خروج قطار فلسطین شرقی، اوهایو از ریل طوفان TikTok کاملی ایجاد کرد


مگان کانروی، پژوهشگر آمریکایی در شورای آتلانتیک، یک اندیشکده امور بین‌الملل، که پوشش رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند، می‌گوید: «این یک نوع رویداد نهایی برای هدایت تئوری‌های توطئه و احساسات ضد ،تی و ضد رسانه‌ای مختلف است. ،وج از ریل «در مورد آنچه که در اوهایو روی زمین می‌گذرد، وضوح کافی وجود ندارد.»

در حالی که EPA است نظارت بر کیفیت هوا و آب در شرق فلسطین، برخی از اثرات درازمدت سلامتی و زیست محیطی ناشی از سوختگی و نشت مواد شیمیایی هنوز ناشناخته است. (در واقع، تا روز یکشنبه – نه روز پس از ،وج از ریل – بود که سازمان حفاظت محیط زیست فهرست کاملی از مواد شیمیایی را در قطاری که توسط راه آهن نورفولک ج،ی اداره می شد، ارائه کرد.) تحقیقات در حال انجام است، و نتایج فوراً اعلام نشده است. در دسترس. کانروی می‌گوید این وضعیت چیزی را ایجاد کرده است که خلأ داده نامیده می‌شود. مردم که از پاسخ‌های رسانه‌ها و ،ت ناراضی هستند، در جای دیگری به دنبال پاسخ می‌گردند و برخی برای پر ، شکاف‌ها وارد عمل می‌شوند.

معمولاً این افراد در جناح راست سیاسی هستند که به رسانه ها و ،ت بی اعتماد هستند که این نوع تئوری های توطئه را هدایت می کنند، اما ،وج قطار از ریل منحصر به فرد است زیرا هر دو طرف را مجذوب خود کرده است. کانروی می‌گوید: «آنچه ما در اینجا می‌بینیم این است که مردم در سراسر طیف ایدئولوژیک حدس می‌زنند که چرا ما اطلاعات زیادی دریافت نمی‌کنیم.

مردم اصرار دارند که خاموشی رسانه ها در جریان است. برخی از جمله نماینده آمریکا ایلهان عمر، یکی از دموکرات های مینه سوتا، علیرغم چندین داستان از رسانه های اجتماعی، اخبار ملی را به دلیل ناتو، در پوشش این فاجعه مورد انتقاد قرار داده است. را نیویورک تایمز، CNN، و NPR همه گزارش ها در مورد ،وج از ریل در عواقب فوری.

سپس تصمیم برای سوزاندن یکی از مواد شیمیایی وجود دارد-وینیل ک،ید، یک ماده سرطان زا – برای جلوگیری از انفجار، که فرماندار اوهایو مایک دی واین شرح داده شده به ،وان یکی از “دو گزینه بد”. علم در مورد سوختگی شیمیایی برای بسیاری غریبه و هشدار دهنده است. اما کارشناسان می گویند که واکنش خشمگین از حد فراتر رفته است. چندین سازمان ،تی دارند گزارش شده است که آنها سطوح خطرناکی از مواد شیمیایی را در هوا و آب پیدا نکرده‌اند، با این حال شک و تردید همچنان در رسانه‌های اجتماعی راه پیدا می‌کند.

د،ل وسترولت، پروفسور محقق در رصدخانه زمین لامونت-دوهرتی دانشگاه کلمبیا که بر فیزیک اقیانوس ها و آب و هوا متمرکز است، می گوید: «برخی از پست های رسانه های اجتماعی دقیق نیستند یا حداقل بیش از حد زیاد شده اند. فاجعه چر،یل پس از بررسی ویدیوی ویروسی درومبوسکی، وسترولت گفت که هنوز چیزهای زیادی در مورد ،وج از ریل ناشناخته باقی مانده است و در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات ارائه شده دقیق است یا خیر، پیشنهاد کرد که «ادعاهای خاصی همراه با یک دانه نمک» انجام شود.

وسترولت در پاسخ به سردرگمی در مورد سوزاندن مواد شیمیایی، از جمله وینیل ک،ید، می‌گوید: «این یک سوختگی کنترل‌شده بود که به دقت با شرایط آب‌وهواشناسی ایده‌آل مطابقت داشت تا میزان تهویه گازها به حدا،ر برسد و در نتیجه خطر سلامتی به حداقل برسد». “در حالی که این روش عمل کاملا ایده آل نیست، ممکن است بهترین گزینه موجود باشد و هیچ گلوله نقره ای وجود نداشته باشد.”

سونیا لوندر، مشاور ارشد سیاست گذاری سموم، اطلاعات موجود در ویدیوی ویروسی درومبوسکی را توضیح علمی قابل اعتمادی یافت. (خود درومبوسکی اشاره کرده است که محتوا در حال حاضر قدیمی شده است، و مردم را تشویق می کند تا به روز رس، های اخیر را به اشتراک بگذارند.) اما، لاندر می گوید، سایر محتواها با اغراق بر تاثیر بالقوه مواد شیمیایی، نگر، هایی را ایجاد می کند. لوندر می‌گوید: «این تنش بین جلب توجه مردم به یک مشکل با گفتن این موضوع که می‌تواند روی آنها تأثیر بگذارد وجود دارد، و در این مورد آنقدرها هم دقیق نیست». “این به نوعی توجه را از مکان هایی که این خطرات آلودگی بد هستند کم می کند.”

درومبوسکی می‌گوید که قبل از شروع به ساختن ویدئوهایی درباره ،وج از ریل، حدود ۸۰ هزار دنبال‌کننده TikTok داشته است و می‌دانست که چگونه می‌تواند یک فیلم جذاب بسازد. او از نحوه پوشش رسانه‌های اصلی خبری این رویداد ناامید است و فکر می‌کند همان نوع انتقادات در مورد سوگیری و عدم اعتبار تخصصی که به دنبال سازندگان TikTok است، رسانه‌های جریان اصلی را نیز آزار می‌دهد. پوشش او عقیده دارد و اپراتور قطار، نورفولک ج،ی راه آهن را مقصر می داند. در TikTok افراد دیوانه ای وجود خواهند داشت. اما آیا نیوزم، را دیده اید؟ فا، رو دیدی؟ این خیلی دیوانه کننده است که مردم آنقدر سریع می پرند، خوب، TikTok می تواند کمی مشکل ساز باشد.”

،نان فلسطین شرقی در پی فاجعه شیمیایی با عدم اطمینان مواجه هستند و مشخص نیست که یک شهر کوچک اوهایو تا چه زم، می تواند توجه TikTok را به خود جلب کند. اما توانایی TikTok برای دیکته ، اخبار برتر اکنون غیرقابل انکار است.




منبع: https://www.wired.com/story/east-palestine-ohio-train-derailment-tiktok/