نحوه انتخاب روتر (2023): نکات، شرایط فنی و توصیه


همه قابل اعتماد می خواهند و اینترنت سریع و یک روتر خوب می تواند کمک کند. ترفند این است که بفهمید چگونه پیچیدگی استانداردها، کلمات اختصاری گیج کننده و ویژگی های علمی-تخیلی به Wi-Fi بهتر در خانه شما تبدیل می شود. به ما بپیوندید تا پرده را باز کنیم تا حقایق مربوط به Wi-Fi، روترها، سیستم‌های مش و دیگر اصطلاحات را آشکار کنیم. امیدواریم تا پایان کار برای ،ید روتر مجهزتر شوید.

به‌روزرس، آوریل 2023: اطلاعاتی درباره اترنت، Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 اضافه کردیم، آ،ین سرعت‌های پهنای باند را به‌روزرس، کردیم، حداقل توصیه‌هایمان را ارتقا دادیم و توضیحی درباره SSID اضافه کردیم.

فهرست مطالب

پیشنهاد ویژه برای خوانندگان Gear: a اشتراک 1 ساله به سیمی برای 5 دلار (25 دلار تخفیف). این شامل دسترسی نامحدود به WIRED.com و مجله چاپی ما است (اگر مایل باشید). اشتراک ها کمک می کند تا کارهایی که هر روز انجام می دهیم تامین شود.

اگر چیزی را با استفاده از پیوندهای موجود در استوری های ما ،یداری کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم. این به حمایت از رو،مه نگاری ما کمک می کند. بیشتر بد،د.

ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما کیست؟

ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) خانه شما را به اینترنت متصل می کنند و معمولاً یک مودم و روتر (گاهی اوقات در یک دستگاه) برای شما ارسال می کنند. مودم خانه شما را به اینترنت گسترده‌تر متصل می‌کند، روتر به مودم متصل می‌شود، و شما برای دسترسی به آن اتصال، همه ابزارهای خود را – با سیم یا بی‌سیم – به روتر متصل می‌کنید. ISP ها اغلب برای این تج،ات از شما هزینه اجاره می گیرند و روترهای آنها معمولاً از نظر عملکرد و ویژگی های اولیه هستند. خبر خوب این است که ISPها طبق قانون دیگر اجازه ندارند شما را مجبور به استفاده از تج،اتشان کنند یا هزینه استفاده از شما را هزینه کنند سخت افزار خودتان، اگرچه ممکن است برای جلوگیری از ،ر هزینه همچنان مجبور به بازگرداندن وسایل آنها باشید.

ما عمدتاً در این راهنما به دنبال استفاده از روتر خود و استفاده از مودم ISP شما هستیم. با استفاده از خود، می‌تو،د در درازمدت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، اما همچنین می‌تو،د از Wi-Fi سریع‌تر، پوشش بهتر، پیکربندی آسان‌تر و ویژگی‌های اضافی مانند کنترل‌های والدین و شبکه‌های Wi-Fi مهمان لذت ببرید. ما گزینه های روتر شما را بررسی می کنیم، اما هر سیستمی که تصمیم به استفاده از آن دارید، قبل از ،ید، سازگاری با ISP خود را بررسی کنید. همچنین می‌تو،د انجمن‌های ISP خود را جستجو کنید تا پست‌هایی را پیدا کنید که در آن افراد با استفاده از روترها و مودم‌های مختلف صحبت می‌کنند. یک تحقیق کوچک قبل از ،ید می تواند شما را از یک سردرد بزرگ نجات دهد.

به چه نوع روتری نیاز دارید؟

ع،: Netgear

راه های مختلفی برای سریعتر ، وای فای شما وجود دارد و ،ید یک روتر جدید یکی از واضح ترین آنهاست. برای کمک به تصمیم گیری در مورد نوع روتر، قبل از شروع کار، متراژ تقریبی خانه خود را مح،ه کنید.

تک روتر

ساده ترین راه حل برای ا،ر افراد انتخاب یک روتر منفرد یا ،یبی از روتر و مودم است. به خاطر داشته باشید که این دستگاه باید از طریق کابل اترنت به سوکت یا مودم موجود شما متصل شود، که محل قرار دادن آن را محدود می کند. سیگنال Wi-Fi در نزدیکی روتر قوی‌ترین خواهد بود و به تدریج کاهش می‌یابد و هرچه دورتر می‌شوید کند می‌شود. اگر می تو،د، روتر خود را در مرکز خانه خود قرار دهید و آن را در فضای باز بگذارید.

