فکر می کردم قهوه ریخته شده برای من نیست – تا زمانی که این کار را درست انجام دهم


وقتی برمی‌گردید قهوه در اوا، دهه محبوبیت خود را در سواحل آمریکای شمالی افزایش داد، من نسبتاً مطمئن بودم که این فنجان جو من نیست. برای امتحان ، آن در کافی‌شاپ‌ها مدام پول می‌دادم، اما بین قیمت و طعم، احساس می‌کردم که «تو نیستی، من هستم».

سازنده ژاپنی ستوده Hario، که انواع ابزارهای ارزان قیمت را برای دم ، و سرو قهوه می‌سازد، به من کمک کرد تا متوجه شوم که دوگانگی من فقط یک سوء تفاهم بزرگ است. برای افراد ناآشنا، پوره ، کمی شبیه یک نسخه دست ساز قهوه قطره ای است. شما معمولاً از یک کتری گردن غاز برای ریختن جریان نازکی از آب داغ روی یک سبد یا م،وط پر از خاک استفاده می‌کنید، که اغلب جریان را به یک سری ریزش‌ها و م،‌های دقیق در طول چند دقیقه تبدیل می‌کند. این کار فشرده است، اما نتایج می تواند خارق العاده باشد.

از هاریو خواسته بودم یکی از آن ها را به من قرض دهد V60 قطره چکان (12 دلار و بالاتر) و برخی از محصولات جدیدتر آن: موگن (13 دلار)، تعویض (44 دلار و بالاتر)، و Drip-Assist (14 دلار).

V60 One Pour Dripper Mugen از Hario.

ع،: هاریو

V60 یکی از ک،یک های قهوه خانه است، یک م،وط آجدار با یک سوراخ بزرگ ترسناک در پایین و یک پلت فرم برای قرار گرفتن آن در بالای ظرف دم ،. Hario فیلترهای کاغذی را متن، با شکل م،وطی منحصر به فرد V60 می فروشد. Mugen – که به طور رسمی به ،وان V60 One Pour Dripper Mugen شناخته می شود – نام خود را از کلمه ای گرفته است که دوست استاد ادبیات ژاپنی من تد به من می گوید که به مفهوم بی نهایت یا بی حد و مرزی اشاره دارد. از بیرون شبیه به V60 به نظر می رسد، اما با دنده کمتری روی دیوار داخلی. این طراحی به شما امکان می دهد در یک جریان نسبتاً سریع و ثابت بریزید، اما هنوز زمان زیادی را در تماس با آب به زمین می دهد. Drip-Assist یک وسیله جانبی است که در بالای یک قطره چکان قرار می گیرد و دارای مجموعه ای از سوراخ ها در دو حلقه متحدالمرکز است که این امر برای مبتدیان آسان تر است تا یک ریزش ثابت تری داشته باشند. در نهایت، Switch Immersion Dripper وجود دارد که مانند V60 با یک درپوش در پایین برای روشن و خاموش ، جریان آب است.

با دانستن اینکه به زودی با برخی از کارشناسان صحبت خواهم کرد، با استفاده از دستورالعمل های کتاب عالی جسیکا ایستو، روی دستیابی به V60 تمرکز کردم. قهوه کاردستی. با استفاده از کرونومتر، ترازو، و کتری گردن غاز، آب را به آرامی روی زمین ریختم، زم، را برای اشباع ، آنها صرف کردم و در دایره های کوچک دقیق ریختم تا مطمئن شوم که تمام زمین ها تقریباً زمان برابری را با آب جاری در آنها سپری می کنند. در پایان، من 400 گرم آب – که بیشتر آن از داخل زمین تخلیه شد – در حدود سه و نیم دقیقه ریختم. هزاران روش برای استفاده از V60 وجود دارد و مانند ایستو، ا،ر آنها آهسته، دقیق و به طرز دلنشینی مراقبه هستند. نه سریع است و نه راحت. همیشه موقع ریختن دستوراتش جلوم بود ولی از «هه» به «اوه» رفتم! در اولین فنجان کباب فرانسوی، که قوی، صاف و دودی بود.

هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری داشتم. درست ، آن به اندازه‌ای طول کشید که صبح‌ها که می‌خواهم قهوه با حجم بالایی با کمترین تلاش می‌خواهم دم نکنم، اما از ایده ریختن قهوه به ،وان دم ، متفکرانه بعد از ظهرم خوشم آمد.

چرا تغییر نظر؟ وقتی برای اولین بار در کافی‌شاپ‌ها را امتحان کردم، تأثیر دانه‌ها را با تأثیر روش اشتباه گرفته بودم، اشتباهی که قبلاً مرتکب شده بودم. باید با کباب تیره‌ای که هر روز می‌نوشم شروع می‌کردم، نه لوبیاهای عجیب و غریب با طعم کاملاً متفاوت.

من آن را با همه چیز از لوبیاهای گران قیمت امتحان کردم قهوه با CE در سن خوان، پورتوریکو، به Costco Columbian، و نتایج همیشه شگفت آور خوب بود. روش ترجیحی من فرنچ پرس است، اما ریختن روی آن نتایج بسیار خوبی را بدون رسوب یا پا،ازی نامرتب به دست آورد.


منبع: https://www.wired.com/story/pour-over-coffee-gadgets-hario/