طرح لینا خان برای آزادی کارگران ایالات متحده


او به‌،وان یک تکنوکرات غیرمنتخب می‌نویسد: «من تردید دارم که سه تکنوکرات غیرمنتخب به نحوی به راه درست فکر ، در مورد غیررقابتی‌ها برخورد کرده‌اند و تمام ذهن‌های قانونی قبلی که این موضوع را بررسی کرده‌اند اشتباه کرده‌اند. اتاق بازرگ، ایالات متحده تغییر پیشنهادی را “اقدام غیر قانونی” و ادعا می کند که خلاص شدن از شر افراد غیررقابتی خواهد بود افسرده نوآوری. چرا یک شرکت زحمت سرمایه‌گذاری در نوآوری یا حتی آموزش مهارت‌های تخصصی به کارگران را می‌دهد، در صورتی که این شرکت‌کنندگان می‌توانند این دانش را از در خارج کنند؟

خان به‌سختی اشاره می‌کند که شرکت‌های کالیفرنیا، علی‌رغم ممنوعیت ایالتی برای شرکت‌های غیررقابتی، توانسته‌اند به خوبی نوآوری کنند. می د،د … اپل، دیزنی، گوگل، مردی که AeroPress را اختراع کرد. و او پیامی برای آن شرکت هایی دارد که در صورت رسمی شدن قانون FTC، اکنون با چشم انداز ترسناک از دست دادن این بندها مواجه خواهند شد. او می‌گوید: «در پایان کار، شرکت‌ها برای موفقیت باید روی کارگران سرمایه‌گذاری کنند. شما استعدادها را با رقابت واقعی حفظ می کنید، به آنها دستمزد بهتر، مزایای بهتر، آموزش و فرصت های سرمایه گذاری بهتر ارائه می دهید. به این ترتیب است که شما به جای قفل ، کارگران در جای خود، میزان نگهداری را بالا نگه می دارید.»

خان می‌گوید که حکومت او بر دعوی حقوقی مربوط به اسرار تجاری تأثیری نمی‌گذارد، اما او نمی‌خواهد محدودیت‌های اسرار تجاری آنقدر گسترده تفسیر شود که به شکلی سایه‌ای از عدم رقابت تبدیل شود.

در حالی که قانون عدم رقابت فقط در مرحله پیشنهاد است، خان فکر می‌کند که آژانس او ​​مورد بسیار خوبی را ایجاد کرده است. “ی،ی این یک قانون 218 صفحه ای است!” او می گوید. “تقریبا نیمی از آن بررسی بسیار بسیار دقیق مطالعات تجربی است.” اما او همچنین هر ،ی را که نظر یا شواهد مرتبطی دارد تشویق می‌کند تا در دوره 60 روزه اظهارنظر منتهی به 10 مارس به آن‌ها ورود کنند و می‌گوید آژانس با دید باز به همه چیز نگاه خواهد کرد. اما با ا،ریت 3-1 کمیسیونرهای دموکرات، منصفانه است که پیش بینی کنیم که این آژانس به هر شکلی حکومت خود را به دست خواهد آورد.

از خان می‌پرسم که آیا او این قانون را به‌،وان یک آزمایش طبیعی برای خودش می‌بیند و آزمایش می‌کند تا ببیند FTC تا چه حد می‌تواند قبل از اینکه دادگاه عالی به بند انگشت‌های او ضربه بزند، از بین برود. ژوئن گذشته، دادگاه حکم داد که EPA از محدودیت های خود در تنظیم انتشار کربن فراتر رفته است. قاضی نیل گورسوچ، مطابق با نظر ا،ریت، دکترینی را ترویج کرد که آژانس‌ها نمی‌توانند مقررات جدید گسترده‌ای وضع کنند مگر اینکه کنگره صریحاً آنها را تأیید کند.

خان با استناد به هدف اصلی کنگره از FTC برای تضمین رقابت پاسخ می دهد. او می‌گوید: «این قدرتی است که، به‌ویژه در دهه‌های اخیر، چندان مورد استفاده قرار نگرفته است، و من فکر می‌کنم که این یک حقه است». ما به ،وان مجریان موظفیم قو،نی را که کنگره به ما سپرده است را اجرا کنیم. من فکر می کنم که ما اختیارات کاملاً روشنی داریم، سابقه کاملاً روشنی داریم. اگر با چالش های قانونی مواجه شویم، آماده دفاع کامل از خود خواهیم بود.»

پرونده خان علیه بندهای عدم رقابت قوی است. اما پنج و به طور بالقوه شش نفر از قضات دادگاه عالی کنونی عادت ندارند که برای کار، چه بزرگ و چه کوچک، بوسه هوایی ببخشند. در عوض، به نظر می رسد که از هدایت خلط به سمت صورت کارگران لذت می برند حقوق خود را ادا کنند-یا تنظیم کننده که می خواهند این حقوق را تمدید کنند. اگر آنها حکومت خان را سرکوب کنند، او به اندازه آن محافظان امنیتی محتاط که در مشاغل فلاکت بار خود توسط بندهای غیر رقابتی به دام افتاده بودند، قدرت کمی برای بازگرداندن آن خواهد داشت.


منبع: https://www.wired.com/story/plaintext-lina-khans-plan-to-liberate-us-workers/