نمایش Twitch ‘Seinfeld’ ثابت کرد که هوش مصنوعی نباید کمدی بنویسد


پس از اینکه بینندگان بخش را به دلیل اظهارات ترنس هراسی علامت گذاری ،د، توییچ ممنوع شد برای همیشه هیچ چیز برای دو هفته. هارتل با شرمساری و عذرخواهی گفت که در مورد فیلتر ، موضوعات برای توهین آمیز دقت بیشتری خواهد داشت. اما او هیچ قولی نداد که ،ی مطالب خنده دارتری دریافت کند.

ن،ون پنگ، استادیار علوم کامپیوتر در UCLA، توانایی هوش مصنوعی در خلاق بودن و نوشتن مقالات را مطالعه می کند.چارچوب یکپارچه برای نسل جناس با اصول طنز” و ”جناس نسل با سورپرایز” او می‌گوید خنده‌دار بودن هوش مصنوعی از این واقعیت ناشی می‌شود که از یک مدل احتمالی برای تعیین مورد انتظارترین ایده استفاده می‌کند و طنز مبتنی بر پاسخ‌های غیرمنتظره است.

این بهانه بدی به نظر می رسد. من در اتاق نویسندگان کمدی کار کرده ام و بسیاری از جوک نویسی فقط ریاضی است. در تئوری، فرد باید بتواند از یادگیری ماشین برای انجام این کار استفاده کند. در واقع، پنگ زم، قو،ن طنز را به یک مدل هوش مصنوعی آموزش داد که نویسندگان کمدی سعی ،د آن را توضیح دهند. نظریه هایی مانند قاعده سه و نظریه ناسازگاری. او به من گفت: “ماشین ما توانست “تازی متوقف شد تا ،گوش کند” را تولید کند. از اینکه نخندیدم احساس بدی داشتم، که به نظر می‌رسید او را از نفس انداخت. “این خیلی خنده دار نیست. اما تا حدودی هست. وقتی این نتیجه را دیدیم، هیجان‌زده شدیم.»

پنگ می گوید چالش بزرگ است. فکر نمی‌کنم انسان‌ها واقعاً جوک را بفهمند. تئوری هایی وجود ندارد که بتو،د از آنها استفاده کنید و سپس به یک کمیک استندآپ تبدیل شوید. بخشی از آن واقعاً استعداد است.

کمدین ویتنی کامینگز، که روباتی شبیه به او برای ویژه برنامه نتفلی، خود در سال 2019 ساخته بود، از اینکه یک هوش مصنوعی جوک های وحشتناکی را تعریف می کند، تعجب نکرد. چرا مردم از خنده دار نبودن روبات ها شوکه می شوند؟ بیشتر انسان ها خنده دار نیستند. تنها روبات‌های خنده‌دار رومباس هستند که زیر کاناپه گیر می‌کنند.»

کامینگز به طور کلی طرفدار ربات است. او حتی نسخه ربات خود را در خانه اش نگه می دارد. اما او انتظار ندارد که او را بخنداند. او می‌گوید: «کمدی یکی از معدود چیزهایی است که به ذات یک انسان بسیار خاص است. کمدی درباره آسیبی است که از تجربه زیسته یک انسان می آید و چگونه با آن کنار می آیند. ربات ها نمی توانند آسیب ببینند.»

وقتی از اسپایک فرستن پرسیدم که برای او نوشته است ساینفلد از سال 1996 تا 1998 چرا فکر کرد برای همیشه هیچ چیز خنده دار نبود، او پیشنهاد کرد از هوش مصنوعی بپرسید که چرا خنده دار نیست. اما زم، که وارد ChatGPT شدم، گفت که در دسترس نیست زیرا ظرفیت آن است. با این حال، به طرز عجیبی، سمت چپ صفحه توضیحی درباره ش،ت آن از طریق یک چت هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که به دلیل «نوشتن یک روال کمدی استندآپ درباره وضعیت ChatGPT». نزدیکترین چیز به شوخی در آن این بود:

کمدین: “حدس می زنم فعلاً باید با گربه ام صحبت کنم. حداقل او لیست انتظاری ندارد.” (می خندد و کف می زند)

وقتی آن را برای فرستن فرستادم، او پاسخ داد: “مثل این است که بپرسم چرا اسپاک خنده دار نیست.”

در واقع، وقتی بعداً توانستم به ChatGPT وارد شوم و پرسیدم که چرا خنده‌دار نیست، ربات اساساً همان کاری را که فرستن انجام داد، فقط با شوخی کمتر گفت: «در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند ال،ا را تشخیص دهد و بر اساس آنها پاسخ ایجاد کند. آن حس شوخ طبعی مانند انسان ها ندارد. احساسات را تجربه نمی کند، زمینه را درک نمی کند، یا تفاوت های ظریف زبان را به همان شیوه ای که انسان ها انجام می دهند درک نمی کند.

با این حال، توانست این مقاله را در چند ث،ه خلاصه کند: باید جوک های بیشتری می کردم.


منبع: https://www.wired.com/story/seinfeld-parody-ai-jokes/