نمی‌توانید به ادعاهای حریم خصوصی برنامه‌نویسان برنامه در Google Play اعتماد کنید


اساساً غیرممکن است برای پیگیری کارهایی که همه برنامه‌های تلفن همراه شما انجام می‌دهند و چه داده‌هایی را با چه ،ی و در چه زم، به اشتراک می‌گذارند. بنابراین در طی چند سال گذشته، اپل و گوگل هر دو مک،سم‌هایی را به فروشگاه‌های اپلیکیشن خود اضافه کرده‌اند که به‌،وان نوعی بر،ب تغذیه حفظ حریم خصوصی عمل می‌کنند و به کاربران اطلاعاتی درباره نحوه رفتار برنامه‌ها و اطلاعاتی که ممکن است به اشتراک بگذارند، می‌دهند. با این حال، این ابزارهای شفافیت با اطلاعات گزارش‌دهی شده از خود توسعه‌دهندگان برنامه پر شده‌اند. و الف مطالعه جدید تمرکز بر اطلاعات ایمنی داده در Google Play نشان می دهد که جزئیاتی که توسعه دهندگان ارائه می دهند اغلب نادرست است.

محققان گروه نرم‌افزار غیرانتفاعی موزیلا به اطلاعات ایمنی داده‌های ۴۰ برنامه برتر گوگل پلی که بیشترین بارگیری‌شده‌اند را بررسی ،د و این افشای حریم خصوصی را «ضعیف»، «نیاز به بهبود» یا «خوب» ارزیابی ،د. ارزیابی‌ها بر اساس میزان هماهنگی یا عدم تطابق اطلاعات ایمنی داده با اطلاعات در خط‌مشی رازداری هر برنامه بود. 16 برنامه از 40 برنامه، از جمله فیس بوک و ماین کرافت، کمترین نمره را برای افشای امنیت داده خود دریافت ،د. پانزده برنامه نمره متوسط ​​را دریافت ،د. اینها شامل برنامه های متا اینستاگرام و واتس اپ، اما یوتیوب، گوگل مپ و جیمیل متعلق به گوگل بود. شش برنامه از جمله Google Play Games و حماسه Candy Crush.

هنگامی که وارد صفحه برنامه توییتر یا صفحه برنامه TikTok می شوید و روی امنیت داده کلیک می کنید، اولین چیزی که می بینید این است که این شرکت ها اعلام می کنند که داده ها را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارند. جن کالتریدر، سرپرست پروژه موزیلا، می‌گوید: «این مضحک است. «به ،وان یک محقق حریم خصوصی، می‌توانم بگویم که این اطلاعات به مردم در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک نمی‌کند. علاوه بر این، یک فرد معمولی که آن را می‌خواند، مطمئناً با احساس امنیت کاذب کنار می‌رود.»

Google موظف می‌کند که همه برنامه‌نویس، که به Google Play ارسال می‌کنند، فرم ایمنی داده را تکمیل کنند. منطق این است که توسعه دهندگان ،، هستند که اطلاعات مربوط به نحوه مدیریت داده ها و تعامل محصولشان با سایر طرف ها را دارند، نه فروشگاه اپلیکیشن که توزیع را تسهیل می کند.

«اگر متوجه شدیم که یک برنامه‌نویس اطلاعات نادرستی را در فرم ایمنی داده‌های خود ارائه کرده است و خط‌مشی را نقض می‌کند، از برنامه‌نویس می‌خواهیم این مشکل را اصلاح کند تا مطابقت داشته باشد. برنامه‌هایی که مطابقت ندارند، مشمول اقدامات اجرایی می‌شوند.» Google گفت محققان موزیلا این شرکت به سؤالات WIRED درباره ماهیت این اقدامات اجرایی یا تعداد دفعات انجام آنها پاسخ نداد.

اگرچه گوگل روش شناسی محققان را رد می کند. این شرکت در بی،ه‌ای می‌گوید: «این گزارش خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی در سراسر شرکت را با هم ،یب می‌کند که قرار است انواع محصولات و خدمات را با بر،ب‌های ایمنی داده‌های فردی پوشش دهد، که کاربران را در مورد داده‌هایی که یک برنامه خاص جمع‌آوری می‌کند، آگاه می‌کند.» «نمرات خودسرانه Mozilla Foundation که به برنامه‌ها تخصیص داده شده است، با توجه به روش‌شناسی ناقص و عدم وجود اطلاعات مستدل، معیار مفیدی برای ایمنی یا دقت بر،ب‌ها نیست.»

به عبارت دیگر، گوگل می‌گوید که محققان موزیلا دامنه خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی را که به آن نگاه می‌،د اشتباه فهمیده‌اند یا حتی به طور کامل از خط‌مشی‌های اشتباه استفاده کرده‌اند. اما محققان می‌گویند سیاست‌های حفظ حریم خصوصی که در تجزیه و تحلیل خود استفاده کرده‌اند، سیاست‌های دقیقی است که هر توسعه‌دهنده برنامه در Google Play به آن پیوند می‌دهد، که نشان می‌دهد آن‌ها برای برنامه‌های مورد نظر اعمال می‌شوند.


منبع: https://www.wired.com/story/google-play-data-safety-forms-mozilla-research/