فراخوان کامل خودران توسط تسلا یک نقص “بنیادی” را هدف قرار می دهد


تسلا در این هفته به آژانس گفت که مشتریان حداقل 18 بار بین بهار 2019 تا پاییز 2022 ادعاهای گارانتی مطابق با موقعیت های برجسته NHTSA را ثبت کرده اند. در پرونده یادداشت شده است که خودروساز گفته است که از جراحات یا مرگ و میر ناشی از نقص ها آگاه نیست. توسط آژانس شناسایی شده است.

پرونده NHTSA می گوید تسلا با تجزیه و تحلیل های آژانس موافق نبود اما موافقت کرد که به هر حال فراخوان را ادامه دهد. این آژانس می‌گوید نقص‌های نرم‌افزاری از طریق یک به‌روزرس، هوایی «در هفته‌های آینده» برطرف خواهد شد، که به این م،ی است که رانندگان مجبور نیستند وسایل نقلیه خود را برای سرویس‌دهی بیاورند. تسلا به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد و مشخص نیست که این خودروساز چه تغییراتی در ویژگی کامل خودران خود ایجاد خواهد کرد. (شرکت گزارش شده است تیم مطبوعاتی خود را در سال 2020 منحل کرد.) اما ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اسپیس ای، و توییتر توییت کرد که استفاده از کلمه “یادآوری” برای توصیف به روز رس، “غیربهنگام است و کاملا اشتباه است!”

ویژگی کامل خودران تسلا در واقع همان طور که ا،ر مردم آن را درک می کنند، «خودران» نیست. حتی تسلا آن را ویژگی “دستیار راننده” می نامد که در “بتا” است. اسناد این شرکت می گوید که رانندگان باید هوشیار بوده و در هر لحظه آماده باشند.

این ویژگی به م،ای حفظ رانندگی خودروها در یک خط است. تغییر خطوط را به صورت خودکار انجام دهید. پارک موازی؛ و آهسته و برای علائم ایست و چراغ راهنمایی توقف کنید. رانندگان بین 5000 تا 15000 دلار برای ویژگی “بتا” پرداخت کرده اند. اولین بار در سال 2020 برای مشتری، منتشر شد که تسلا گفت که خود را به اندازه کافی ایمن و ماهر برای آزمایش این نرم افزار در جاده های عمومی ثابت کرده اند.

در اوا، نوامبر، تسلا این ویژگی را برای همه ،، که برای آن پول پرداخت کرده بودند، منتشر کرد. برخی از مالکان تسلا دارند طرح دعوای کلاهبرداری دسته جمعی بیش از این فن آوری، با استناد به وعده های متعدد ماسک مبنی بر اینکه فناوری خودران واقعی فقط چند ماه دیگر است.

تسلا گزارش‌های سه ماهه ایمنی خودرو را منتشر می‌کند که در آن می‌گوید خودروهایی که از Autopilot استفاده می‌کنند بسیار کمتر از خودروهای معمولی آمریکایی دچار تصادف می‌شوند. اما این مقایسه متغیرهای دیگری را در نظر نمی‌گیرد که نقش اتوپایلوت را در تصادفات مشخص کند، از جمله نوع و سن خودرو (وسایل نقلیه جدید و لو، مانند تس، در تصادفات کمتری درگیر می‌شوند) و مکان (مناطق روستایی، جایی که در آن تصادفات می‌شود. تسلاها محبوبیت کمتری دارند، به طور متوسط ​​شاهد تصادفات بیشتری هستیم). داده های فدرال نشان می دهد که وسایل نقلیه تسلا مجهز به Autopilot از جولای 2021 حداقل در 633 تصادف دخیل بوده اند.

این تازه ترین درگیری تسلا با ،ت فدرال است. تحقیقات در مورد برخورد بین نیروهای اولیه و وسایل نقلیه در Autopilot ادامه دارد. NHTSA همچنین سال گذشته پس از دریافت صدها شکایت راننده مبنی بر اینکه وسایل نقلیه این شرکت در Autopilot “ترمز فانتوم” را نشان داده بودند، تحقیقاتی را آغاز کرد و ناگهان بدون هشدار یا دلیل متوقف شد.

برخی از تعاملات تسلا با ،ت ایالات متحده خوشایندتر بوده است. همین هفته، ،ت بایدن اعلام کرد که این شرکت در تلاش خود برای ایجاد یک شبکه سراسری و عمومی شارژ وسایل نقلیه برقی با اجازه دادن به رانندگان سایر وسایل نقلیه الکتریکی برای استفاده از بخشی از شبکه سوپرشارژر توسعه یافته خود برای بار اول.

این اعلامیه نشان دهنده تنش زدایی پس از سالها یخبندان دائمی بین ماسک و کاخ سفید است. مدیر عامل شرکت استدلال کرده است که ،ت به تسلا اعتبار من، برای شروع پروژه برقی سازی وسایل نقلیه سازگار با آب و هوا در ایالات متحده نداده است. ،ت در برابر تسلا عقب نشینی کرده است موضع ضد اتحادیه. آتش بس به زبان عشق ماسک آمده است: توییت ریاست جمهوری.




منبع: https://www.wired.com/story/teslas-full-self-driving-recall-targets-a-fundamental-flaw/