نقد و بررسی PlayStation VR 2: به همان اندازه که گران است


PSVR 2 از شوک شدید بر،ب رنج می برد. علاوه بر این که باید یک PS5 داشته باشید، هدست قیمت 550 دلار. من این را در ابتدا ذکر می‌کنم زیرا احتمالاً قبل از اینکه من به مزایای سیستم برسم، بسیاری از افراد را خاموش می‌کند. اما اگر بتو،د بیشتر از خود کنسول برای ،ید لوازم جانبی ،ج کنید، اینجا چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.

هدست جدید سونی تقریباً از هر لحاظ نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است. جعبه های دوربین خارجی و پردازنده از بین رفته اند. اکنون، می‌تو،د هدست را مستقیماً به جلوی پلی‌استیشن 5 خود وصل کنید. کنترل‌کننده‌های قدیمی Move (که در ابتدا برای رقابت با Wiimotes نینتندو طراحی شده بودند) نیز به قوی‌تر ارتقا یافته‌اند. کنترل کننده های حس. حتی می تواند حرکات چشم شما را در داخل خود هدست ردیابی کند.

به طور خلاصه، این یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی است که در حال حاضر می تو،د تهیه کنید. اما آیا این ارزش آن را دارد؟

نوع جدیدی از راحتی

یکی از مهم‌ترین موانع برای پذیرش واقعیت مجازی، ساخت یک فناوری غول‌پیکر است که می‌تواند بدون ناراحتی روی صورت شما بنشیند. ،د متعارف این است که بهترین راه برای انجام این کار کوچک‌تر ، آن‌ها است – در دنیای فانتزی شبیه به مرد آهنی، یک عینک ساده ایده‌آل خواهد بود – اما سونی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. و برای بهتر شدن.

خود هدست نسبتاً حجیم است، اما نه سنگین، فی نفسه ماژول لنز می تواند در طول مسیر به جلو یا عقب بلغزد و هدبند آنقدر محکم است که روی سر شما بنشیند و وزن آن را ت،یم کند. در ،مت عقب، یک صفحه بزرگ وجود دارد که می تواند برای سفت ، هدبند به راحتی استفاده شود. در مقایسه با Meta Quest 2 – حتی با استفاده از بند ارتقا یافته آن این واقعاً باید استاندارد باشد – PSVR 2 بسیار راحت تر است.

لنزهای داخل هدست را می توان با استفاده از یک صفحه در بیرون تنظیم کرد که آنها را نزدیک یا دورتر می کند. این بسیار مهم است، زیرا اگر لنزها ناهمتراز باشند، همه چیز می تواند بسیار تار شود و تمرکز روی آن دشوار باشد. برای بسیاری از افراد، این احتمالاً بخشی از دلیلی است که هنگام استفاده از هدست دچار سردرد یا بیماری حرکت می شوند. بنابراین، خوشحال می‌شویم که کنترل را به این شکل راحت ببینیم.

در نهایت، یک جفت هدفون وجود دارد که به پشت هدست متصل می شود. در حالی که از نظر فنی می‌تو،د از هر هدفون سیمی که می‌خواهید استفاده کنید، این هدفون‌های همراه برای اتصال به هدست طراحی شده‌اند و در صورت عدم استفاده می‌توانند در ،مت‌های کوچکی در کناره قرار گیرند. هدفون ها … خوب هستند. کیفیت صدا چیزی برای نوشتن نیست، اما غوطه ور شدن در یک بازی زم، که صدا از تلویزیون شما در سراسر اتاق نمی آید، بسیار آسان تر است.

یکی دیگر از ویژگی های جالب PSVR 2 این است که به طور خودکار آنچه را که کاربر VR می بیند به تلویزیون پخش می کند. سیستم‌های دیگر معمولاً سیستم پیچیده یا پیچیده‌ای برای انجام این کار دارند، که برای هر ، دیگری که فقط تماشای تکان دادن دست‌های یک نفر در اتاق نشیمن واقعا خسته‌کننده است.

چشم به جایزه

ع،: سونی

هنوز تعداد کمی بازی گرانبها برای PSVR 2 وجود دارد. این هدست با ،اوین قبلی PSVR سازگار نیست و کتابخانه های عظیمی که در حال حاضر روی پلتفرم هایی مانند PC یا Quest وجود دارند، برای پورت ، زمان می برد. اما از برخی جهات، این ممکن است برای بهترین باشد. PSVR 2 دارای ویژگی هایی است که ا،ر هدست ها فاقد آن هستند و زم، که یک بازی به درستی از آنها استفاده کند، باورن،ی است.


منبع: https://www.wired.com/review/playstation-vr-2/