شما اهداف خود را اشتباه انتخاب کرده اید


اگر در حال گرفتن هستید آماده برای تعیین اه، سالانه خود برای سال 2023، توقف کنید. به گفته متخصصان، به احتمال زیاد شما در حال ساختن و ، عادت ها هستید، به خصوص اگر در ماه ژانویه بسیار با انگیزه هستید، اما در ماه فوریه متوجه می شوید که حواس شما پرت می شود یا غرق می شوید. قبل از اینکه به جزئیات نحوه شروع یا ، عادتی بپردازیم که واقعاً به آن پایبند هستید، چند نکته وجود دارد که باید بد،د.

مهمترین چیز این است که عادت ها در واقع از اه، جدا هستند. وندی وود، استاد برجسته روانشناسی و تجارت در دانشگاه کالیفرنیای ج،ی و نویسنده عادت های خوب، عادات بد: علم ایجاد تغییرات مثبت. “اما عادت ها این است که چگونه به یک رفتار پایبند می شوید.”

وود می‌گوید که به این دلیل است که وقتی چیزی تبدیل به عادت شود، ، ، آن بسیار سخت است. این می تواند یا به نفع شما باشد یا علیه شما. شما در حال شکل دادن عادات هستید صرف نظر از اینکه آگاهانه تصمیم بگیرید – این روش مغز برای آزاد ، فضای ذهنی برای چیزهای مهمتر است – بنابراین ممکن است در مورد آن عمدی هم باشید. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که برخی از عادت‌های شما عادت‌هایی باشند که نمی‌خواهید یا به طور فعال تلاش‌های شما برای رسیدن به هدف را ،اب می‌کنند.

در حقیقت، مطالعات نشان داده است که تعداد قابل توجهی از رفتارهای ما در یک روز عادی است. وود درباره مطالعاتی که انجام داده است، می گوید: «تقریباً 45 درصد مواقع، افراد رفتار خود را در یک زمینه آشنا تکرار می کنند در حالی که به کاری که انجام می دهند فکر نمی کنند. وقتی استرس داریم یا خسته هستیم، به عادات ثابت خود برمی گردیم. این امر تلاش برای ایجاد عادت‌های جدید بر اساس اه،مان را دشوارتر می‌کند – چه رسد به تلاش برای ، یک عادت بد.

وود می‌گوید: «ما سعی می‌کنیم کارهای زیادی را در زندگی انجام دهیم، نه اینکه فقط تصمیمات سال نو را دنبال کنیم. ما روی این چیزها تمرکز می‌کنیم و سپس تعهد ما به تغییر در واقع با اه، متعدد دیگری که دنبال می‌کنیم و چیزهایی که سعی می‌کنیم به صورت روزانه با آن‌ها مق، کنیم کمرنگ می‌شود.»

ایجاد یک عادت می تواند زمان و انرژی زیادی را صرف کند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید رفتارهایی را انتخاب می کنید که واقعاً می خواهید انجام دهید و از انجام آنها لذت می برید. اگرچه زمان معمولی برای ایجاد یک عادت وجود ندارد، اما این چیزی است که در نهایت آسان‌تر می‌شود. وود می گوید: «این یک فرآیند تجمعی و تکراری در طول زمان است. “پس با خودت صبور باش.”

خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می‌تو،د برای ایجاد یک عادت ساده‌تر انجام دهید تا، امیدواریم وقتی استرس یا خسته می‌شوید، عادت‌های خوبی داشته باشید.

1. فهرستی از اه، خود تهیه کنید، آنها را اولویت بندی کنید و یکی را انتخاب کنید

آلانا مندلسون، روانپزشک و عصب شناس در موسسه رفتار مغز زا،ن کلمبیا، می گوید بدترین کاری که هنگام تلاش برای ایجاد عادات می تو،د انجام دهید، انتخاب چندین هدف و تلاش برای انجام همه کارها به طور همزمان است.

در عوض، مندلسون پیشنهاد می‌کند فهرستی از اه،ی که می‌خواهید به آنها برسید تهیه کنید و آنها را به ترتیب اهمیت رتبه‌بندی کنید. او می‌گوید: «وقتی مردم می‌گویند من می‌خواهم عادت‌های بهتری بسازم، تقریباً همیشه سه چیز است. “من می خواهم زودتر بخوابم، می خواهم سالم تر غذا بخورم و می خواهم ورزش کنم.”


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-c،ose-better-habits-goals-psyc،logy/