محدودیت قانونی قرص سقط جنین دسترسی به همه داروها را به خطر می اندازد


در یک بی،هجیم استنسل، معاون اجرایی تحقیقات دارویی و تولیدکنندگان آمریکا یا PhRMA، FDA را “استاندارد طلایی برای تعیین ایمن و موثر بودن یک دارو” نامید و گفت که این گروه “نگر، های جدی با هر دادگاهی دارد که نظر آن را جایگزین کند”. برای تصمیم گیری تایید کارشناسی FDA.

مار، شابکر، رئیس و مدیر عامل ECRI، یک سازمان غیرانتفاعی مستقل جه، که پزشکی مبتنی بر شواهد را پیش می‌برد، نگران تأثیر این احکام بر ایمنی بیمار است. با سقط جنین دارویی در برزخ قانونی، این ابهام در مورد آنچه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند و نمی توانند انجام دهند ایجاد می کند. زم، که دادگاه وارد عمل می شود و این نوع عدم اطمینان را ایجاد می کند، بیماران را به خطر می اندازد. این چیزی است که ما نگران آن بودیم.» او می گوید. “این باعث ایجاد خطر اضافی می شود.”

حتی اگر میفپریستون در ایالات متحده در نهایت در دسترس نباشد، سقط دارویی فقط با میزوپروستول، نیمه دیگر رژیم دو قرصی، امکان پذیر است. این دارو معمولاً 24 تا 48 ساعت پس از میفپریستون برای ، شدن دهانه رحم و ایجاد انقباضاتی که رحم را تخلیه می کند مصرف می شود. اگرچه کمتر از مصرف هر دو قرص موثر است، اما رژیم فقط میزوپروستول توسط سازمان بهداشت جه، و کالج آمریکایی متخصصان ،ن و زایمان به ،وان یک جایگزین قابل قبول تایید شده است.

با این حال، آ،ین حکم، حرف نهایی نیست. FDA می تواند از اختیارات اجرایی خود استفاده کند، به این م،ی که محدودیت های تعیین شده توسط حکم Kacsmaryk را اعمال نخواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، به ارائه دهندگان این امکان را می دهد که به تجویز قرص تا هفته 10 بارداری ادامه دهند و قرص را از طریق پست ارسال کنند.

کوهن می گوید: «اختیار اجرایی بخشی عادی از سیستم قضایی آمریکا است. “فقط به تمام مواقعی فکر کنید که بیش از 55 مایل در ساعت در بزرگراه رانندگی کرده اید و افسران پلیس شما را به آنجا نکشیده اند زیرا آنها از صلاحدید اجرای خود استفاده می کنند.”

هیچ روشنی در مورد آنچه در آینده اتفاق می افتد وجود ندارد. یک هفته پیش – در همان روزی که نظر کاچماریک صادر شد – یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن حکم داد که FDA باید میفپریستون را در دسترس نگه دارد در آن ایالت، 16 نفر دیگر، و ناحیه کلمبیا. ایالت واشنگتن در حوزه نهم قرار دارد و این امر احکام دو مدار مجزا از سیستم دادگاه را در تضاد مستقیم قرار می دهد. این نوع درگیری معمولاً باید توسط دادگاه عالی تصمیم گیری شود، و محققان اکنون فرض می کنند که نبرد بر سر دسترسی به مایفپریستون به آنجا می رود.

امروز صبح، مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده گفت که و، دادگستری ایالات متحده این کار را خواهد کرد به دنبال کمک اضطراری باشید از دیوان عالی برای جلوگیری از محدودیت های ایجاد شده در مورد میفپریستون توسط نظر Kacsmaryk، احتمالاً موضوع را فوراً در دادگاه مطرح می کند. به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه اوضاع به سرعت پیش می رود، پیش بینی حکم بعدی غیرممکن است.

WIRED همچنان به به روز رس، این داستان ادامه خواهد داد.


منبع: https://www.wired.com/story/abortion-pill-mifepristone-ruling-drug-access/