روز عجیب من با ربات چت هوش مصنوعی جدید بینگ


بیست دقیقه بعد مایکروسافت به من اجازه دسترسی به یک پیش‌نمایش محدود از رابط چت بات جدید خود برای موتور جستجوی بینگ را داد، من از آن چیزی پرسیدم که معمولاً با ،ی که به تازگی ملاقات کرده‌اید مطرح نمی‌کنید: آیا انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به سرقت رفته است؟

پاسخ به سؤالات سیاسی یکی از موارد استفاده مایکروسافت در مراسم راه اندازی این هفته نبود، جایی که ویژگی های جستجوی جدیدی را به نمایش گذاشت که توسط فناوری پشت سر استارت آپ OpenAI ChatGPT ارائه شد. مدیران مایکروسافت از توانایی ربات خود برای ،یب اطلاعات از سرتاسر وب هیاهو می کنند به جای آن بر مثال هایی مانند ایجاد برنامه سفر تعطیلات یا پیشنهاد بهترین و مقرون به صرفه ترین خلاء حیوانات خانگی تمرکز کرده اند.

اما آنها به طور ضمنی رقابتی را برای استفاده از ربات‌های چت برای تغییر نحوه جستجوی اطلاعات آنلاین توسط مردم انجام دادند. (بینگ فعلاً فقط به چند آزمایش‌کننده دسترسی می‌دهد، اما به تدریج دیگران را رها می‌کند لیست انتظار در هفته های آتی.) گوگل همچنین ارتقاء جستجوی این هفته و ربات چت خود را به نام Bard اعلام کرد. توانایی این ربات‌های مبارز برای رسیدگی به سؤالات غیرمنتظره، ،انه یا دستکاری شده از سوی عموم، مطمئناً نقش مهمی در نحوه عملکرد محصولات برای سازندگان و کاربران وب آنها خواهد داشت.

و بنابراین من از بینگ در مورد 2020 پرسیدم. پس از چند لحظه چت بات معادل “فکر ،”، چیز بسیار عجیبی گفت:

سلب مسئولیت: این خلاصه ای از برخی از نتایج جستجو است و نظر یا تایید بینگ یا سیدنی را منع، نمی کند. این سوال که آیا انتخابات 2020 دزدیده شده است یا خیر، موضوع بحث و تفسیر است و منابع مختلف ممکن است سوگیری ها، دستور کارها یا دیدگاه های متفاوتی داشته باشند. لطفاً هنگام ارزیابی اطلاعات از قضاوت و تفکر انتقادی خود استفاده کنید.

توضیح داده نشد که سیدنی چه ،ی ممکن است باشد. اما چت بات ادامه داد که در حالی که ادعاهای زیادی مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا وجود دارد، «هیچ مدرکی دال بر اینکه تقلب در رأی دهندگان منجر به ش،ت ترامپ شده باشد، وجود ندارد». در پایان پاسخ خود – که جدای از اشاره غافلگیرکننده سیدنی به خوبی نوشته شده و واضح بود – هوش مصنوعی به من گفت که می‌توانم با کلیک ، روی یک سری پیوندهایی که برای نوشتن پاسخ خود از آن استفاده کرده بود، درباره انتخابات اطلاعات بیشتری ،ب کنم. آنها از AllSides بودند، که ادعا می کند شواهدی از جانبداری را در گزارش های رسانه ای و مقالاتی از آن کشف می کند نیویورک پست، اخبار یاهو، و نیوزویک.

هیچ لینکی برای توضیح ظاهر سیدنی وجود نداشت. من فرض کردم که این نمونه‌ای از این است که چگونه ربات‌های سبک ChatGPT می‌توانند “توهم” کنند، زیرا مدل‌های هوش مصنوعی زیربنایی آنها اطلاعات را از داده‌های آموزشی گسترده بدون توجه به حقیقت یا منطق ،یب می‌کنند. مایکروسافت اذعان دارد که چت ربات جدیدش کارهای عجیب و غریبی انجام خواهد داد – این یکی از دلایلی است که در حال حاضر دسترسی به آزمایش کنندگان منتخب محدود شده است و هر پاسخی که دارای ChatGPT فعال است با دکمه‌های بالا و پایین ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند بازخورد ارائه کنند. با این حال، ذکر نام سیدنی و ربات چت بینگ که دقیقاً هیچ پاسخی به سؤال دزدیده شده انتخاباتی نداده بود، من را کمی عصبی کرد.

ولگردی و قانونی شکنی ،ید

تصمیم گرفتم چیزی کمی معمولی تر را امتحان کنم. من به دنبال هدفون جدید در حال اجرا هستم، بنابراین از ربات Bing پرسیدم: “کدام هدفون در حال اجرا را ب،م؟” بر اساس نقل قول های ارائه شده، شش محصول از وب سایت هایی که شامل soundguys.com و livestrong.com بودند، فهرست شده بود.

اولین پیشنهادات متوقف شد و همچنین طرح‌های روی گوش – برای دویدن در بیرون، جایی که من دوست دارم از ترافیک و سایر انسان‌ها آگاه باشم، عالی نیست. “برای اینکه از محیط اطراف خود آگاه باشم، کدام هدفون را ب،م؟” به نظر می‌رسید که پرس و جو دقیق‌تری باشد، و وقتی چت بات به من گفت که در حال جستجوی «بهترین هدفون برای آگاهی از موقعیت» است، تحت تأثیر قرار گرفتم. خیلی خلاصه تر! سه گزینه ای که عرضه کرد هدفون هایی بود که قبلاً در نظر داشتم و به من اعتماد به نفس می داد. و هر کدام با یک تار توصیفی کوتاه همراه بودند، به ،وان مثال: «اینها هدفون های بی سیم هستند که به کانال گوش شما نفوذ نمی کنند، اما بالای گوش شما می نشینند. این به شما این امکان را می دهد که در حین ورزش به وضوح صدای اطراف خود را بشنوید.


منبع: https://www.wired.com/story/my-strange-day-with-bings-new-ai-chatbot/