روترها باید همیشه متراژ مربع را برای پوشش قید کنند، اما انواع خاصی از ساختارها – دیوارهای ضخیم، عایق‌ها و سایر دستگاه‌ها – می‌توانند با سیگنال‌های Wi-Fi تداخل داشته باشند، بنابراین انتظار نداشته باشید از Wi-Fi با سرعت کامل در فواصل طول،‌تر لذت ببرید. روترهای قدرتمند با پوشش گسترده اغلب دستگاه های بزرگ با چندین آنتن خارجی هستند، اما معمولاً بسیار گران هستند.

سیستم های مش

اگر خانه بزرگی دارید و می‌خواهید در باغ خود پوشش محکمی داشته باشید، یا دیوارهای ضخیم و نقاط مرده خاصی با تنظیمات فعلی خود دارید، وای‌فای مشبک می‌تواند پاسخگو باشد. سیستم های مش شامل یک هاب مرکزی است که درست مانند یک روتر به هم متصل می شود و همچنین ماهواره ها یا گره های اضافی که می تو،د در اطراف خانه قرار دهید.

دستگاه‌ها از طریق نزدیک‌ترین گره به اینترنت متصل می‌شوند، بنابراین می‌تو،د با افزودن یک گره به پوشش Wi-Fi گسترده‌تر و اتصال مطمئن‌تر در مناطق مختلف دست پیدا کنید. فقط به خاطر داشته باشید که هر گره به یک پریز برق نیاز دارد. سیستم‌های مش معمولاً گران‌تر از راه‌اندازی‌های تک روتر هستند (البته نه همیشه)، اما پوشش و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهند و اغلب دارای ویژگی‌های اضافی و گزینه‌های کنترلی هستند. آنها همچنین معمولاً کوچکتر از روترهای معمولی هستند و معمولاً طوری طراحی می شوند که با دکوراسیون شما ،یب شوند.

ا،ر سیستم‌های مش قابل گسترش هستند و برخی از تولیدکنندگان به شما اجازه می‌دهند تا روترهای جداگانه را برای ایجاد یک مش پیوند دهید، بنابراین می‌تو،د با یک روتر شروع کنید و در صورت نیاز موارد بیشتری را اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که متوجه شده اید کدام دستگاه ها سازگار هستند. به ،وان مثال، هر روتر ایسوس که از AiMesh پشتیب، می‌کند، می‌تواند به ،وان بخشی از یک سیستم مش کار کند، اما فناوری OneMesh TP-Link فقط به شما امکان می‌دهد توسعه دهنده‌های Wi-Fi سازگار را اضافه کنید—شما نمی‌تو،د روترها را به یکدیگر پیوند دهید.

جایگزین های یک روتر جدید

ع،: Eskay Lim/Getty Images

اگر مشکل شما بیشتر مربوط به پوشش است و یک اتاق مشکل دار دارید که می‌خواهید Wi-Fi را بهبود ببخشید، یا دستگاه خاصی که به اتصال سریع‌تری نیاز دارد، ممکن است نیازی به ،ید روتر جدید نداشته باشید. یکی از این جایگزین ها را امتحان کنید. هر کدام چالش های فنی و مشکلات احتمالی خود را دارند. حتی زم، که با موفقیت مستقر شوند، به راحتی با یک سیستم مش خوب همخو، ندارند، اما همه آنها بسیار ارزان تر هستند.

