رویاهای بازی ابری مایکروسافت در حال سقوط هستند | سیمی


برخی از ناظران از این قرارداد استقبال کرده و استدلال می‌کنند که تنظیم‌کننده‌ها به شرکت‌های فناوری اجازه داده‌اند تا از طریق افزایش ،ید، قدرت زیادی جمع‌آوری کنند. م، فون تول، مدیر اروپا در اندیشکده باز مارکتس، با اشاره به تصمیمات گذشته مبنی بر ادغام فیس بوک با واتس اپ و اینستاگرام می گوید: «ما احساس می کنیم که بیش از یک دهه اجرای ناکافی بوده است. نگر، ما این است که با داشتن کاتالوگ اکتیویژن، مایکروسافت نسبت به سایر سرویس‌های بازی ابری مزیت غیرقابل چالشی در این بازار ،ب کند.

دیگران، از جمله مایکروسافت، بدون تعجب، این حکم را به چالش کشیده اند و می گویند که CMA نحوه ساختار صنعت بازی های ابری را اشتباه درک کرده است. براد اسمیت، نایب رئیس و رئیس مایکروسافت در بی،ه‌ای گفت: «تصمیم CMA مسیر عمل‌گرایانه برای رسیدگی به نگر،‌های رقابتی را رد می‌کند و از نوآوری‌های فناوری و سرمایه‌گذاری در بریت،ا جلوگیری می‌کند. اسمیت گفت که تصمیم CMA مبتنی بر “درکی ناقص از این بازار و نحوه عملکرد واقعی فناوری ابری مربوطه” است.

Joost Rietveld، استاد دانشگاه کالج لندن که بر روی پلتفرم‌های فناوری مطالعه می‌کند، استدلال می‌کند که بازی‌های ابری یک بازار مجزا نیست. او می‌گوید: «شما شرکت‌های بسیار متفاوتی دارید که از بازی‌های ابری به روش‌های بسیار متفاوتی استفاده می‌کنند و مشتریان واقعاً متنوعی را هدف قرار می‌دهند. آنها در حال جمع ، همه این پیشنهادات هستند و مشخص نیست که آنها به طور فعال با یکدیگر رقابت می کنند و اینکه آیا اگر این معامله انجام شود این آسیب یکپارچه برای مصرف کنندگان وجود دارد یا خیر.

این ادغام قبلاً توسط مقامات رقابت در ژاپن، برزیل و آفریقای ج،ی تأیید شده است. اتحادیه اروپا هنوز است در حال مذاکره در مورد معامله، در حالی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در اوت گذشته شکایتی را برای جلوگیری از ادغام تنظیم کرد. قرار است جلسات شواهد در این پرونده در ماه اوت سال جاری آغاز شود. برخی از بخش‌های فناوری، حرکت تنظیم‌کننده بریت،ا را چیزی شبیه به قدرت بازی می‌دانند.

تصمیم CMA چند روز پس از آن اتخاذ شد که ،ت بریت،ا اعلام کرد که به آژانس اختیارات جدیدی می‌دهد تا شرکت‌ها را در صورت نقض قو،ن رقابت محلی تا 10 درصد از درآمد جه، خود جریمه کند و یک «واحد بازارهای دیجیتال» جدید ایجاد کند که قرار است حمایت از مصرف کنندگان و بهبود رقابت در بخش فناوری بریت،ا. این باعث ایجاد زنگ خطری در صنعت شده است. ریچارد پپر، یکی از شرکای شرکت حقوقی Macfarlanes، می‌گوید: «CMA در چند سال اخیر به‌،وان مجری رقابت در سراسر جهان، به‌ویژه پس از برگزیت، به طور فزاینده‌ای برجسته بوده است. آنها به طور فزاینده ای در کنترل ادغام تهاجمی دیده می شوند. اما این واقعاً بزرگترین معامله ای است که آنها مسدود کرده اند.»

این تصمیم به م،ای پایان حرکت مایکروسافت به سمت بازی های ابری نیست، اما احتمالاً سرعت آن را کاهش می دهد. به گفته د،ل جیمز جوزف، مدرس ارشد دانشگاه متروپولیتن من،تر متخصص در صنعت بازی، در سال‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ‌تر بازی اغلب از طریق ،ید به دنبال رشد بوده‌اند. او می‌گوید: «تمام داده‌ها، تقریباً هر سال، نشان‌دهنده پویایی است که ادغام نشان‌دهنده آن است: بزرگ‌تر شدن، بزرگ‌تر می‌شود». “،یدها نام بازی برای رشد صنعت این روزها است، نه مثلاً نوآوری.”

این شرکت هنوز هم می تواند رشد کند، اما نه به این راحتی. ال، کانوک، عضو ارشد در بخش مدیریت، می‌گوید: «برای جاه‌طلبی‌های مایکروسافت در بازی‌های ابری، حتی اگر این ش،ت برای قرارداد اکتیویژن کشنده باشد، راه‌های زیادی برای گسترش در آن بازار وجود دارد، به ،وان مثال از طریق ،ید ناشران بازی‌های کوچک‌تر». در مدرسه بازرگ، سعید دانشگاه آ،فورد.

اما ممکن است مقیاس آهسته آن چیزی نباشد که مایکروسافت می خواهد انجام دهد. حرکت آن به سمت بازی های ابری فقط برای ایجاد تجارت سرگرمی آن نبود. زیرساخت های ابری یک تجارت در مقیاس است – شرکت ها باید بزرگ شوند و بزرگتر شوند. داشتن سرویس‌های خود در فضای ابری – از جمله سرویس‌هایی که داده‌ای فشرده دارند مانند بازی‌ها – کار بزرگی است.

مایکروسافت در حال حاضر یک غول رایانش ابری است، از طریق ،ب و کار رایانش ابری خود Microsoft Azure. طبق گزارش آوریل، مایکروسافت و آمازون در خدمات زیرساخت ابری، مجموعاً بین 60 تا 70 درصد سهم بازار دارند. گزارش توسط تنظیم کننده ارتباطات بریت،ا وبر از UC Berkeley می‌گوید تلاش برای بازی‌های ابری می‌تواند موقعیت مایکروسافت را در بازار با تامین تقاضا برای خدمات ابری تثبیت کند. او می‌گوید: «هرچه تقاضا بیشتر باشد، ،ب‌وکار بهتر است.» بازی‌های ابری در حال حاضر منبع تقاضای بزرگ‌تری برای زیرساخت‌های ابری خواهد بود.


منبع: https://www.wired.com/story/microsoft-activision-blizzard-deal-blocked/