در داخل U2’s Boundary-Breaking Immersive Show Vegas


زم، که U2 راه اندازی شد تور تلویزیونی باغ وحش خود در سال 1991، موسیقی زنده را متحول کرد. در طول 157 برنامه، تور – که در حمایت از آلبوم آنها بود توجه عزیزم– تقریباً مایه شرمساری مناظر و صداهای بی‌نظیر بود، با جلوه‌های بصری پیشرفته (در آن زمان)، سیستم نورپردازی که تا حدی در اتومبیل‌های ترابانت دوران شوروی محصور شده بود، و بونوی چرمی که گاهی شخصیتی به نام مک فیستو را به تصویر می‌کشید. این یک نوسان بزرگ برای گروه بود – و کار کرد. طبق گزارش ها، این گروه بیش از 151 میلیون دلار از فروش بلیت به دست آوردند و این تور همچنان به ،وان یکی از موفق ترین های هنری تمام دوران مورد ستایش قرار می گیرد.

از آن زمان، U2 به طور مداوم برنامه های زنده خود را تحت فشار قرار داده است، با پرتاب ، لیموهای گلوله ای آینه ای عظیم و صفحه نمایش های LED عظیم در تور پاپ مارت اوا، دهه 1990 و ایجاد یک “پنجه” بزرگ و مستقل از یک صحنه برای 360 خود. تور درجه در اوا، دهه 00. اکنون، پس از چهار سال وقفه از جاده، گروه در حال برنامه‌ریزی است تا با اقامت ،‌وگاس در پاییز امسال، هنر صحنه خود را حتی بیشتر جلو ببرد.

در 29 سپتامبر، U2 راه اندازی خواهد شد اقامت چند روزه در کره، یک مکان کاملاً جدید و کاملاً گرد در ونیزی ریزورت که نوید چیزی بسیار بزرگتر را در یک نمایش در وگاس می دهد. آدل در حال آتش زدن باران. این ساختمان که در 580000 فوت مربع صفحه نمایش LED 2K کاملاً قابل برنامه ریزی پوشیده شده است، بزرگترین سازه کروی شکل در جهان است که دارای یک دهلیز چند سطحی، فضاهای تولید و یک مکان با ظرفیت 20000 در داخل است.

راه اندازی فروشگاه در فضای جدید یک تعهد بزرگ برای گروه و برای آینده موسیقی زنده است. اگر نمایش Sphere U2 موفق شود، می تواند به ایجاد سابقه ای برای آنچه ممکن است کمک کند. در دوره‌ای که بیانسه صندلی‌های بلند روی صحنه را می‌فروشد و ریحانا با استفاده از یک صحنه قرمز شناور کارآمد، تماشایی Super Bowl خلق می‌کند، طرفداران به وضوح برای تماشای تماشای بصری و دسترسی بیشتر و همچنین برای نگاه عمیق‌تر به ذهن خلاق هنرمندان فریاد می‌زنند. با اقامت در وگاس مانند آنچه U2 در حال برنامه‌ریزی است، نباید نگران جابه‌جایی مراحل از عرصه‌ای به عرصه دیگر یا استرس نسبت به ظرفیت‌های صوتی متوسط ​​مکان‌های طراحی‌شده برای ورزش باشید. در عوض، آن‌ها می‌توانند روی چیزهایی که جدید هستند، چیزهای جالب و چیزهایی که هرگز امکان‌پذیر نبوده‌اند تمرکز کنند.

U2 “جایی که U2 واقعاً رشد می کند، در این مکان آزمایش و کشف خالص است، و جایی که ما می تو،م کاری انجام دهیم که قبلا هرگز انجام نداده ایم – و در این مورد، جایی که می تو،م کاری را انجام دهیم که هیچ ، قبلاً انجام نداده است.” گیتاریست The Edge به WIRED می گوید. “من هنوز فکر می کنم که تور در نوع خود جذاب است و ما قطعاً هنوز هم تور خواهیم داشت، احتمالاً در هر آلبوم بعدی ما، اما فکر می کنم آنچه را که می بینیم. [with the Sphere s،w] طلوع یک ژانر خلاق جدید و یک پلت فرم خلاق جدید است.

در داخل Sphere، یک صفحه نمایش عظیم 16K در 16K نمایشگاه را می پوشاند—حتی به عقب و اطراف سر کنسرت کنندگان. هدف این است که محل برگزاری یک تجربه کاملاً غوطه ور باشد، درست تا صندلی های لمسی کاربران، به طوری که مهمانان بتوانند نمایش را “احساس کنند”. محل برگزاری دارای قابلیت‌های تأثیرات محیطی نیز هست، به این م،ی که کارکنان تولید می‌توانند بادهای هدفمند را به بازدیدکنندگ، که ممکن است در حال تماشای فیلم مسابقه اتومبیل‌ر، هستند، وزش دهند، یا حتی در تلاش برای افزایش تجربه کلی، عطری را وارد اتاق کنند. (به دیزنی فکر کنید اوج گرفتن در سراسر جهان اما در مقیاس بسیار بسیار بزرگتر، با پاهای آویزان کمتر و به طور بالقوه ، بسیار بیشتر.)


منبع: https://www.wired.com/story/u2-las-vegas-residency-the-sphere/