مک بوک پرو و ​​مک مینی 14 و 16 اینچی اپل (2023): مشخصات، تاریخ انتشار، قیمت


سال نو، جدید مک بوک ها اپل با سر و صدای کمی از مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی به روز شده رونمایی کرد که اکنون از چیپست های ساخت اپل M2 Pro و M2 Max پشتیب، می کنند. این عملا تنها تغییر عمده نسبت به مدل های قبلی مک بوک پرو 2021 است. با این حال، این تنها اعلامیه سخت افزاری جدید نیست. همچنین یک مک مینی قدرتمندتر با تراشه M2 با قیمت وسوسه انگیز 599 دلار وجود دارد.

مدل های جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اولین مدل هایی هستند که تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل را معرفی می کنند که جانشین M1 Pro و M1 Max از سال 2021 هستند. سال گذشته اپل از تراشه استاندارد M2 در مک بوک ایر و 13 رونمایی کرد. مک بوک پرو – اینچی، اما این چیپست های جدیدتر قدرتمندتر و کارآمدتر هستند.

اگر چیزی را با استفاده از پیوندهای موجود در استوری های ما ،یداری کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم. این به حمایت از رو،مه نگاری ما کمک می کند. بیشتر بد،د.

شما می تو،د هر یک از تراشه ها را برای هر دستگاه انتخاب کنید. آنها تا یک CPU 12 هسته ای را ارائه می دهند، با M2 Pro تا یک پردازنده گرافیکی 19 هسته ای و پتانسیل تا 32 گیگابایت حافظه یکپارچه. با M2 Max همراه باشید و می‌تو،د برای کارهای واقعاً پرقدرت آن را به یک GPU 38 هسته‌ای و تا 96 گیگابایت حافظه یکپارچه ارتقا دهید. انجام این ارتقاء به طور چشمگیری قیمت را افزایش می دهد، اما خوشبختانه، قیمت پایه برای این لپ تاپ ها ی،ان باقی می ماند. را مک بوک پرو 14 اینچی 1999 دلار شروع می شود و مدل 16 اینچی قیمت 2499 دلار تو می تو، همین الان آنها را سفارش دهید و در 24 ژانویه ارسال خواهند شد.

اپل می گوید که M2 Pro با 20 درصد ترانزیستور بیشتر از M1 Pro عرضه می شود و پهنای باند را در مقایسه با M2 دو برابر می کند، از 100 گیگابایت در ث،ه به 200. گزارش شده است که پردازش تصویر در M2 Pro 40 درصد سریعتر از M1 Pro است. هم. همه اینها باید منجر به بهبود عملکرد در سراسر صفحه شود، اما اثبات آن در پودینگ خواهد بود – ما به زودی افکار خود را در مورد این دستگاه ها خواهیم داشت.

از دیگر علاقه‌مندان به مک‌بوک‌ها می‌توان به پشتیب، از صفحه‌های خارجی 8K/60-Hz و 4K/240-Hz هنگام استفاده از درگاه HDMI، و همچنین سازگاری Wi-Fi 6E در صورت داشتن روتر Wi-Fi 6E اشاره کرد. خیلی چیزهای دیگر مانند پیشینیان آنها باقی مانده است. شما همان صفحه نمایش عالی 120 هرتزی، ساخت بادوام و انتخاب پورت بهبود یافته را دریافت می کنید که شامل سه درگاه USB-C، HDMI، یک اسلات کارت SD، یک جک هدفون و یک کانکتور MagSafe است. با این حال، این بدان م،است که چیزهایی که ما دوست نداشتیم ثابت ماندند. این لپ‌تاپ‌های 14 و 16 اینچی سنگین هستند، نه ماشین‌هایی که بخواهید همه جا همراه خود داشته باشید. هنوز Face ID نیز وجود ندارد (فقط Touch ID).

ما همچنین در مورد عمر باتری هیجان‌زده نبودیم، اما اپل در آ،ین مدل به این موضوع پرداخته است. به طور خاص، عمر باتری مک بوک پرو 16 اینچی به 22 ساعت افزایش یافته است که از 21 ساعت افزایش پیدا کرده است.


منبع: https://www.wired.com/story/apple-macbook-pro-14-16-inch-2023-mac-mini-m2/