طرفداران حق تعمیر، وعده های جدید جان دیر را زیر سوال می برند


قرارداد جدید Deere بیان می‌کند که تضمین می‌کند که کشاورزان و تعمیرگاه‌های مستقل می‌توانند مش، شوند یا ابزار، نرم‌افزار و اسناد را از شرکت یا تأسیسات تعمیر مجاز آن «با شرایط منصفانه و معقول» ،یداری کنند. این غول تراکتورسازی همچنین می‌گوید که تضمین می‌کند که هر کشاورز، تکنسین مستقل یا مرکز تعمیرات مستقل به مشاور خدمات مشتری Deere دسترسی الکترونیکی خواهد داشت، پایگاه داده دیجیتالی اپراتور و دستورالعمل‌های فنی که با پرداخت هزینه در دسترس است.

این یادداشت همچنین به کشاورزان این امکان را می‌دهد که «تج،ات بی‌حرکت‌شده را بازنش، کنند» – چیزی که ممکن است در صورت فعال شدن ناخواسته یک ویژگی امنیتی رخ دهد. کشاورزان قبلاً فقط می توانستند تج،ات خود را با مراجعه به فروشنده جان دیر یا مراجعه تکنسین های مجاز جان دیر به آنها بازنش، کنند. ناتان پراکتور، که کمپین حق تعمیر PIRG ایالات متحده را رهبری می کند، می گوید: «این یک شکایت بزرگ بود. کشاورزان از این که بدانند ممکن است یک گزینه غیر فروشنده برای آن وجود داشته باشد، راحت خواهند شد.

طرفداران حق تعمیر می گویند، با این حال، بخش های دیگر توافق جدید برای ارائه کمک قابل توجهی به کشاورزان بسیار مبهم است. شوایتزر که در مزرعه 3000 هکتاری خود، Tiber Angus، در مرکز مونتانا، پرورش می دهد، می گوید: اگرچه این یادداشت در مورد دسترسی به ابزارهای تشخیصی حرف های زیادی برای گفتن دارد، کشاورزان باید مشکلات را برطرف کرده و همچنین شناسایی کنند. او گفت: «تشخیص یک مشکل عالی است، اما وقتی متوجه می‌شوید که یک سنسور یا سوئیچ الکترونیکی است که باید تعویض شود، معمولاً آن قطعه جدید باید با واحد کنترل الکترونیکی روی برد دوباره برنامه‌ریزی شود.» و مشخص نیست که آیا کشاورزان به آن دسترسی خواهند داشت یا خیر آن ها ابزار.»

هابر، سخنگوی Deere گفت که “با ادامه تکامل تج،ات و پیشرفت فناوری در مزرعه، Deere همچنان متعهد به انجام این نوآوری ها با ابزارها و منابع پیشرفته است.” این شرکت در سال جاری توانایی دانلود به روز رس، های نرم افزاری را به طور مستقیم در برخی تج،ات راه اندازی خواهد کرد. او گفت که با اتصال بی سیم 4G. اما هابر از بیان اینکه آیا کشاورزان قادر به برنامه ریزی مجدد قطعات تج،ات بدون دخالت شرکت یا یک فروشنده مجاز خواهند بود، خودداری کرد.

قرارداد جدید از نظر قانونی ا،ام آور نیست. در این بی،ه آمده است که اگر هر یک از طرفین تشخیص دهد که تفاهم نامه دیگر قابل اجرا نیست، تنها کاری که باید انجام دهند این است که به طرف دیگر اطلاعیه کتبی در مورد قصد خود برای ،وج ارائه دهند. و PIRG ایالات متحده و شوایتزر خاطرنشان می کنند که سایر گروه های کشاورزان با نفوذ طرف قرارداد نیستند، مانند اتحادیه ملی کشاورزان، جایی که شوایتزر یکی از اعضای هیئت مدیره است و شعبه مونتانا را اداره می کند.

شوایتزر همچنین نگران نحوه ای است که توافق با وعده هایی مبنی بر ارائه «شرایط منصفانه و معقول» به کشاورزان یا تعمیرگاه های مستقل برای دسترسی به ابزارها یا اطلاعات ارائه می شود. او می‌گوید: «عادلانه و معقول» برای یک شرکت چند میلیارد دلاری می‌تواند برای یک کشاورز که بدهکار است، تلاش می‌کند تا با یک تراکتور 200000 دلاری پرداخت کند و سپس باید 8000 تا 10000 دلار برای ،ید سخت‌افزار برای تعمیر بپردازد، بسیار متفاوت است. .

قراردادی که این هفته توسط Deere امضا شد، پس از امضای کتی هوچول، فرماندار نیویورک، قانون تعمیر نمایشگاه دیجیتال را امضا کرد، که شرکت‌ها را م،م می‌کند ابزارها و اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار دهند که به تکنسین‌های تعمیرات خودشان داده می‌شود.

با این حال، در حالی که م،عان حق تعمیر عمدتاً قانون را به ،وان پیشینه تشویق می ،د، تضعیف شده توسط مصالحه در آ،ین لحظه به این لایحه، مانند اعمال آن فقط برای دستگاه‌هایی که در نیویورک در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ یا بعد از آن ساخته و فروخته می‌شوند و با استثناء دستگاه‌های پزشکی، خودروها و لوازم خانگی.


منبع: https://www.wired.com/story/right-to-repair-advocates-question-john-deeres-new-promises/