شرکت‌های پرواز فضایی قول داده‌اند که علم انجام دهند – پس چطور پیش می‌رود؟


او نوشت: “ما به مشتریان خود راهنمایی و بینش لازم را ارائه می دهیم تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات آنها دقیق، خوب طراحی شده و برای جامعه علمی گسترده تر تأثیرگذار است – این به حرکت سوزن در تحقیقات ریزگرانشی کمک می کند.”

سیریشا بندلا، رئیس عملیات تحقیقاتی ویرجین گالاکتیک، می‌گوید تحلیل پروژه‌های آنها نیز هنوز در حال انجام است. بندلا، که در جولای 2021 با ریچارد برانسون، موسس شرکت، آزمایشاتی را در این پرواز انجام داد، می‌گوید: «ما در تک تک پروازهای خود محموله‌هایی را انجام داده‌ایم. بندلا می‌گوید این شرکت به محققان در انواع آزمایش‌هایی که می‌توانند روی هواپیما انجام شوند انعطاف‌پذیری می‌دهد و اگر اولین تلاش طبق برنامه‌ریزی‌شده عمل نکرد، می‌توانند این پروژه‌ها را برای پروازهای آینده تغییر دهند.

Virgin Galactic و Blue Origin از ناسا سود برده اند فرصت های پرواز برنامه ای که از محققان دانشگاهی در حال توسعه فناوری برای آزمایش در نزدیکی صفر G با ارائه دهندگان پرواز تجاری پشتیب، می کند. این برنامه برای بسیاری از محموله هایی که تاکنون پرواز کرده اند، بودجه تامین می کرد.

(SpaceX به سوالات WIRED پاسخ نداد و نماینده Blue Origin از اظهار نظر خودداری کرد.)

آریل اکبلاو، موسس و مدیر ابتکار اکتشاف فضایی MIT، می‌گوید: در حالی که برخی از منابع مالی آژانس به این پروژه‌ها متصل است، «بسیاری از پول این پروازها از طریق بلیط‌های آنها به‌جای قراردادهای علمی تأمین می‌شود». اما، او اشاره می کند، آنها فرصتی برای پیشبرد پروژه ها نسبتاً سریع هستند. به ،وان مثال، آزمایش خودکار Tesserae تیم او روی Ax-1 پرواز کرد و آزمایش کرد که چگونه کاشی‌های رباتیک می‌توانند به تنهایی به یکدیگر بپیوندند و ساختاری ایجاد کنند – پیش‌آهنگی برای ساخت‌وساز خودآرایی در فضا.

با این حال، پروازهای فضایی خصوصی بسیار بیشتر از محموله های علمی آنها مورد توجه مشتریان مشهور خود قرار گرفته است. جردن بیم، مورخ فضایی دانشگاه شیکاگو، نگران است که علم به ،وان یک افزودنی نمادین در تجربه‌ای که عمدتاً اعتبار و مناظر پانورامای تماشایی را به فروش می‌رساند، فروخته شود. او می‌گوید: «این یک هاله علمی به مأموریت و شرکت‌کنندگان در هنگام بازگشت به زمین می‌دهد» که انتظارات فرهنگی مرتبط با فضا را با علم برآورده می‌کند.

دونوویل انتظار دارد زم، که این شرکت‌ها قابلیت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های فناوری صنعت فضای خصوصی را اثبات ،د، علم به اولویت بالاتری برای این شرکت‌ها تبدیل شود. راستش را بخواهید، با تعداد زیادی از این شرکت ها، آ،ین چیزی که در ذهن آنهاست تحقیق است. اما آنها می آیند و در یک نقطه برای آنها مهم می شود.» او می گوید.

و در حالی که تعداد کمی از مردم می‌توانند هزینه‌های شش رقمی صندلی‌های سفرهای زیرمداری را امروز بپردازند، قیمت‌ها ممکن است در دهه آینده کاهش یابد و به طور بالقوه محققان را قادر می‌سازد تا با خدمه پرواز کنند و آزمایش‌های خود را انجام دهند – کاری که قبلاً هرگز واقعاً انجام نشده است. . بندلا می‌گوید در بهار آینده، ویرجین گالاکتیک این کار را انجام خواهد داد. نیروی هوایی ایتالیا محققی را برای آزمایش اینکه چگونه تغییرات گرانش بر قلب و توانایی های شناختی افراد تأثیر می گذارد، می فرستد. (او می‌گوید راه‌اندازی محققی که آزمایش‌های خود را روی کشتی انجام می‌دهد، 600000 دلار هزینه دارد.) اکبلاو، برای اولین بار، پیش‌بینی می‌کند که در نهایت دانشجویان فارغ‌التحصیل خود را به فضا بفرستد، زم، که قیمت‌ها بیشتر کاهش یافت.

Donoviel، Mason و همکارانشان در حال حاضر کار بر روی برخی از ماموریت های خصوصی سال آینده را برای ادامه جمع آوری داده های بهداشتی و ژنومی در فضا آغاز کرده اند. Ax-2 در بهار یک سرمایه گذار و راننده خودروی مسابقه ای و دو مسافر ،ست، را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام می کند. و ایزاکمن، یک خلبان و دو مهندس اسپیس ای، قصد دارند در ماه مارس در سپیده دم Polaris اسپیس ای، پرواز کنند. سارا گروور، سخنگوی برنامه پولاریس که به اسپیس ای، وابسته نیست، در ایمیلی به WIRED نوشت: این ماموریت شامل 38 آزمایش، از جمله آزمایش‌هایی است که بر روی تأثیر بی‌وزنی بر بینایی و نحوه پردازش بدن بر روی مواد دارویی در مدار متمرکز است. او نوشت: “هدف تشویق تحقیقات مداوم، باز و گسترده است که به بهبود زندگی در اینجا روی زمین و پروازهای فضایی طول، مدت انسان در آینده کمک می کند.”

چهار شرکتی که در حال حاضر سفرهای فضایی تجاری را انجام می دهند، فرصت های تحقیقاتی منحصر به فردی را برای دانشمندان ارائه می دهند – و سطوح مختلفی از شفافیت زم، که صحبت از به اشتراک گذاری آن داده ها می شود. میسون می‌گوید، اما این تغییر شاید شبیه به آنچه در صنعت هوانوردی خصوصی است باشد. SpaceX با Axiom متفاوت است، که با Blue Origin متفاوت است. این دقیقاً مانند خطوط هوایی مختلف است که شما را از یک مکان به مکان دیگر می‌رسانند، اما آنها این کار را با امتیازات مختلف، میان‌وعده‌های مختلف و سبک‌های مختلف انجام می‌دهند.»


منبع: https://www.wired.com/story/،eflight-companies-promised-to-do-science-so-،ws-it-going/