عارضه مضر پاکسازی اقیانوس | سیمی


ایگر تاکید می‌کند که TOC می‌خواهد مطمئن شود که تلاش‌هایش برای تمیز ، پ،تیک به حیات دریایی کمک می‌کند نه به آن آسیب می‌زند. او می گوید، اما این پیچیده تر از تلاش برای به حداقل رساندن مقدار حیات دریایی خارج شده از اقیانوس همراه با پ،تیک است. اگر سخت‌پوستان یا شقایق‌های دریایی از مناطق دیگر به ،‌های پ،تیکی ب،بند و به وسط اقیانوس آرام بروند، می‌توانند از نوستون در آنجا تغذیه کنند. آیا حذف این مهاجمان که ممکن است ا،یستم محلی را مختل کنند درست است یا غلط؟ ایگر می گوید: «همیشه حیات دریایی در ارتباط با پ،تیک است. “اما اغلب، این حیات دریایی است که به آنجا تعلق ندارد، زیرا پ،تیک به آنجا تعلق ندارد.”

آ مطالعه منتشر شد در اواسط آوریل سرنخ هایی را ارائه می دهد که کدام گونه های مسافرتی می توانند مشکل ساز باشند. محققان مرکز تحقیقات محیطی اسمیتسونین 105 قطعه ، پ،تیکی را که به شکل یخ زده از TOC به دست آورده بودند، بررسی ،د. آن‌ها آثاری از گونه‌هایی را که معمولاً در آب‌های ساحلی یافت می‌شوند یافتند که از پ،تیک شناور به‌،وان قایق استفاده می‌،د و به ،‌دان بزرگ اقیانوس آرام ختم می‌شدند – به ویژه تورها، طناب‌ها، شناورها، جعبه‌ها و تله‌های مارماهی استوانه‌ای از صنعت ماهیگیری. برخی از گونه ها نیز به نظر می رسید که در خانه جدید خود در ساحل تولید مثل می کنند. به ،وان مثال، برخی از دوزیست های میگو مانند در کیسه های فرزند خود تخم حمل می ،د.

مارتین تیل، پروفسور زیست شناسی دریایی در دانشگاه کاتولیک شمال در شیلی می گوید: این تعجب آور نیست. موجودات دریایی پیدا شده است استعمار انواع مواد شناور در اقیانوس، از جمله پوکه های آتشفش،، جلبک های دریایی و چوب، حداقل تا زم، که این اقلام شروع به تحلیل رفتن و غرق شدن کنند. چه ارگ،سم‌هایی که روی ،‌های پ،تیکی بادوام‌تری می‌نشینند یا روی سطح کنار آن شناور هستند، Thiel می‌گوید که نمی‌توان آنها را به سادگی از پ،تیک جدا کرد. او می‌گوید: «آنچه در بیرون وجود دارد، بهتر است آن را در آرامش رها کنیم، زیرا با حذف آن، ممکن است آسیب بیشتری وارد کنیم.

لانا چنگ، استاد بازنشسته در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، تا حدودی کمتر نگران است. گاهی نوستون در میان پ،تیک شناور است، گاهی نه. برخی از نوستون ها می توانند بالا و پایین شنا کنند. و طوفان ها می توانند به وجود بیایند و همه چیز را با هم مخلوط کنند. او می‌گوید از آنجایی که به نظر می‌رسد تجمع‌های نوستون بسیار تکه‌تکه هستند، صیدهای تصادفی احتمالاً تأثیر قابل‌توجهی بر جمعیت آنها نخواهد داشت. و از آنجایی که TOC زمان و منابع زیادی را در سفرهای دریایی سرمایه‌گذاری می‌کند، او از کمک این سازمان به علم با ارائه فرصت‌هایی برای جمع‌آوری نمونه‌ها به زیست‌شناسان دریایی استقبال می‌کند. «جامعه سطحی [of marine life] جامعه ای است که به سختی مورد مطالعه قرار گرفت تا زم، که آلودگی پ،تیکی به یک مشکل تبدیل شد. بخشی از دلیل این بود که ارزش اقتصادی بسیار کمی وجود داشت. خود چنگ کار خود را صرف مطالعه ،اتی کرده است که تکامل یافته اند به م،ای واقعی کلمه در اقیانوس باز راه بروید و زنده بمانند.

هلم، با این حال، حیاتی است، تا حدی به این دلیل که او معتقد است که مطالعات ابتدا باید نشان دهند که قبل از انجام پا،ازی، هیچ تاثیری بر نیوستون وجود ندارد. او می‌گوید: «اگر آن‌ها واقعاً کار را انجام دهند و نشان دهند که تلاش‌هایشان تأثیری بر حیات سطح اقیانوس‌ها ندارد، آن‌وقت من هیجان‌زده می‌شوم که ببینم آنها این انتقاد را پذیرفته و تغییراتی ایجاد کرده‌اند». اخیراً یک تغییر حیاتی برای گونه‌های نئوستونی ایجاد شده است. در می 2023، TOC طول مانع خالص خود را بیش از دو برابر کرد که اکنون به 1750 متر می رسد. به ،وان بخشی از ارتقاء، اندازه توری تورها در منطقه نگهداری، جایی که پ،تیک قبل از بلند شدن روی کشتی ها نگه داشته می شود، از 10 به 50 میلی متر مربع افزایش یافته است. این باید به موجودات بسیار کوچکی مانند دکمه‌های آبی و ح،ون‌های بنفش اجازه دهد تا از توری‌ها عبور کنند، اما برای مثال ملوان‌های بادگیر می‌توانند بزرگ‌تر از این شوند. با این حال، اندازه مش را بیشتر از این افزایش دهید و تکه های ، شروع به نفوذ می کنند.

این دو کشتی آبی آسم، در حال حاضر مجدداً در سراسر لکه ، بزرگ اقیانوس آرام در حال عبور هستند و سد به روز شده را آزمایش می کنند به این امید که بتوانند پ،تیک بیشتری را در هر سفر جمع آوری کنند. پا،ازی اقیانوس باز از پ،تیک همچنان یک کار سیزیفی است. همانطور که پ،تیک بیشتری وارد پچ می‌شود و دانشمندان درباره موجوداتی که در آنجا زندگی می‌کنند اطلاعات بیشتری ،ب می‌کنند، TOC هنوز موانع زیادی برای غلبه بر قبل از اینکه بتواند عملیات خود را افزایش دهد، دارد. “هدف ما کمک به آن موجودات است، اما شما باید مطمئن شوید که این مسیر شما کمک کنید است ایگر می گوید در واقع به آنها کمک می کند. “و این چیزی است که ما در ت،م تا بفهمیم.”


منبع: https://www.wired.com/story/ocean-cleanup-habitat-destruction/