مطمئناً، بچه ها می توانند برنامه های آیفون را توسعه دهند. اما این آسان نیست


اپل برای اولین بار Swift Playgrounds را به ،وان یک برنامه iPad در سال 2016 منتشر کرد و نسخه MacOS آن در سال 2020 منتشر شد. این برنامه رایگان است و به شما امکان می‌دهد کد را در یک پنجره ویرایش کنید و ببینید در برنامه دیگر (در زمان واقعی) چگونه به نظر می‌رسد. درس‌ها و چالش‌های داخلی برای کار وجود دارد، و می‌تو،د زمین‌های بازی نمونه را بارگیری کنید تا ببینید چگونه کار می‌کنند. این برنامه برای آموزش اصول اولیه با راهنماهای هدایت شده طراحی شده است و هنگام تایپ خطاهای کد شما را علامت گذاری می کند. این امکان وجود دارد که برنامه آیفون خود را به طور کامل در Swift Playgrounds ایجاد کنید، اما می تو،د پروژه ها را نیز به آن صادر کنید Xcode (محیط توسعه کامل اپل).

کومار می‌گوید: «اپل راهنماهای کدنویسی زیادی را در سطح مبتدی برای Playgrounds ارائه کرد، اما پس از مدتی من نیاز به دریافت اطلاعات دقیق‌تر و پیشرفته‌تر داشتم. او احساس کرد که فاقد تجربه کدنویسی مورد نیاز برای درک اسناد متراکم توسعه دهنده است. «راه اصلی که یاد گرفتم چگونه برنامه‌های iOS را توسعه دهم، نگاه ، به وب‌سایت‌هایی از این قبیل بود هک با سوئیفت و همچنین با یافتن قطعه کد در GitHub

بن رابینسون، توسعه دهنده جوان تسکین اضطراب: آرامش خود را پیدا کنید، داستان مشابهی را نقل می کند. او در 13 سالگی شروع به توسعه اولین برنامه آیفون من، خود کرد اما چند سالی بود که در مورد برنامه نویسی یاد می گرفت.

رابینسون می‌گوید: «مستندات اپل در ابتدا بسیار ترسناک بود. مگر اینکه من دقیقاً بدانم یک API چگونه است. [application programming interface] کار می کرد، پیدا ، مولفه خاصی که نیاز داشتم مشکل باشد. یک جهش ذهنی از تفکر رویه ای در مورد همه چیز به انتزاع کد شما و استفاده از طرح های شی / پروتکل گرا وجود دارد.

او ابتدا با فکر ، به همه چیزهایی که به م،ای واقعی کلمه کدنویسی می کرد و تلاش برای پیاده سازی توابعی که عملیات بسیار زیادی را انجام می دادند، گرفتار شد. اما او می‌گوید که جامعه توسعه‌دهندگان iOS حمایت می‌،د و منابع زیادی را برای استفاده از آن ارائه ،د. رابینسون نیز مانند کومار پیدا کرد آموزش هک پل هادسون با سوئیفت مفید بود، زیرا آنها او را از طریق طیف وسیعی از APIها راهنمایی ،د و او را تشویق ،د تا در طول مسیر چیزهایی را با آنها بسازد.

من هیچ توسعه‌دهنده‌ای را نمی‌شناختم. وقتی گیر کردم معمولاً در اختیار هر پاسخی که می‌توانستم پیدا می‌کردم می‌رفتم سرریز پشتهرابینسون می گوید. توسعه دهندگان خودآموخته همگی با این مشکل مواجه هستند، اما من را انعطاف پذیرتر و مستقل تر کرده است. وقتی مسائل پیش می‌آیند و به طور مؤثر با آنها برخورد می‌کنم، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده‌ام.»

رابینسون به ساختن آن ادامه داد نسخه iOS بازی پارتی مافیا برای بازی با دوستانش، و امیدوار است که در بخش فناوری شغلی را دنبال کند. «اگر ایده ای دارید، آن را دنبال کنید! شما هرگز نمی‌د،د که کدام ایده باید به کار گرفته شود.» او به ،وان توصیه‌ای برای توسعه‌دهندگان جوان مشتاق می‌گوید. “اگر ایده شما به اندازه کافی شما را هیجان زده کند، همیشه می تو،د مهارت هایی را که برای تحقق بخشیدن به آن نیاز دارید بیاموزید.”

کومار این احساسات را تکرار کرد و افزود که بهتر است با چندین پروژه کوچک متمرکز بر چیزهایی که واقعاً به آنها علاقه دارید شروع کنید. به این ترتیب سریع یاد می گیرید و انگیزه بیشتری برای به پایان رساندن خواهید داشت. او همچنین پیشنهاد می کند قبل از شروع برنامه نویسی، زمان من،ی را برای طوفان فکری و تجسم برنامه خود صرف کنید.

نپ گربه

در مورد برنامه گربه ما، کند بود. بچه‌های من با وظیفه‌شناسی نمادهایی را طراحی ،د، حقایق مربوط به گربه‌ها را جمع‌آوری ،د، و سعی ،د صدای میو و ناله‌های دو گربه خود را رمزگشایی کنند، به امید کشفی از نوع Rosetta Stone که به ما امکان می‌دهد برنامه‌ای ایجاد کنیم که بتواند صداهای آنها را ترجمه کند. وقتی ،ت به کدنویسی رسید، بار سنگین به طور فزاینده ای بر من وارد شد. متأسفانه، من برای یافتن زمان تلاش کردم، و حقیقتاً، من کدنویس نیستم. بچه‌های من آموزش‌ها را تماشا ،د و زمین‌های بازی سوئیفت را سرهم ،د، اما حتی با مثال‌ها، کمی طول می‌کشد تا به مفاهیم فکر کنید.

ما موفق شدیم اپلیکیشنی را که حقایق گربه‌ها را نمایش می‌دهد و یک تولیدکننده نقل قول تصادفی را با هم ،یب کنیم، اما مشخص شد که مهارت‌های ما تا حدودی از هدف اصلی‌مان فاصله دارد. بچه‌ها تحت تأثیر قرار نگرفتند و تلاش‌های من برای مهار ،ش فیلم در گوش‌های ناشنوا افتاد. وقتی خوشبینانه این داستان را مطرح کردم، داست، شاد و الهام‌بخش از توسعه برنامه‌مان را تصور کردم، و اینجا جایی است که شما می‌تو،د به App Store کلیک کنید تا نتیجه نسبتاً چشمگیر ما را ببینید. خوب، واقعیت گاز می گیرد.

زم، که بچه ها به مدرسه بازگشتند، برنامه تکمیل شده کاملاً بعید بود. هیچ راه خوبی وجود ندارد که به ،ی بگوییم پروژه او در حال آماده شدن است، اما در نهایت، من در امان ماندم. آ،ین میخ در تابوت زم، به وجود آمد که کوچکترین من به من اطلاع داد که یک نفر قبلاً الف درست کرده است برنامه مترجم گربه و به آرامی پیشنهاد داد به جای آن روی یک وب سایت کار کنیم. و به این ترتیب، پروژه ما در پشته های ضایعاتی به پایان رسید (همانطور که بدون شک ا،ر پروژه های برنامه انجام می دهند)، اما سفر سرگرم کننده بود و همه ما یاد گرفتیم چیزی – احترام تازه ای برای توسعه دهندگان برنامه هایی که فاصله را طی می کنند.


منبع: https://www.wired.com/story/ip،ne-app-development-swift-playgrounds/