پلیس هزاران گوشی را هک کرد. قانونی بود؟


برای یک هفته در اکتبر 2020، مشتریان بالقوه کریستین لودن می خواستند فقط در مورد یک چیز صحبت کنند. هر فردی که وکیل م،ع جنایی آلمان با آنها صحبت می کرد از شبکه تلفن رمزگذاری شده EncroChat استفاده می کرد و نگران بود که دستگاه های آنها هک شده باشد و به طور بالقوه جنایاتی که ممکن است مرتکب شده باشند را افشا کند. لودن می گوید: «من 20 جلسه از این قبیل داشتم. “سپس متوجه شدم – خدای من – سیل در راه است.”

ماه‌ها قبل، پلیس سراسر اروپا به رهبری نیروهای فرانسوی و هلندی، آشکار کرد آنها شبکه EncroChat را به خطر انداخته بودند. ب،زاری که پلیس به طور مخفیانه در سیستم رمزگذاری شده کار گذاشته بود، بیش از 100 میلیون پیام را حذف کرد و عملکرد درونی جنایتکاران زیرزمینی را آشکار کرد. مردم آشکارا در مورد معاملات مواد مخدر، آدم ربایی های سازمان یافته صحبت می ،د، قتل های برنامه ریزی شده، و بدتر.

این هک که یکی از بزرگترین هک‌هایی است که تا کنون توسط پلیس انجام شده است، یک معدن طلای اطلاعاتی بود که صدها نفر دستگیر شدند، خانه‌ها یورش بردند و هزاران کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد. اما این تازه آغاز کار بود. سریع به جلو دو سال، و هزاران کاربر EncroChat در سراسر اروپا – از جمله در بریت،ا، آلمان، فرانسه و هلند – در زندان هستند.

با این حال، تعداد فزاینده ای از چالش های قانونی، عملیات هک را زیر سوال می برد. وکلا ادعا می کنند که تحقیقات ناقص است و پیام های هک شده نباید به ،وان مدرک در دادگاه مورد استفاده قرار گیرند و می گویند قو،ن مربوط به اشتراک گذاری داده ها نقض شده است و محرمانه بودن هک به این م،ی است که مظنونان محاکمه عادلانه ای نداشته اند. در اوا، سال 2022، پرونده ای در آلمان به عالی ترین دادگاه اروپا ارسال شد. در صورت موفقیت، این چالش به طور بالقوه می تواند محکومیت جنایتکاران در سراسر اروپا را تضعیف کند. و کارشناسان می گویند این پیامدها پیامدهایی برای رمزگذاری انتها به انتها در سراسر جهان دارد.

لودن می‌گوید: «حتی افراد بد هم در حوزه قضایی ما حقوق دارند، زیرا ما به حاکمیت قانون خود افتخار می‌کنیم.» ما از جنایتکاران یا جنایت ها دفاع نمی کنیم. ما از حقوق متهمان دفاع می کنیم.»

هک EncroChat

حدود 60000 نفر در شبکه تلفنی EncroChat ثبت نام ،د که در سال 2016 تأسیس شد، زم، که توسط پلیس منهدم شد. به گفته وب سایت شرکت EncroChat، مش،ان هزاران دلار برای استفاده از یک تلفن اندرویدی سفارشی پرداخت ،د که می توانست ناشناس بودن را تضمین کند. مال گوشی ویژگی های امنیتی شامل چت ها، یادداشت ها و تماس های تلفنی رمزگذاری شده، با استفاده از a نسخه پروتکل سیگنالو همچنین توانایی «پاک ، هراس» همه چیز روی تلفن و پشتیب، مستقیم مشتری. دوربین، میکروفون و تراشه GPS آن همگی قابل حذف هستند.

پلیسی که شبکه تلفن را هک کرده بود، به نظر نمی رسید که رمزگذاری آن را ش،ته باشد، اما در عوض سرورهای EncroChat را در Roubaix، فرانسه به خطر انداختند و در نهایت ب،زار را به دستگاه ها منتقل ،د. در حالی که اطلاعات کمی در مورد نحوه انجام هک یا نوع ب،زار استفاده شده وجود دارد، 32477 کاربر از 66134 کاربر EncroChat در 122 کشور تحت تأثیر قرار گرفتند. طبق اسناد دادگاه. اسناد به دست آمده توسط مادربرد نشان داد که تمام داده‌های موجود در تلفن‌ها می‌تواند به طور بالقوه توسط محققین مخفی شود. این داده ها بین سازمان های اجرای قانون درگیر در تحقیقات به اشتراک گذاشته شد. (EncroChat ادعا کرده است که یک شرکت قانونی بوده و پس از هک خود را تعطیل کرده است.)

در سراسر اروپا، چالش های حقوقی در حال ایجاد است. در بسیاری از کشورها، دادگاه ها حکومت کرده اند که پیام های EncroChat می تواند به ،وان مدرک استفاده شود. با این حال، این تصمیمات اکنون مورد مناقشه است. مواردی که بسیاری از آنها بوده اند گزارش شده در جزئیات توسط هفته نامه کامپیوتر، پیچیده هستند: هر کشوری سیستم حقوقی خود را با قو،ن جداگانه در مورد انواع شواهدی که می توان استفاده کرد و فرآیندهایی که دادستان ها باید دنبال کنند، دارد. به ،وان مثال، بریت،ا تا حد زیادی اجازه نمی دهد شواهد “شنود شده” برای استفاده در دادگاه; در همین حال، آلمان نوار بالایی برای اجازه نصب ب،زار بر روی گوشی دارد.


منبع: https://www.wired.com/story/encrochat-p،ne-police-hacking-encryption-drugs/