پلیس به تازگی یک Dragnet تاریک وب رکوردشکنی را فاش کرده است


یک دهه پیش، مجری قانون ایالات متحده راضی بود که یک بازار سیاه وب تاریک برای مواد مخدر را زیر پا بگذارد و فروشندگان و ،یداران آن را به بزرگترین بازار آنلاین ناشناس بعدی در لیست خود بفرستد. اکنون، یک مجموعه گسترده از حذف‌ها در سراسر جهان نشان داده است که چگونه آن بازرسان شبکه بسیار گسترده‌تری ایجاد می‌کنند – شبکه‌ای که نه تنها مدیران وب تاریک را هدف قرار می‌دهد، بلکه پایگاه‌های اطلاعاتی آن‌ها را نیز است،اج می‌کند تا به طور بی‌وقفه صدها فروشنده را از آن بازارهای اطراف ردیابی و دستگیر کنند. جهان.

امروز، و، دادگستری ایالات متحده، یوروپل، و فهرستی از سازمان های مجری قانون در حداقل 9 کشور از برزیل تا لهستان، عملیات SpecTor را فاش ،د، مجموعه ای از تحقیقات وب تاریک که منجر به دستگیری 288 نفر در سراسر جهان شد که 153 نفر از آنها بودند. در امریکا. مقامات همچنین از کشف و ضبط نزدیک به 1 تن مواد مخدر، 53 میلیون دلار پول نقد و ارزهای دیجیتال و 117 قبضه سلاح گرم خبر دادند. یوروپل به طور همزمان آشکار کرد پلیس آلمان وب سایت تاریک Monopoly Market را که در اوا، سال 2021 تحت شرایط مرموز آفلاین شده بود را حذف کرد و بسیاری از کاربران آن را به تعجب وا داشت که آیا مدیران بازار یک “کلاهبرداری ،وج” انجام داده اند که در آن با سرمایه کاربران فرار کرده اند. .

در Operation SpecTor، به نظر می‌رسد که بازرسان اطلاعاتی را که از طریق توقیف سرورهای مونوپولی و داده‌های دیگر حذف‌شده‌های بازار وب تاریک در سال‌های اخیر به دست آورده‌اند، برای یافتن سرنخ صدها فروشنده مواد مخدر وب تاریک – و حتی مشتریان – در مقیاسی بی‌سابقه به کار گرفته‌اند. مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: “این بیشترین میزان وجوه ضبط شده و بیشترین تعداد دستگیری در هر اقدام هماهنگ بین المللی به رهبری و، دادگستری علیه قاچاقچیان مواد مخدر در وب تاریک است.” “و، دادگستری در حال سرکوب تراکنش های ارزهای دیجیتال مجرمانه و بازارهای جنایی آنلاین است که آنها را قادر می سازد.”

در کنار Monopoly، به نظر می‌رسد که Operation SpecTor از اطلاعات به‌دست‌آمده در حذف‌های قبلی تاریک وب نیز بهره‌برداری کرده است. گارلند در بی،ه خود هم به حذف Hydra، یک بازار مستقر در روسیه که به ،وان یک مرکز عظیم فروش آنلاین مواد مخدر و پولشویی عمل می کرد، و هم به بازار سیاه کوچکتر وب تاریک ،س اشاره کرد که بر محصولات و خدمات جرائم سایبری متمرکز بود. اما حذف انحصار، به ویژه، برای بیش از یک سال مخفی نگه داشته شد، زیرا سازمان های مجری قانون در سراسر جهان از این پرونده پیروی ،د: بی،ه یوروپل خاطرنشان می کند که “بسته های هدف” “با تطبیق و تجزیه و تحلیل داده ها و شواهد جمع آوری شده” از توقیف زیرساخت های مونوپولی ایجاد شده اند.

همه اینها به بهره برداری فزاینده مجریان قانون از شواهد به دست آمده در حذف وب تاریک اشاره دارد. این به آن‌ها اجازه داده است تا گردآوری‌های گسترده‌تری از پرکارترین فروشنده‌های وب تاریک که اغلب در چندین بازار فعال هستند، انجام دهند. ردیابی ارزهای دیجیتال نیز نقشی اساسی در گسترش اه، این عملیات ایفا کرده است. پایگاه‌های اطلاعاتی تراکنش‌های به‌دست‌آمده در تاریک وب، اگر بتوان آن‌ها را رمزگشایی کرد، نقطه شروعی را برای ردیاب‌های ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند، که سپس می‌توانند پول را از طریق زنجیره‌های بلوکی به صرافی‌های ارزهای دیجیتالی که در آن سود مواد مخدر نقد شده است، دنبال کنند و اغلب می‌توانند برای کاربران احضار شوند. اطلاعات شناسایی

یکی از مقامات سابق اجرای قانون که در انحرافات وب تاریک دخیل بود و خواست نامش فاش نشود، می‌گوید: «در واقع این احتمال وجود دارد که دستگیری‌ها مربوط به داده‌های مربوط به همه حذف‌های مختلف باشد. مجری قانون تمام اطلاعات مجموعه های مختلف داده های توقیف شده را به منظور شناسایی اه، با ارزش ،یب می کند. و اگر آدرس‌های کیف پول ارزهای دیجیتال را شناسایی کنید، اغلب می‌تو،د فعالیت‌های بازارهای مختلف را به هم مرتبط کنید، و صرافی‌های رمزنگاری ممکن است اطلاعات ناپدید شده‌ای را داشته باشند که شما به دنبال آن هستید. در انبوه بازارهای قبلی وب تاریک در سال‌های اخیر – از جمله AlphaBay، Hansa، وال استریت مارکت، و دارک مارکت – ماموران در هر مورد آن نوع پایگاه داده تاریخی را به دست آوردند و تعداد زیادی از سرنخ‌های جدید را باز ،د.


منبع: https://www.wired.com/story/operation-spector-dark-web-busts/