راهنمای خرید هارد کامپیوتر: انتخاب بهترین هارد و انواع هارد اکسترنال، اینترنال و SSD

قسمت داخلی هارد دیسک ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل ، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود . همچنین در داخل هارد دیسک ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار ، جاسازی می شود . درصورتی که دیسک کنترلر دستور خواندن نوشته را داده باشد ، در این صورت هد وظیفه دارد تا داده های مغناطیسی صفر و یک را بر روی قسمت های مختلف دیسک بخواند و آن را به کنترل کننده مرکزی بفرستد . خواندن به این صورت است که قطب های مغناطیسی (N یا S) هر یک از مکان های داده را حس کرده سپس معادل صفر یا یک آن را برمی گرداند .

  • هارد دیسک یک دستگاه الکترومکانیکی ذخیره سازی داده های دیجیتالی است که با بهره گیری از صفحات دایره ای شکل که با مواد مغناطیسی پوشانده شده است انجام می گیرد.
  • همان‌طور که گفته شد برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال می‌توان از سه روش استفاده کرد.
  • سرعت انتقال از دیگر فاکتور‌های مهمی است که باید در خرید بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ مورد توجه قرار گیرد.
  • انباشه شدن بدسکتورها بر روی هارد دیسک نیز یکی دیگر از عوامل خرابی هارد به شمار میرود.

اگر قصد خرید رم برای کامپیوتر خود دارید، بهترین رم کامپیوتر ddr4 را بخوانید. این بردها از ابعاد و وزن حداقلی بهره می‌برند و به راحتی در جیب پیراهن شما نیز جا می‌گیرند. این نوع از تبدیل‌ها معمولا از رابط‌های اتصال IDE و SATA پشتیبانی می‌کنند و دارای اینترفیس USB هستند. برای انتخاب یک هارد می‌بایست فضای فیزیکی دستگاه که اصطلاحا به آن فوت پرینت گفته می‌شود، توجه زیادی کرد. این مدل به اسلات‌های PCIe وصل می‌شود و 4 خط انتقال را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما نکته‌ایی که در ارتباط با این رابط وجود دارد این است که بهره‌مندی از eSATA یعنی داشتن یک کابل برق جدا برای هارد درایو و این برای بسیاری از تولیدکنندگان هارد درایو در دنبال پذیرفته نشده است.

اچ پی و لپ تاپ های گیمینگ از دو خانواده omen و Victus

این روز‌ها هارد دیسک‌هایی با ظرفیت‌های بسیار بالا در بازار وجود دارد که به راحتی قادر‌اند حجم زیادی از اطلاعات و اسناد مهم را در خود جای دهند. از نظر قیمت معمولا متوجه خواهید شد که هارد دیسک‌ها نسبت به SSD ها ارزان‌تر هستند و ظرفیت ذخیره سازی بسیار بیشتری را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهند. با این‌حال SSD ها بسیار سریع‌تر از هارد دیسک‌ها عمل می‌کنند؛ زیرا نیازی به تکیه بر قطعات متحرک مانند HDD ندارند. در‌واقع بهترین SSD ها می‌توانند تا 10 برابر سریع‌تر از هارد دیسک‌های سنتی کار کنند و عملکرد بسیار خوبی را به عنوان بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ ارائه دهند.

انواع ذخیره سازی ثانویه

در هارد اینترنال به علت اینکه از کابل SATA برای اتصال هارد به کامپیوتر استفاده می‌شود، سرعت انتقال اطلاعات در این دستگاه بالاتر است. نخستین و متمایزترین تفاون بین این هارد دیسک سرعت انتقال اطلاعات است که در برخی از موارد هاردهای SSD تا چهار برابر سرعت بیشتری نسبت به هاردهای HDD داشته و در زمان انتخاب سرعت هاردهای SSD بهترین انتخاب است. سامسونگ برند کره‌ایی است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع سخت افزار در دنیا محسوب می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع هارد دیسک اینترنال و اکسترنال به صورت دیسک سخت و درایو جامد است. اگر بر روی یک رایانه دسکتاپ معمولی کار می‌کنید احتمالاً یک مادربورد می‌بینید که منبع تغذیه آن در بخش بالا یا پایین کیس قرار گرفته است. شما باید بتوانید درایو یا درایوهای ذخیره‌سازی کیس را در قسمت متمایل به جلوی آن ببینید.

بنا‌بر‌این اگر در برابر جذابیت یک SSD مقاومت کرده‌اید و به دنبال آن هستید که با یکی از بهترین هارد دیسک‌ها آن را از بین ببرید، WD VelociRaptor باید به عنوان بهترین گزینه در بالای لیست شما قرار بگیرد. یک دیسک سخت اطلاعات را روی یک یا چند مینی دیسک مدور تخت که صفحه نامیده می‌شوند ذخیره می‌کند. صفحات بر روی یک محور استوار می‌شوند و در حالی که در بین هر صفحه یک جداکننده یا اسپیسر و در انتهای پایینی آن محور موتور قرار دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار