چگونه عمر باتری گوشی هوشمند خود را ذخیره کنید (2023): نکاتی برای آیفون و اندروید


یکی از مزایای گوشی های هوشمند بزرگتر به این م،است که فضایی برای باتری های بزرگتر وجود دارد. عمر باتری کاملاً آزاردهنده سابق نیست، اما نگر، در مورد تمام شدن شارژ هنوز رایج است. بسیاری از توصیه های موجود در مورد چگونگی صرفه جویی در عمر باتری گوشی هوشمند قدیمی یا مشکوک هستند، بنابراین ما توصیه هایی در مورد صرفه جویی در مصرف باتری در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست گردآوری کرده ایم.

همچنین ممکن است برای شما جالب باشد که چگونه از باتری گوشی هوشمند خود مراقبت کنید تا مطمئن شوید که تا حد ممکن دوام می آورد و چگونه می تو،د در زمان من، باتری را جایگزین کنید. اگر به دنبال راه‌هایی برای شارژ نگه‌داشتن گوشی خود هستید، راهنمای بهترین شارژرهای بی‌سیم، بهترین شارژرهای قابل حمل و بهترین شارژرهای بی‌سیم اپل 3 در 1 را بررسی کنید.

پیشنهاد ویژه برای خوانندگان Gear: دریافت a اشتراک 1 ساله WIRED با 5 دلار (25 دلار تخفیف). این شامل دسترسی نامحدود به WIRED.com و مجله چاپی ما است (اگر مایل باشید). اشتراک ها کمک می کند تا کارهایی که هر روز انجام می دهیم تامین شود.

حالت ذخیره انرژی را روشن کنید

تلفن‌های هوشمند همگی نوعی حالت کم مصرف دارند که عملکردها، فعالیت‌ها و جلوه‌های بصری خاصی را متوقف یا کاهش می‌دهد. این حالت ها برای حفظ عمر باتری گرانبها در زم، که باتری شما کم است ایده آل هستند، به خصوص اگر مدتی طول بکشد تا بتو،د به شارژر برسید.

برای گوشی های آیفون

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > باتری و روشن کنید حالت کم مصرف.
  • از طریق آن را به Control Center اضافه کنید تنظیمات > مرکز کنترل > سفارشی ، کنترل ها و انتخاب کنید حالت کم مصرف.
  • هنگامی که باتری شما تا 80 درصد شارژ شود، به طور خودکار خاموش می شود.

برای گوشی های اندرویدی، بسته به سازنده، دستورالعمل ها کمی متفاوت است. ا،ر گوشی های اندرویدی دارای دو حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. اولی با محدود ، برخی از فعالیت‌ها و جلوه‌های بصری، تخلیه باتری را کاهش می‌دهد و دومی شدیدتر است و اعلان‌ها و ا،ر برنامه‌ها را از اجرای آن جلوگیری می‌کند.

برای گوشی های گوگل پی،ل

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > باتری > صرفه جویی در باتری و روشن کنید از Battery Saver استفاده کنید. شما همچنین می تو،د آن را در تنظیمات سریع وقتی سایه اعلان را پایین می‌کشید (اگر آنجا نیست، روی نماد قلم ضربه بزنید تا ویرایش کنید و آن را اضافه کنید).
  • ضربه زدن یک برنامه زمانبندی تنظیم کنید بر روی صرفه جویی در باتری صفحه نمایش برای تصمیم گیری زم، که وارد می شود.
  • ضربه زدن صرفه جویی در باتری تصمیم بگیرید که چه زم، باید فعال شود و روی آن ضربه بزنید برنامه های ضروری برای علامت گذاری هر برنامه ای که می خواهید حذف کنید.
  • این نیز ایده خوبی است که بچرخید باتری تطبیقی در تنظیمات > باتری > تنظیمات تطبیقی.

برای گوشی های گل،ی سامسونگ

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری برای پیدا ، حالت ذخیره انرژی.
  • می تو،د پیکربندی کنید که چه کاری انجام می دهد صرفه جویی در قدرت صفحه نمایش
  • همچنین ارزش ضربه زدن را دارد تنظیمات بیشتر باتری برای روشن ، باتری تطبیقی.

کاهش روشنایی صفحه نمایش

روشنایی صفحه‌نمایش تأثیر قابل‌توجهی بر باتری شما می‌گذارد، بنابراین می‌خواهید تا جایی که برای چشمان شما راحت است، کم باشد. همیشه می‌تو،د روشنایی صفحه را با کشیدن انگشت به پایین برای باز ، Control Center در آیفون یا Notification Shade در تلفن Android و کشیدن نوار لغزنده Brightness تغییر دهید. همچنین ممکن است تنظیم خودکار را بر اساس سطح نور محیط در نظر بگیرید.

برای گوشی های آیفون

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > دسترسی > اندازه نمایش و متن و مطمئن شوید روشنایی خودکار روشن است.

برای گوشی های اندرویدی

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > نمایش دادن و مطمئن شوید روشنایی تطبیقی روشن می شود. به حرکت دادن اسلایدر به صورت دستی ادامه دهید تا تنظیمات برگزیده شما را یاد بگیرد.

نمایشگر همیشه روشن را خاموش کنید و مهلت زم، صفحه را کاهش دهید

از آنجایی که صفحه نمایش بدترین تخلیه باتری است، بهتر است مدت زمان روشن بودن آن را نیز کاهش دهید. پایین‌ترین تنظیم می‌تواند آزاردهنده باشد، بنابراین تایم اوت من، خود را انتخاب کنید.

برای گوشی های آیفون

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > نمایشگر و روشنایی و تنظیم کنید قفل خودکار به 30 ث،ه. تغییر وضعیت را در نظر بگیرید همیشه روشن خاموش

برای گوشی های اندرویدی

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > نمایش دادن و تنظیم کنید مهلت زم، صفحه نمایش به 15 ث،ه. چرخیدن را در نظر بگیرید محافظ صفحه نمایش خاموش
  • رفتن به تنظیمات > نمایش دادن > صفحه قفل و اطمینان حاصل شود همیشه زمان و اطلاعات نمایش داده شود خاموش است.

در صورتی که گوشی هوشمند شما دارای صفحه نمایش OLED (یا AMOLED) باشد، می تو،د با فعال ، حالت تاریک، مقداری در عمر باتری صرفه جویی کنید، زیرا این پنل ها هنگام نمایش سیاه، پی،ل ها را خاموش می کنند.

از دماهای شدید اجتناب کنید

اگر هوا بسیار سرد یا گرم باشد، باتری شما آسیب می بیند. فقط کارهای زیادی می تو،د در مورد این کار انجام دهید، اما سعی کنید از کارهایی مانند گذاشتن گوشی هوشمند خود روی داشبورد خودرو در یک روز آفتابی اجتناب کنید.

آنچه که باتری شما را خالی می کند را پیدا کنید

اگر تمام تنظیماتی را که تا کنون برجسته کرده‌ایم بهینه‌سازی کرده‌اید و همچنان متوجه شده‌اید که باتری شما در طول روز به شما کمک نمی‌کند، ارزش بررسی دارد. گوشی‌های هوشمند دارای نمودارهای مصرف باتری داخلی هستند که به شما نشان می‌دهند که انرژی در کجا مصرف می‌شود.

برای گوشی های آیفون

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > باتری و برای دیدن نمودارهای استفاده در 24 ساعت یا 10 روز گذشته به پایین بروید.
  • اگر انتخاب کنید 10 روز گذشته و به پایین اسکرول کنید، لیستی از برنامه ها را مشاهده خواهید کرد. می‌تو،د بین درصد باتری استفاده شده و فعالیت (که شامل زمان روی صفحه و پس‌زمینه است) تغییر دهید.

برای گوشی های اندرویدی

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > باتری > استفاده از باتری و به پایین پیمایش کنید تا برنامه‌ها و عملکردهای سیستمی را ببینید که در 24 ساعت گذشته قدرت بالایی داشته‌اند. همچنین می تو،د روی بلوک های دو ساعته در نمودار در بالا ضربه بزنید.

حذف و محدود ، برنامه ها

اگر تحقیقات شما نشان داد که برنامه های استفاده نشده یا به ندرت استفاده شده باتری شما را خالی کرده اند، وقت آن است که لیست برنامه های خود را مرور کنید و هر چیزی را که نیاز ندارید حذف کنید.

برای گوشی های آیفون

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > اپ استور و روشن کنید بارگیری برنامه های استفاده نشده برای حذف برنامه های استفاده نشده اما داده ها را حفظ کنید، بنابراین وقتی آن برنامه را دوباره نصب می کنید، هر داده ذخیره شده دست نخورده باقی می ماند.
  • برای بارگیری دستی برنامه ها، به تنظیمات > عمومی > ذخیره سازی آیفون، یک برنامه را انتخاب کنید و روی ضربه بزنید برنامه Offload.
  • بازگشت به تنظیمات و به پایین اسکرول کنید تا برنامه های نصب شده خود را پیدا کنید. روی هر برنامه ای ضربه بزنید و می تو،د مجوزهایی مانند محل، خاموش کنید بازخو، برنامه پس زمینه برای جلوگیری از بارگیری داده ها در پس زمینه زم، که از آن استفاده نمی کنید، و محدود کنید اطلاعیه.

برای گوشی های اندرویدی

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > برنامه هاو به پایین اسکرول کنید. روی ضربه بزنید برنامه های استفاده نشده برای پیدا ، برنامه هایی که برای سه ماه یا بیشتر استفاده نکرده اید و هر چیزی را که نیاز ندارید حذف کنید.
  • حالا برگرد به تنظیمات > برنامه ها، ضربه زدن همه را ببینو هر برنامه‌ای را که در نمودار مصرف باتری شما به‌،وان یک تخلیه قابل توجه ظاهر شده است، پیدا کنید.
  • خاموش ، را در نظر بگیرید اطلاعیه برای هر برنامه‌ای که به آن‌ها نیاز ندارد (به ،وان مثال، برنامه‌های پیام‌رسان بدون آن‌ها به درستی کار نمی‌کنند، اما ا،ر بازی‌ها نیازی به ارسال اعلان برای شما ندارند).
  • محدود ، مجوزها که مرتبط به نظر نمی رسند (به ،وان مثال، مکان را برای برنامه هایی که هیچ ،ب و کاری شما را ردیابی نمی کنند خاموش کنید).
  • مطمئن شوید که در صورت عدم استفاده، فعالیت برنامه را متوقف کنید روشن می شود.
  • همچنین می‌تو،د با کشیدن داده‌ها در پس‌زمینه زم، که خارج از منزل هستید، با رفتن تنظیمات > شبکه و اینترنت > ذخیره کننده دادهو روشن ، آن.

از Do Not Disturb استفاده کنید

ایده خوبی است که زمان خاموشی منظم گوشی هوشمند خود را برنامه ریزی کنید. تنظیم زمان‌هایی که اعلان‌ها محدود می‌شوند می‌تواند به شما کمک کند بخوابید، روی کار تمرکز کنید و از خواسته‌های همیشگی استراحت کنید، با این مزیت اضافه که باتری شما بیشتر دوام می‌آورد.

برای گوشی های آیفون

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > تمرکز و زمان بندی مزاحم نشوید و خواب زمان. این شامل گزینه ای برای سفارشی ، صفحه نمایش، تنظیم استثنائات به گونه ای است که افراد یا برنامه های خاصی همچنان بتوانند با شما تماس بگیرند، و حتی فیلتر ، برنامه های خاصی که می توانند به شما نشان دهند. در اینجا می‌تو،د درباره نحوه استفاده از حالت فو، اپل اطلاعات بیشتری ،ب کنید.

برای گوشی های اندرویدی

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > اطلاعیه یا صدا و ،زشو ضربه بزنید مزاحم نشوید برای تنظیم برنامه ها، استثناها و موارد دیگر.

به Wi-Fi متصل شوید و از حالت هواپیما استفاده کنید

وقتی در منطقه یا ساختم، هستید که سیگنال تلفن همراه قوی دریافت نمی کند، باتری گوشی شما سریعتر خالی می شود. این به این دلیل است که به دنبال سیگنال سلولی می‌گردد یا برای حفظ یک اتصال قوی، قدرت را افزایش می‌دهد. هر جا ممکن است، به جای آن به یک شبکه Wi-Fi متصل شوید و مطمئن شوید که تماس Wi-Fi را روشن کرده اید. (حتما این مراحل را دنبال کنید تا هنگام استفاده از شبکه‌های Wi-Fi عمومی امنیت خود را حفظ کنید.)

اگر در مناطق روستایی با پوشش ضعیف سفر می کنید و نیازی به استفاده از گوشی هوشمند خود برای مدتی ندارید، برای صرفه جویی در مصرف باتری، حالت هواپیما را روشن کنید. فقط به یاد داشته باشید که دوباره آن را خاموش کنید، و به خاطر داشته باشید که وقتی حالت هواپیما روشن است، تلفن شما قطع می شود.

صداها و ارتعاشات صفحه کلید را از بین ببرید

نه تنها صداهای کیبورد برای هر ،ی که در مجاورت است هنگام ارسال پیامک آزاردهنده است، بلکه از قدرت کمی نیز استفاده می کند، پس چرا آنها را خاموش نکنید؟ به طور واقع بینانه، خاموش ، صداها و ،زش های صفحه کلید تأثیر ناچیزی بر عمر باتری خواهد داشت، مگر اینکه یک تایپیست مکرر باشید.

برای گوشی های آیفون

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > صداها و لمسی و تغییر دهید صدای قفل خاموش
  • ضربه زدن بازخورد صفحه کلید و تغییر دهید صدا خاموش ممکن است به چرخش فکر کنید لمسی خاموش، بیش از حد.

برای گوشی های اندرویدی

  • قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > صدا و ،زش و خاموش کنید صدای قفل صفحه و صداها را لمس کنید.
  • همچنین ممکن است خاموش ، را در نظر بگیرید ارتعاش و هپتیک.

به اجبار برنامه ها را نبندید

این یک افسانه همیشگی است که برنامه‌ها با بستن اجباری باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شوند. در واقع، اگر به‌طور مداوم برنامه‌ها را کنار بکشید تا آن‌ها را ببندید یا به زور از طریق منوی برنامه ببندید، ممکن است در نهایت باتری خود را تخلیه کنید. این به این دلیل است که برنامه‌هایی که در لیست اخیر شما ظاهر می‌شوند در واقع در حالت م، هستند و در حافظه ذخیره می‌شوند، بنابراین می‌تو،د دفعه بعد که آن برنامه را باز کردید، از جایی که آن را متوقف کردید ادامه دهید. برای بارگیری آنها از ابتدا به قدرت بیشتری نیاز دارد، بنابراین آنها را به حال خود رها کنید.

بلوتوث را خاموش نکنید

یکی دیگر از نکات صرفه جویی در مصرف باتری که اغلب ظاهر می شود، خاموش ، بلوتوث در زم، است که از آن استفاده نمی کنید. اما به نظر نمی رسد که بلوتوث عمر باتری زیادی مصرف کند، مگر اینکه به دستگاهی متصل باشد. پخش جری، صدا در بلوتوث باتری شما را تخلیه می‌کند، اما حتی اتصالات بلوتوث LE (کم انرژی) به چیزهایی (مانند ردیاب‌های تن، اندام) به سختی از برق استفاده می‌کنند و تخلیه بی‌کار ناچیز است.

وای فای را خاموش نکنید

برای وای فای تقریباً همان داستان بلوتوث است. روشن بودن Wi-Fi تأثیر ناچیزی روی باتری شما خواهد داشت مگر اینکه واقعاً به شبکه Wi-Fi متصل باشید. ارزش این را ندارد که آن را روشن و خاموش کنید. همچنین می‌تو،د با روشن نگه داشتن آن در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید، زیرا تلفن شما را قادر می‌سازد تا هر زمان که در دسترس باشد، از شبکه تلفن همراه، که معمولاً به انرژی بیشتری نیاز دارد، به شبکه Wi-Fi سوئیچ کند.


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-save-smartp،ne-battery-life/