نظریه پردازان توطئه برای شهر 15 دقیقه ای می آیند


کمپین کارلا فرانکوم او می‌گوید: برای مسیرهای دوچرخه‌سواری بهتر در هرینگی، شمال لندن، جایی که او چند سال پیش در جستجوی جامعه‌ای نقل مکان کرد – «منطقه‌ای که می‌توانم دوست، پیدا کنم که روز شنبه با من به پارک بروند». “و جایی که کافه‌هایی در این نزدیکی وجود دارد و همه چیز در فاصله‌ای چند قدمی است.”

فعالیت‌های او که شامل حمایت از اقدامات کاهش ترافیک می‌شود، منجر به نگاه ،یف همشهریان به خیابان شده است. اما هیچ چیز در مقایسه با جریان شیشه ای که او دریافت کرده است توییتر از آنجایی که در 12 فوریه، او یک موضوع ارسال کرد در مورد مزایای محله‌های 15 دقیقه‌ای – مفهومی در برنامه‌ریزی شهری که نشان می‌دهد خدمات باید در شهرها پخش شود و هیچ‌، نباید بیش از ربع ساعت از پارک‌ها، مغازه‌ها و مدارس دور باشد.

یکی از پاسخ‌هایی که از حساب کاربری با نام کاربری @pauldup80977540 به تاپیک او داده شده بود، گفت: «این آزادی نیست، یک زندان سوسیالیستی است». حساب دیگری به نام @BusinessLioness که پیام‌های ضد وا،ن و بازتوییت مفسران راست افراطی پر شده است، برای فرانکوم تصویری از گتوی ورشو را با این پیام ارسال کرد: «در زمان اشغال نازی‌ها در لهستان شهرهای 15 دقیقه‌ای وجود داشت… در سال 1941 نازی ها مجازات اعدام را برای بیرون رفتن وضع ،د.

پرخاشگری پیام ها فرانکوم را متز،ل کرده است. “چگونه می توانم ما را از جانب ،ی که فقط می گوید مایلیم پیاده به میخانه محلی برویم، در معرض خطر قرار دهم؟” او می گوید.

فرانکوم ناخواسته وارد یک نظریه توطئه در حال تکامل شده بود که ایده‌های بی‌ضرر در توسعه شهری، از اقدامات آرام‌سازی ترافیک و آلودگی هوا گرفته تا خطوط دوچرخه‌سواری را به نوعی فراروایت تبدیل کرده است – نقطه ملاقاتی برای فعالان ضد قرنطینه. ، ضد وا،ن ها، متخصصان QAnon، ضد یهود، منکران آب و هوا و راست افراطی. با کمک چهره‌های راست‌گرا در ایالات متحده و بریت،ا، از جمله نویسنده جردن پترسون، مفهوم شهر 15 دقیقه‌ای در جهان بسیار بزرگ‌تری از توطئه‌های مبتنی بر ایده «بازنش، بزرگ» در هم تنیده شده است که مردم را قفل می‌کند. در خانه های خود توسط حکومت های خودکامه وسواس آب و هوا.

“هیچ دلیلی وجود ندارد که یک طرح برنامه ریزی شهری…با این ایده که بیل گیتس از شما می خواهد ،ات بخورید ربطی داشته باشد، اما این ایده “بازنش، بزرگ” چارچوب توطئه متا است که همه این افراد فعالانه در آن شرکت می کنند.” ارنی پایپر، تحلیلگر در Logically، یک شرکت بررسی واقعیت و تجزیه و تحلیل اطلاعات نادرست، می گوید. “این کمی شبیه یک بازی واقعیت جایگزین است که در آن هر ،ی می تواند تفسیر خود را از رویدادها ارائه دهد.”

تئوری توطئه 15 دقیقه ای شهر در حواشی سیاسی بریت،ا جا افتاده است و در مصاحبه های GB News، یک کانال تلویزیونی رایگان که به طور دوره ای تئوری های توطئه را تبلیغ می کند، به آن اشاره شده است. در 9 فوریه، نیک فلچر، یکی از نمایندگان پارلمان در حزب حاکم محافظه‌کار، هنگام طرح سؤالی درباره شهرهای 15 دقیقه‌ای در مجلس عوام، به این توطئه اشاره کرد و آن را «مفهوم سوسیالیستی بین‌المللی» خواند که «شخصیت ما را از بین می‌برد. آزادی.»

سوال فلچر در مجلس عوام با خنده روبرو شد.

توطئه کاملا بی اساس است. WIRED با Areeq C،wdhury، یکی از اعضای شورای حزب کارگر برای Canning Town، در محله نیوهام شرق لندن صحبت کرد، که ایده‌های محله‌ای 15 دقیقه‌ای را در برنامه‌ریزی خود اتخاذ کرده است. شغل روزانه چاودری به ،وان محقق در زمینه داده ها و فناوری های دیجیتال است و او اخیراً کمپینی را علیه استفاده پلیس از دوربین های تشخیص چهره در محله خود رهبری کرده است. او می گوید که محله 15 دقیقه ای مطلقاً هیچ ربطی به نظارت یا کنترل ندارد. آریق می گوید: «این فقط در مورد ایجاد حس اجتماعی و ترویج سفر فعال است. “من فکر می کنم اغلب مردم صلاحیت مقامات برای انجام این نوع اقدامات را بیش از حد ارزیابی می کنند [conspiracies]”




منبع: https://www.wired.com/story/15-minute-cities-conspi،-climate-denier/