دوربین‌های جاسوسی واقعیت تلخ اتاق‌های گاز کشتارگاه را آشکار می‌کنند


ساعت 4 صبح یک روز صبح در اکتبر سال گذشته، Raven Deerbrook، فعال حقوق حیوانات، روی تختی در یک هتل ارزان در شرق لس آنجلس نشست و به یک ویدیوی زنده در تلفن خود نگاه کرد. او آن شب به سختی می‌خوابید، هر یا دو ساعت یک‌بار بیدار می‌شد تا بررسی کند که خوراک از سه دوربین مادون قرمز سوراخی که در کارخانه بسته‌بندی گوشت Farmer John در ۲۰ مایلی دورتر پنهان کرده بود، ارسال می‌شود. این مرکز، واقع در حومه لس آنجلس ورنون، متعلق به Smithfield Foods، بزرگترین تولید کننده گوشت خوک در جهان است. او منتظر بود، هم پیش بینی می کرد و هم می ترسید که دوربین هایش چه چیزی را فاش کنند.

یک روز پیش از آن، دیربروک با لباس و نشان جعلی وارد کشتارگاه شده بود و از عمق 26 فوتی زیر زمین در یک “محفظه خیره کننده” – که اساساً یک چاه آسانسور سه طبقه عمیق طراحی شده بود تا با دی ا،ید کربن پر شود، بالا رفت. در اینجا، خوک‌ها در قفس به است، شنای نامرئی شفت از CO خفه‌کننده و سنگین‌تر از هوا فرو می‌روند.2، جایی که حیوانات در طی چند دقیقه خفه می شوند قبل از اینکه از محفظه روی تسمه نقاله انداخته شوند، تلفن را آویزان کنند، خون را تخلیه کنند و قصابی کنند.

دیربروک یک دوربین را که به سمت آن اتاقک از دیوار کارخانه گرفته بود پنهان کرده بود. او دو عدد دیگر را با میکروفون روی قفس‌های داخل ماشین نصب کرده بود. هنگامی که او سعی کرد از نردبان شفت پایین تر پایین بیاید، یک “گرسنگی هوا” سوزان از CO باقی مانده بود.2 در اتاق او را مجبور کرده بود که دوباره از بیرون بالا برود، نفس نفس می زند، و قادر به نصب دوربین های باقی مانده اش نبود.

دیربروک که با خیال راحت به اتاق هتل خود در سراسر شهر بازگشته بود، امیدوار بود که اتاق گاز کشتارگاه را در داخل و خارج، برای اولین بار در کارخانه گوشت ایالات متحده ضبط کند. با انجام این کار، او با هدف رد ادعاهای صنعت گوشت خوک و سازنده اتاق گاز مبنی بر این که این شکل از خفگی نشان دهنده یک شکل انس، – حتی “بدون درد” – از کشتن است.

در ساعت 5:25 صبح، هنگامی که کار کارخانه برای صبح شروع شد، او اولین نیم دوجین خوک را دید که به داخل اتاقک گله شده بودند. اولین افکار دیربروک ،یبی از هیجان و اضطراب های عملی بود: آیا زاویه دوربین درست بود؟ آیا نرخ فریم به اندازه کافی بالا بود؟

سپس با پایین آمدن قفس به دی ا،ید کربن زیر، نور در ویدئو شروع به کم شدن کرد. همانطور که دیربروک تماشا می کرد، خوک ها شروع به جیغ زدن و کوبیدن شدید در قفس ،د، برای فرار تلاش ،د و تقریباً یک دقیقه تشنج ،د تا اینکه سرانجام دراز کشیدند. خوک ها در فریادشان بسیار شبیه انسان هستند. و من انتظار نداشتم ببینم آنها برای مدت طول، رنج می برند. “می دانستم که بد می شود. اما من واقعاً برای این فریاد آماده نبودم.»

دیربروک که هنوز لباس خوابش به تن داشت، روی تخت هتل نشسته بود و با وحشت به صفحه گوشی خود خیره شده بود. تصاویر و صوتی که او ضبط کرده بود، کابوس‌های او را برای ماه‌های آینده تحت الشعاع قرار می‌داد. او می گوید: «تنها پوشش نقره ای این واقعیت بود که من توانستم فیلم را دانلود کنم. چون وقتی شروع به دریافت اولین کلیپ‌های ویدیویی کردم، می‌دانستم: حداقل این مستند می‌شود.»


منبع: https://www.wired.com/story/dex-pig-slaughter،use-gas-chambers-videos/