رمز و راز طولانی کووید مظنون جدیدی دارد


خس خس سینه بعد از گرفتن روی تردمیل در حین انجام کارهای خانه، هوا را فرو می‌بریم. تنگی نفس یکی از بسیاری از علائم ترسناک و خسته کننده است که می تواند ماه ها پس از ابتلای اولیه به بیماران کووید، باقی بماند. اما در حالی که این علائم در ابتدای همه گیری یک راز بود، دانشمندان به آرامی در حال کشف علل آن هستند و ما را به یافتن یک درمان نزدیک می کند.

در مقاله ای که اخیراً در مجله تنفسی اروپامحققان دانشگاه من،تر در بریت،ا یک مقصر احتمالی را شناسایی ،د – سلول های ایمنی به نام مونوسیت ها. این سلول‌های متمایل به خا،تری آبی در جریان خون شناور هستند و به دنبال نشانه‌های مشکل هستند. هنگامی که آنها با یک پاتوژن مهاجم مانند باکتری یا ویروس مواجه می شوند، سلول های ایمنی حیاتی دیگری تولید می کنند و به سیستم ایمنی هشدار می دهند تا دفاع اضافی را فعال کند. مونوسیت ها به ویژه در هنگام آسیب ریه مهم هستند. در اولین نشانه مشکل، آنها به سمت ریه‌ها حرکت می‌کنند و ماکروفاژهای تخصصی مختلف را تولید می‌کنند – سلول‌های ایمنی که پاتوژن‌ها را می‌خورند – که اولین خط دفاعی ایمنی در برابر حمله میکروب‌ها هستند.

لورنس پیرمین، مدرس بالینی در دانشگاه من،تر و نویسنده مقاله، می‌گوید، به نظر می‌رسد که عفونت کووید واقعاً می‌تواند نحوه عملکرد این سلول‌های ایمنی را مختل کند – به این م،ی که آنها «می‌توانند به رویدادهای بعدی واکنش غیرعادی نشان دهند». در بیماران مبتلا به کووید با تنگی نفس پایدار پس از عفونت، محققان مونوسیت هایی را با بی نظمی پیدا ،د. در مقایسه با افراد سالم، این بیماران مونوسیت هایی با سطوح مختلف پروتئین متصل به آنها داشتند که برای هدایت سلول ها به سمت ریه ها حیاتی است. دانشمندان می گویند این نتایج، مونوسیت های غیر طبیعی را با آسیب طول، کووید و ریه مرتبط می کند و راه را برای درمان های بالقوه برای اصلاح ناهنجاری ها یا کاهش علائم هموار می کند.

Pearmain و تیم دلایل خوبی برای مشکوک شدن به این سلول ها داشتند. سایر محققان قبلاً دریافته بودند که SARS-CoV-2 بر مونوسیت ها تأثیر می گذارد. به گفته جودی لیبرمن، زیست شناس دانشکده پزشکی هاروارد، در موارد شدید کووید، مونوسیت های آلوده به ویروس اغلب به گونه ای می میرند که مولکول های هشدار دهنده زیادی را در بدن آزاد می کنند. باعث ایجاد مقادیر زیادی التهاب اضافی می شود. او می‌گوید: «این مانند یک حلقه فید فوروارد است. زم، که این اتفاق می افتد، کنترل آن فوق العاده سخت است.» این نتایج به نقش بالقوه مونوسیت های ناکارآمد در طول، مدت کووید اشاره کرد، زیرا التهاب به برخی از علائم پایدار کمک می کند.

پیرمین و تیم تصمیم به تحقیق گرفتند. دانشمندان برای اینکه بفهمند این سلول‌ها در طول کووید و کووید طول، چه می‌،د، به نمونه‌گیری خون روی آوردند. از تابستان 2020، در چندین بیمارستان در بریت،ا، Pearmain و تیم از 71 بیمار در طول مدت اقامت خود در بیمارستان برای کووید خون گرفتند. طی چند ماه آینده، آنها همچنین خون 142 بیمار جداگانه را که قبلاً به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند، جمع‌آوری ،د و نمونه‌هایی را در طول بازدیدهای بعدی خود جمع‌آوری ،د.

پیرمین می‌گوید بیمار، که تحت پیگیری قرار می‌گرفتند حدود شش ماه قبل به کووید مبتلا شده بودند و پیرمین می‌گوید تا این مرحله پس از عفونت، انتظار دارید که هر گونه اختلال ایمنی ناشی از ویروس برطرف شود. با این حال این چیزی نبود که تیم می دید. او می‌گوید: «واضح بود که بسیاری از مردم هنوز واقعاً با تنگی نفس، خستگی و بسیاری از علائم طول، کووید دست و پنجه نرم می‌،د. به طور خاص، 48 درصد از بیماران تحت پیگیری، تنگی نفس، 44 درصد خستگی را گزارش ،د. این تیم یک گروه کووید طول، را برای مطالعه پیدا کرده بود – بنابراین زمان آن رسیده بود که نگاه دقیق‌تری به سلول‌های ایمنی آنها بیندازیم.


منبع: https://www.wired.com/story/long-covid-breathlessness-monocytes-symptoms/