در یک کنفرانس هوش مصنوعی مولد همیشه آفتابی است


دیو روگنموسر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران جاسپر، در کنفرانس شرکتش در سانفرانسیسکو روز سه شنبه در جمع حاضران سخنر، می کند.

با حسن نیت از جاسپر

تریسی ،ون، که وبلاگی به نام آماتور بازاریابی، در صف مقابل ما ایستاد. من همین سوال را از او پرسیدم که آیا چت ربات های هوش مصنوعی مشاغل ما را خواهند گرفت یا خیر. او گفت: «هرگز نگو هرگز. هنوز نیاز به راهنمایی دارد، اما هرگز نگو هرگز.» قبل از اینکه او شروع به استفاده از ربات‌های چت هوش مصنوعی کند، یک پست وبلاگ دو روز طول می‌کشد. گفت حالا دو ساعت طول می کشد. (ی،ی اگر وای‌فای خوب کار می‌کند، شعرهای عاشقانه‌ای که همه در صف انتظارشان بودیم، به‌دلیل اتصال اینترنت نامن،، ناگهان دیگر گزینه‌ای نبودند.)

من به موقع به منطقه صحنه بازگشتم تا بشنوم که هیئتی از مدیران عامل به رهبری سامیر دلاکیا، سرمایه‌دار خطرپذیر، به این فکر می‌کنند که این دوره جدید هوش مصنوعی چگونه تجارت را تغییر می‌دهد. عماد مستقيم مديرعامل هوش مصنوعی پایداری، اشاره کرد که مدل تبدیل متن به تصویر شرکت او از 5.6 ث،ه برای تولید یک تصویر هوش مصنوعی در آگوست گذشته به تولید 40 تصویر هوش مصنوعی در ث،ه رسید. Mostaque گفت: «این مدل‌ها در واقع بسیار بهینه نیستند. “ما تازه شروع کرده ایم.” پس از پانل، آنیا سینگ، که نزدیک به 16 سال روی محصولات جستجو در گوگل کار می کرد، مشتاقانه وب سایت شرکتی را که در آن سرمایه گذاری کرده بود به نام NeuroPixel.ai به من نشان داد. این تصاویر واقعی و مصنوعی از مدل های لباس انسان را با قیمت 1 دلار در هر پاپ تولید می کند. شرکت دیگری که سینگ در آن دخیل است، REImagine Home، ع،‌هایی از فضای خانه‌تان را می‌کشد و دکورهای شیک و ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشد.

سینگ به من گفت: «از سپتامبر سعی کردم از اینترنت برای تزئین خانه‌ام استفاده کنم، و احساس کردم واقعاً ش،ته شده است. او تابلوهای دید ایجاد می کرد و اتاق ها را تکه تکه طراحی می کرد. هزینه‌های ،نی هزاران دلار برای هر اتاق بود، و هنوز هم طرح‌ها «همان طور کل خانه یا بودجه یا نیازهای من را نداشتند». سینگ گفت REImagine Home همه این مشکلات را حل نمی کند، اما بخشی از اصطکاک را از بین می برد. “من دوست دارم فکر کنم که این سیستم های بد کارآمد را بهتر می کند.”

همه اینها کافی است تا هر گرافیست یا مدل متن، یا طراح داخلی را به ،زه درآورد. یا آن؟ کوین روز، الف نیویورک تایمز ستون نویسی که در رویداد GenAI صحبت می کرد، گفت که FOLO، ترس از منسوخ شدن، چشم انداز جمعی ما از آینده پر از هوش مصنوعی را تیره کرده است. مشاغل بسیار اجتماعی یا تجربی یا صنایع دستی همچنان نیاز به لمس انس، دارند. انسان ها در امان هستند. البته رز دو روز قبل این را با اطمینان کامل گفت چت ربات جدید هوش مصنوعی مایکروسافت به روز گفت می خواست زنده باشد، اصرار داشت که عاشق اوست و فهرستی از خیالات م،ب فرضی را بیرون ریخت.

جردن هارود، مدرس هوش مصنوعی و کاندیدای دکترا در MIT، به مخاطبان GenAI گفت: «در پایان روز، وقتی صحبت از اینکه چگونه در معا، قرار می‌گیریم، پاسخ فقط ارتباط انس، است. عامل انس، فوق العاده مهم است.» برای نشان دادن این موضوع، هارود یک تصویر گرافیکی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از دو نفر را که دست‌هایشان را گرفته بودند، با عبارت «اتصال انس،» در سمت چپ آن نام برد. تصویر ترسناک چهار مچ دست، دو دست و حداقل 12 انگشت بین آنها را نشان می داد. گیج کننده بود حتی اگر لحظه ای باشد، اطمینان بخش بود.


منبع: https://www.wired.com/story/jasper-generative-ai-conference-2023/