دادگاه عالی دسترسی به قرص سقط جنین را به طور موقت حفظ می کند


عالی ایالات متحده دادگاه روز جمعه به طور موقت دستور دادگاه بدوی مبنی بر ممنوعیت قرص سقط جنین میفپریستون را مسدود کرد. این اقدام به این م،ی است که دارو طبق مقررات موجود و قانونی باقی می‌ماند تا زم، که پرونده از طریق فرآیند استیناف که ممکن است ماه‌ها طول بکشد، راه پیدا کند.

حکم نهایی دادگاه می تواند مؤثرترین تصمیم در مورد حقوق باروری از زمان لغو آن باشد. رو در مقابل وید در ژوئن 2022.

Mifepristone از سال 2000 در ایالات متحده در دسترس بوده است، زم، که سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از آن را تایید کرد. این اولین دوز از یک سری دو دارویی است که در یک سقط دارویی استفاده می شود، که اکنون بیش از آن را به خود اختصاص داده است. نیمی از سقط جنین ها در سراسر کشور. دسترسی به سقط جنین دارویی در حال حاضر در 15 ایالت محدود شده است.

اما در 7 آوریل، قاضی متیو کا،ماریک از ناحیه شمالی تگزاس حکم به لغو تاییدیه این قرص در سراسر کشور داد. شاکیان این پرونده، پزشکان ضد سقط جنین، استدلال ،د که این دارو بی خطر است و مجوز FDA نامن، است زیرا بارداری یک بیماری نیست. با این حال، این دارو دارای سابقه چندین دهه ایمنی است و الف بررسی جامع انجام شده توسط آکادمی ملی علوم تایید کرد که میزان بسیار پایینی از عوارض جدی دارد.

هفته بعد، دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم تا حدی تصمیم Kacsmaryk را مسدود کرد و به قرص اجازه داد تا تاییدیه FDA خود را حفظ کند، اما چندین تغییر را که آژانس در سال های اخیر برای گسترش دسترسی به آن انجام داده است، لغو کرد. از جمله: مقررات مربوط به دوران همه‌گیری که تجویز آنلاین و توزیع میفپریستون را از طریق پست آسان‌تر می‌کرد و تغییری در سال 2016 که اجازه می‌داد این قرص تا هفته دهم بارداری مصرف شود.

و، دادگستری ایالات متحده، به نمایندگی از FDA، و آزمایشگاه Danco مستقر در نیویورک، که مایفپریستون را تولید می کند، از قضات خواست تا مداخله کنند. در طول هفته گذشته، دیوان عالی کشور برای رسیدگی به این موضوع دو حکم کوتاه مدت جداگانه صادر کرد. دادگاه تا نیمه شب چهارشنبه به خود مهلت داده بود تا تصمیم بگیرد که آیا این قرص با قو،ن سخت‌گیرانه‌تری مواجه می‌شود یا خیر، اما این مهلت را تا امروز تمدید کرد.

GenBioPro، سازنده فرم عمومی میفپریستون، این هفته با شکایت علیه FDA وارد معرکه شد. اگر تایید mifepristone لغو شود، نسخه عمومی GenBioPro نیز به حالت تعلیق در خواهد آمد. این شرکت ادعا می کند که اگر FDA از حکم Kacsmaryk پیروی کند، روند قانونی تعیین شده برای خارج ، یک داروی تأیید شده قبلی از مصرف را نقض می کند.

آمیت سرپاتواری، وکیل و استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: «روش بسیار دقیقی برای حذف داروها از بازار وجود دارد. سرپاتواری می‌گوید حکمر، کاچماریک این روند ایجاد شده را دور می‌زند. تولیدکنندگان و FDA قبلاً داروها را از بازار حذف کرده بودند، یا به دلیل تقاضای کم یا خطراتی که برای بیماران وجود دارد، اما دادگاهی هرگز وارد عمل نشده است تا یک داروی طول، مدت مورد تایید را از مصرف خارج کند.

شرکت‌های داروسازی و تولیدکنندگان دارو می‌گویند که احکام دادگاه‌های بدوی نشان‌دهنده نفوذ بی‌سابقه‌ای در اختیارات FDA است. این آژانس وظیفه بررسی، تأیید و تنظیم داروها را برای ایمنی و اثربخشی آنها دارد. آنها می گویند اگر میفپریستون ممنوع یا محدود شود، سایر داروها را در معرض خطر قرار می دهد، به ویژه داروهایی که در برابر فشارهای سیاسی آسیب پذیر هستند، مانند کنترل بارداری هورمونی، داروهای پیشگیری کننده HIV، و وا،ن ها.

بیش از 600 مدیر از شرکت های بیوتکنولوژی و داروسازی نامه ای را امضا کرده اند هشدار می دهد که ،وج مایفپریستون از بازار تأثیری سرد کننده بر نوآوری خواهد داشت. شرکت‌ها اغلب میلیاردها دلار ،ج می‌کنند تا دارو را از طریق خط لوله توسعه دریافت کنند، و از اینکه سرمایه‌گذاری‌شان توسط دادگاه لغو شود، متنفرند. سرپاتواری می‌گوید: «شما می‌تو،د شاهد کاهش سرمایه‌گذاری به دلیل عدم اطمینان در مورد اینکه آیا دادگاه‌ها قرار است در مورد داروهای چند دهه قدمت اقدام کنند یا خیر، کاهش یافته است.


منبع: https://www.wired.com/story/supreme-court-preserves-abortion-pill-access-temporarily/