون چهار عاملی برای تعیین اینکه آیا چیزی واجد شرایط حمایت از استفاده منصفانه است یا خیر – هدف و ماهیت کار، ماهیت اثر دارای حق چاپ، مقدار و اهمیت بخش گرفته شده، و تأثیر استفاده بر بازار بالقوه – قابل تفسیر است. این یک مشکل با یک راه حل دقیق ریاضی نیست. نیاز به آزمایش دارد


منبع: https://www.wired.com/story/nintendo-copyright-zelda-mod/