خودروی مفهومی I Vision Dee BMW در عرض چند ثانیه رنگ خود را تغییر می دهد


BMW فکر می کند که “پتانسیل بسیار زیادی” برای چنین فناوری نمایش صفحه نمایش وجود دارد، بسیار فراتر از آن چیزی که رانندگان در دو دهه گذشته به آن عادت کرده اند.

به راحتی می توان فرض کرد که مرحله پنجم سیستم دی برای یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار در نظر گرفته شده است، جایی که مسافران می توانند از دنیای بیرون خارج شوند و یک فیلم یا محتوای پخش شده دیگر را تماشا کنند. با این حال، به ،وان نشانه ای از محدودیت رویکرد BMW با این مفهوم، i Vision Dee به هیچ وجه از فناوری رانندگی مستقل برخوردار نیست.

آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه BMW، می گوید: «واقعیت افزوده چیزی است که نه تنها جالب است، بلکه در واقع برای جهت گیری راننده مفید است. می تو،د روی جاده ای که در پیش دارید تمرکز کنید و اطلاعاتی که نیاز دارید ظاهراً در جاده پخش می شود. آنچه ما در این خودروی ویژن نشان می دهیم، فناوری جدیدی است که به شما امکان می دهد از کل عرض شیشه جلو استفاده کنید.

چشم انداز مش،

ون هویدونک که مشتاق است ثابت کند که این یک ابزار بخار نیست، می گوید BMW به طور جدی به دنبال ساخت نوع نمایشگر HUD است که در مفهوم i Vision Dee نشان داده شده است. او می‌گوید: «ما مزایای زیادی می‌بینیم، زیرا دوباره چشمان شما بر جاده متمرکز شده‌اند،» و اضافه کرد که چگونه این فناوری می‌تواند جایگزین نمایشگرهای داشبورد معمولی شود و دسته‌های ابزار کاملاً از پشت فرمان جدا شوند.

با حسن نیت از BMW

ب ام و می گوید که نسخه تولیدی فناوری جدید HUD آن از سال 2025 به بعد در خودروها استفاده خواهد شد. به این خودروهای برقی که هنوز اعلام نشده اند به ،وان خودروی خود اشاره می کند ک، جدید.

اگرچه در شکل مفهومی خود چشمگیر است، اما دیدگاه BMW در مورد آینده HUD خودروها منحصر به فرد نیست. شرکت فناوری سوئیس WayRay همچنین در حال کار بر روی یک رابط واقعیت افزوده پیشرفته برای شیشه‌های جلو است. این شرکت ادعا می کند که هیچ HUD موجود دیگری نمی تواند با تصاویر سه بعدی آن که سرعت و برد خودرو، نقشه برداری و مسیر حرکت را در امتداد جاده پیش رو نشان می دهد، برابری کند.

سایر OEM‌های خودکار نیز در این فضا کار می‌کنند، مرسدس با اضافه ، اعلان‌های ناوبری به یک ویدیوی زنده از یک دوربین رو به جلو، در حالی که آئودی و فورد هر دو در حال بررسی راه‌هایی برای نمایش اطلاعات راننده در جاده با استفاده از چراغ‌های جلو LED هستند. در آگوست 2022 فاش شدسیستم فورد به سمت رانندگی در شب طراحی شده است، جایی که هشدارها درباره محدودیت سرعت، تقاطع های آینده و آب و هوای یخبندان به جاده ارسال می شود.

یک همراه دیجیتال “دوستانه”.

دستیارهای پیشرفته داخل خودرو نیز موضوع داغی هستند. در حالی که برخی از تولیدکنندگان ترجیح می دهند رانندگان از سیری یا دستیار گوگل از طریق تلفن هوشمند متصل استفاده کنند، برخی دیگر نیز راه خود را در پیش می گیرند. Nio، یک شرکت چینی خودروهای الکتریکی با برنامه هایی برای توسعه ایالات متحده و اروپا، این کار را انجام داده است نومی، یک دستیار مجازی که چهره دیجیتال آن در یک صفحه نمایش داشبورد اختصاصی قرار دارد که هنگام صحبت با راننده به سمت راننده می چرخد.

دستیار دی بی ام و حداقل در ایالات متحده و اروپا چهره ندارد، اما ب ام و می گوید که حالات چهره می تواند در بازار چین ظاهر شود، جایی که تقاضا برای چنین فناوری بیشتر است.

ون هویدونک می‌گوید: «ما می‌خواهیم بی،ه بزرگ‌تری ارائه کنیم که فراتر از تشخیص گفتار باشد. “ما می خواهیم بگوییم که کل وسیله نقلیه شما یک همراه خواهد شد.” برای این منظور، مفهومی که این هفته در ، وگاس به نمایش درآمد، همچنین از نمایشگرهای جوهر الکترونیکی در چراغ‌های جلو برای انتقال احساسات، به طور بالقوه به عابران پیاده و سایر رانندگان، یا زم، که صاحب آن به آن نزدیک می‌شود، استفاده می‌کند. BMW ادعا می کند که حالات خاصی مانند شادی، حیرت و تایید را می توان به صورت بصری بیان کرد.

با حسن نیت از BMW

بی ام و می گوید این به اصطلاح سناریوی خوش آمد گویی می تواند شامل پرتاب آواتار راننده به شیشه کناری نیز باشد، بی ام و می گوید. مطمئناً این یک روش جدید برای تشخیص ماشین شما در میان دیگران در یک پارکینگ شلوغ است و همراه با حالات چهره چراغ جلو، البته شما را به یاد خواهید آورد. لایتنینگ مک کوئین از جانب ماشین ها.

طراحی کاهنده

خود مفهوم دی، حداقل از نظر ما، به طرز شگفت انگیزی یکپارچهسازی با سیستمعامل است. این یک طراحی سه جعبه است که می‌توانست به طرز عجیبی در برابر فناوری ظاهراً پیشرفته‌ای که در داخل و خارج به نمایش گذاشته شده است، قرار بگیرد، اما کار می‌کند، و طرحی است که امیدواریم BMW بتواند به ،وان بخشی از خودروهای Neue Kl،e خود به واقعیت تبدیل شود. از طرف شرکتی که به خاطر بی مزه بودنش مورد انتقاد قرار گرفت iX و i7 چالش برانگیز، مفهوم جمع و جور یک نفس تازه است.

ون هویدونک می‌گوید این شکلی است که از ،یب سال‌ها زبان طراحی BMW به «،اصر اصلی BMW» آمده است. ون هویدونک می‌گوید: «برای این خودرو ما آن را به سطح دیگری رساندیم و مقدار ،اصر را به شدت کاهش دادیم، زیرا می‌خواستیم جنبه‌های دیجیتال در مرکز قرار گیرد.


منبع: https://www.wired.com/story/bmws-i-vision-dee-concept-car-changes-colors-in-seconds/