کابل های اترنت

قبل از فراگیر شدن وای فای، ما به کابل های اترنت برای اتصال کامپیوترها و سایر دستگاه ها به روترها متکی بودیم. اتصالات اترنت نسبت به Wi-Fi (یا هر گزینه دیگری که در اینجا پیشنهاد می کنیم) بسیار سریعتر، پایدارتر و ایمن تر هستند. اشکال این است که دستگاهی که می خواهید به آن وصل شوید باید یک پورت اترنت داشته باشد و شما باید کابل را از روتر خود به دستگاه متصل کنید. اگر می‌خواهید کابل‌های اترنت را در چندین نقطه اجرا کنید، از یک سوئیچ اترنت استفاده کنید. با یک سوئیچ می تو،د یک کابل را از روتر خود وصل کنید و چندین کابل را به دستگاه های مختلف منتقل کنید. هر ،ی که به دنبال دریافت بهترین عملکرد از یک سیستم مش است، باید کابل‌های اترنت را بین روتر اصلی و گره‌ها اجرا کند تا یک backhaul سیمی ایجاد کند که باندهای Wi-Fi را برای اتصال دستگاه‌های شما آزاد بگذارد.

آداپتورهای خط برق

آداپتورهای خط برق که به صورت جفت فروخته می شوند، سیگنال اینترنت را از طریق سیم کشی برق شما عبور می دهند. یکی را به پریز برق نزدیک روتر خود وصل می‌کنید و آن را با کابل اترنت وصل می‌کنید، در حالی که آداپتور خط برق دیگر به پریز برق در اتاقی که می‌خواهید اینترنت سریع‌تری داشته باشید وصل می‌کنید. اگر در اتاق نشیمن خود در پشت خانه یک کنسول یا تلویزیون هوشمند دارید، اما مثلاً روتر شما در سالن جلو است، می توانند راه حل خوبی باشند. متأسفانه، اثربخشی به شدت به سیم کشی برق شما بستگی دارد.

MoCA (Multimedia over Coax Alliance)

اگر در خانه شما کابل‌های کوا،یال نصب شده است (شاید برای تلویزیون کابلی)، می‌تو،د از آن‌ها برای ایجاد یک شبکه سیمی قابل اعتماد استفاده کنید که سرعت بالا و تاخیر کم را در مقایسه با Wi-Fi ارائه می‌دهد. می‌تو،د روترها، آداپتورهای شبکه، یا توسعه‌دهنده‌های Wi-Fi را ،یداری کنید که از آن پشتیب، می‌کنند استاندارد MoCA. مانند آداپتورهای خط برق، این می تواند راهی عالی برای انتقال سیگنال اینترنت به تلویزیون هوشمند، کنسول بازی یا دسکتاپ که سیگنال Wi-Fi قوی دریافت نمی کند، باشد.

تکرار کننده های وای فای

می‌تو،د از تکرارکننده‌های Wi-Fi استفاده کنید تا وای‌فای را از یک روتر کمی بیشتر پخش کنید و به طور بالقوه سیگنال را در یک نقطه مرده تقویت کنید. این دستگاه ها راه حل خوبی برای برخی افراد هستند، اما می توانند ناکارآمد، مستعد تداخل باشند و اغلب یک شبکه ثانویه با نامی متفاوت از وای فای معمولی شما ایجاد می کنند.

نقاط دسترسی

اگر مشکلی ندارید و یک روتر قدیمی دارید، می تو،د به پیکربندی آن به ،وان یک نقطه دسترسی یا استفاده از آن به ،وان توسعه دهنده Wi-Fi نگاه کنید. اگر بتو،د آن را از طریق کابل کشی به روتر اصلی خود متصل کنید، این می تواند به ویژه مؤثر باشد، اما پیکربندی می تواند مشکل باشد.

ع،: گتی ایماژ

وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید که روترتان چقدر سریع باشد، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید. حدا،ر سرعت اینترنت شما توسط ISP شما تعیین می شود. سرعت اینترنت بر حسب مگابیت بر ث،ه (مگابیت بر ث،ه) بیان شده است. بر اساس این گزارش، میانگین سرعت پهنای باند ثابت جه، 79 مگابیت در ث،ه برای دانلود و 34 مگابیت در ث،ه برای آپلود است. تست سرعت Ookla. ا،ر ISP ها تا سرعت مشخصی اعلام می کنند یا محدوده ای را به شما ارائه می دهند – مانند دانلود 300 مگابیت در ث،ه و آپلود 30 مگابیت در ث،ه – اما آنچه در واقع دریافت می کنید اغلب کمتر از حدا،ر است (مخصوصاً سرعت آپلود) و باید بین همه شما به اشتراک گذاشته شود. دستگاه های متصل


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-buy-a-router/