لغو «1899» پایان دوره عجیب نتفلیکس است


م،تور است آ ستون هفتگی اختصاص داده شده به همه چیزهایی که در دنیای WIRED فرهنگ اتفاق می افتد، از فیلم گرفته تا میم، تلویزیون تا توییتر.

در اوایل این هفته، باران بو اودار و جانته فریس، خالقان فیلم نتفلی، تاریک، اینستاگرام را با خبر غم انگیز: سریال جدید آنها، 1899، علیرغم اینکه در پایان سال 2022 با نقدهای مثبت و جایگاهی در لیست 10 برتر پخش کننده قرار گرفت، برای فصل دوم تمدید نخواهد شد. ما دوست داشتیم این سفر باورن،ی را با فصل دوم و سوم به پایان برس،م، همانطور که با آن انجام دادیم. تاریکجفت نوشتند. “اما گاهی اوقات همه چیز آنطور که شما برنامه ریزی کرده اید پیش نمی رود.”

پلان ها در تجارت استریم یک چیز خنده دار هستند. نمایش های مبهم مانند بازی ماهی مرکب می توانند مخاطبان خود را پیدا کنند، تبدیل به غول های فرهنگی شوند و سپس فصل های بیشتری دریافت کنند. دیگران، پسندیدن راهبه جنگجو، همچنین می تواند طرفداران هار پیدا کند اما تعداد آنها برای زنده ماندن کافی نیست. با گسترش چشم انداز جریان، امکان زنده ماندن هر نمایشی احساس می شود بازی ماهی مرکب خود – و صدای “نور قرمز”، “نور سبز” همه را روی انگشتان خود رها می کند.

نتفلی، در ماه های اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است: از دست دادن مش،ین، سطوح قیمت گذاری جدید با پشتیب، از تبلیغات. موج اخیر نمایش‌های بی‌نظیر آن، مردم را به این فکر انداخت که چه نوشته‌ای روی دیوار است. برخی پیشنهاد ،د که 1899مرگ او به این دلیل اتفاق افتاد که «نرخ تکمیل» آن – درصدی از تعداد بینندگ، که واقعاً تماشای یک برنامه را به پایان می‌رسانند – طبق گزارش‌ها زیر 50 درصد بود. برخی دیگر اشاره ،د که نمایش گران است. برخی پیشنهاد ،د که تازه دریافت شده است گم شده در این میان.

واقعیت این است که به ،وان مدیرعامل نتفلی، تد سارانوس یک بار آن را بیان کرد، “70 درصد روده و 30 درصد داده است.” هیچ معیاری وجود ندارد که تعیین کند پخش کننده چه کاری انجام دهد یا نکشد. نتفلی، اکنون بیش از هر زمان دیگری باید روی نتیجه نهایی خود تمرکز کند – و نمایش‌های پرهزینه که به موفقیت‌های بزرگ تبدیل نمی‌شوند، خطرناک هستند. اما دادن تبر به یک نمایش قبل از اینکه بتواند دنبال کننده ای پیدا کند احساس کوته فکری می کند. در زم، که غول استریمینگ نیاز به حفظ مش،ین دارد، کارشناسان این کار را خواهند کرد به شما بگویم تبدیل شدن به گورستان برنامه‌های فراموش‌شده و ناتمام، بهترین راه برای جلب رضایت یک طرفداران وفادار نیست.

صادقانه بگویم، این توضیح کاملاً درست نیست. نمایش‌ها دائماً لغو می‌شوند و افرادی که از تلویزیون هیجان‌زده می‌شوند – به‌ویژه ژانر تلویزیون – می‌دانند این احتمال وجود دارد که چیزی که دوست دارند هرگز به نتیجه مورد انتظار سازندگانش نرسد، ی،ی به م،ای واقعی کلمه بی‌پایان باشد. گاهی اوقات، آن نمایش های خیلی زود رفته-، شب تاب، OA– به دلیل لغو آنها، وضعیت فرقه بیشتری را به دست آورید.

آیا این اتفاق می افتد با 1899? یا حتی راهبه جنگجو? آه، شاید اما شاید موضوع این نباشد. زم، نتفلی، مک، بود که در آن به نمایش‌های عجیب و غریب‌تر و مبهم‌تر فضا و زمان داده می‌شد تا رشد کنند. اما 1899 لغو نشان می دهد که این شرکت، مانند هر پخش کننده، اکنون در موقعیتی قرار دارد که باید مانند شبکه های تلویزیونی قبل از آن فعالیت کند. هنگامی که کابل – به ویژه برنامه های اصلی روی کابل – آمد، شبکه های اصلی ناگهان مخاطبان بسیار کمتری داشتند. استریم به آن نقطه عطف رسیده است. خبر خوب این است که خدماتی مانند نتفلی، انواع جواهرات گمشده را برای مردم ایجاد می‌کنند تا بعداً آن‌ها را کشف کنند. خبر بد این است که شرکت ها ممکن است همیشه نخواهند این نمایش ها را در اطراف خود نگه دارند.




منبع: https://www.wired.com/story/1899-cancelation-future-of-netflix/