دستگاه کشش مفتول دستگاه کشش سیم | fouladgostar

دستگاه کشش مفتول دستگاه کشش سیم | fouladgostar

سخت شدن مفتول باعث می گردد برای تولید مفتول کششی با مشکل مواجه فولاد گستر کیانی گردیم. کارخانجات نورد جهت تولید مفتول، شمش مورد نیاز را در کوره های پیش گرم قرار داده و تا رسیدن به دمای 1200 درجه سانتیگراد حرارت می دهند. پس از اینکه شمش کاملا گداخته شد به صورت مکانیزه به دستگاه های نورد هدایت می شود. تعداد دفعات عبور شمش از دستگاههای نورد به قطر مفتول مورد نیاز بستگی دارد. پس از اینکه مفتول به اندازه ی کافی نورد شد توسط دستگاه های تولید کلاف تبدیل به کویل یا توپی مفتول می گردد. پودر کشش مفتول  یک ترکیب از روان کننده های فلزاتی مانند سدیم و کلسیم می باشد که جهت روانکاری سطح بکار می‌رود.

  • اینورتر ریسان ساخت ایران با قیمت مناسب دارای یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش در…
  • کاربردهای زیادی برای این نوع
    مفتول‌های کشیده شده وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به فنرها، کابل‌ها، آلات
    موسیقی، خودروسازی و …
  • در نتیجه ی انجام عملیات آنیل، خواص انعطاف پذیری، نرمی، قابلیت ماشین کاری و ضربه خواری بهبود پیدا می نمایند.
  • سپس سیم‌ها با کمک مکانیزم‌های خاص و در دمای مناسب، به طور مداوم کشیده می‌شوند تا به قطر و شکل مورد نظر برسند.
  • قالب های کشش سیم TC از کاربید تنگستن ساخته می شود، ماده ای بسیار سخت و مقاوم در برابر سایش که اغلب در قطعات ابزار استفاده می شود.
  • با خرید سرویس وی آی پی، آگهی شما در همین صفحه به صورت وی آی پی فعال شده و بالای آگهی ها قرار می گیرد.

عملیات کشش مفتول در جهت کاهش قطر یا تغییر شکل سطح مقطع مفتول انجام می شود. طرای دوزه های کشش بستگی زیادی به نوع و جنس مفتولی که باید توسط آنها کشیده گردد دارد. در تصویر شماره 3 اجزای اصلی و زوایای مختلف یک دستگاه  دوزه کشش به تصویر کشیده شده می باشد. فرآیند کار و عملکرد انواع این دستگاه ها به این شکل می باشد که مفتول با قطر بزرگ از مجرایی به اسم دوزه عبور می کند. و با قطر مورد نظر و کوچک تر در مجاورت یک روان ساز که امکان دارد پودر یا روغن کشش باشد قرار می گیرد.

سازنده مدرنترین دستگاه عرشه فولادی متال تراش

کشش معمولا در دمای خاصی انجام نمی شود و برای این کار از دمای اتاق استفاده می شود. البته برای مفتول های بزرگ معمولا این کشش ممکن است در دمای بالا انجام شود علت این امر را نیز می توان به کاهش نیروی لازم برای این کار مرتبط دانست. _ سیم مفتول فابریک از کشش و نازک کردن میلگرد به تولید میرسند. ۱- میزان فشار بر قالب های کشش و در نتیجه احتمال شکست قالب ها را به شدت کاهش داد. از معایب مقادیر دلتای کم این است که نیاز به قالب های با هسته های طولانی تر می باشد و مقدار اصطحکاک نیز در مواقعی که شرایط روانکاری مناسب و بحرانی است بیشتر می شود. در فرایندهای کشش سنتی و معمولی مقادیر دلتا بین ۲/۵ الی ۳ می باشد در حالی که در سیستم کشش جدید این مقدار کمتر یا مساوی ۵/۱ می باشد.

دستگاه تصفیه آب صابون فروشی

برای نگهداری مواد روانکار از فسفاته ها، استفاده می‌شود.به طور خلاصه می توان گفت که صابون یا پودر کشش یک ترکیب است؛ که با اعمال آن روی فسفاته نقش روانکاری قطعه را دارد. این ترکیب قلیایی بوده و در دماهای بالا روی قطعه اعمال می‌شود. این قطعات روی یک بدنه فلزی که حدوداً عرض یک متر و طول شش متر دارد، سوار هستند.

اتوماسیون صنعتی، تابلو برق، اینورتر، HMI ،PLC

هر گونه افزایش قیمت داخلی یا بین المللی این فلز تاثیر مستقیمی برا قیمت انواع سیم دارد. از طرفی سیم مفتول مانند سایر محصولات سیم و کابل مشابه عایق پلیمری دارند که در نتیجه نوسانات قیمت مواد اولیه پلیمری به ویژه پی وی سی تغییری در قیمت این محصول ایجاد خواهد کرد. به منظور اطلاع از قیمت انواع سیم مفتول به سایت مدیران آهن مراجعه کنید. یکی از مراحل تولید مفتول، فرایند کشش و تغییر سایز قطعات، آماده سازی قطعه به منظور قرار گیری در قالب کشش است. ولی برای جلوگیری از ایجاد نقص قالب و کاهش اصطکاک سطح قالب و قطعه، قطعه باید روانکاری گردد.