چگونه قفل آیفون خود را با کلید امنیتی باز کنیم؟


مهم است که توجه داشته باشید که نمی خواهید کلید امنیتی خود را گم کنید. اپل از شما می خواهد که برای شروع دو مورد را تنظیم کنید، بنابراین می تو،د یک نسخه پشتیبان را در مک، امن نگه دارید. اما اگر هر دوی آنها را به نحوی نادرست قرار دهید، این احتمال وجود دارد که برای همیشه از حساب خود قفل شوید (ممکن است گزینه های بازیابی وجود داشته باشد، اما اپل مشخص نمی کند که آنها چه هستند، شاید به دلایل امنیتی).

شما همچنین باید این فرآیند را هنگام ورود به Apple ID خود در یک مرورگر وب جدید دنبال کنید، و چند جا وجود دارد که کار نمی کند (حداقل هنوز). شاید مهمترین آنها iCloud برای ویندوز باشد، بنابراین اگر از حساب اپل خود در دستگاه های ویندوزی استفاده می کنید ممکن است بخواهید آن را متوقف کنید. و نمی‌تو،د از کلیدهای امنیتی با دستگاه‌های اپل که نرم‌افزار قدیمی‌تری دارند یا با Apple ID اختصاص داده شده به کودکان استفاده کنید.

تنظیم کلیدهای امنیتی

اولین قدم ،ید چند کلید امنیتی است که هر کدام به صورت آنلاین حدود 50 دلار قیمت دارند. اپل می گوید برای کار با استاندارد FIDO (Fast ID Online) و با اتصالات من، برای دستگاه‌هایتان: فقط NFC (iP،nes)، لایتنینگ، USB-C یا USB-A، به کلیدهایی نیاز دارید که تأیید شده باشند. استفاده از د،‌ها و کابل‌های آداپتور با این کلیدهای امنیتی خوب است، که پیدا ، کلیدهایی که در هر چیزی که می‌خواهید استفاده کنید را آسان‌تر می‌کند.

با در دست داشتن کلیدهای فیزیکی و نصب آ،ین به‌روزرس،‌های نرم‌افزاری، می‌تو،د با رفتن به تنظیمات، روی نام خود در بالا ضربه بزنید و همه چیز را از iP،ne یا iPad تنظیم کنید. رمز عبور و امنیت. انتخاب کنید افزودن کلیدهای امنیتی از طریق فرآیند مرتبط ، آنها با Apple ID شما هدایت شوند. در عین حال، می تو،د تمام دستگاه هایی را که در حال حاضر به Apple ID شما پیوند داده شده اند، بررسی کنید.

YubiKey 5C NFC یکی از کلیدهای امنیتی توصیه شده توسط اپل است.

ع،: یوبیکو

در macOS، مطمئن شوید که آ،ین نرم افزار را اجرا می کنید، سپس آن را باز کنید سیب منو و انتخاب کنید تنظیمات سیستم. روی نام خود در بالای صفحه پیمایش در سمت چپ کلیک کنید، سپس انتخاب کنید رمز عبور و امنیت و کلیک کنید اضافه ، در کنار ،وان کلیدهای امنیتی. سپس مراحل لازم برای مرتبط ، کلیدهای خود با حساب کاربری خود را طی می‌کنید و دستگاه‌هایی را که قبلاً با Apple ID خود استفاده می‌کنید به شما نشان داده می‌شود.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم باید حداقل دو کلید امنیتی به حساب خود اضافه کنید و می تو،د تا شش کلید را اضافه کنید. اگر می‌خواهید یک یا چند کلید امنیتی خود را حذف کنید، به همان صفحه‌ها در iOS، iPadOS، یا macOS بروید—می‌بینید همه کلیدهای امنیتی را حذف کنید گزینه. اگر این مورد را انتخاب کنید، فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای با استفاده از روش رمز عبور باز می‌گردد، همانطور که قبلا انجام شد.


منبع: https://www.wired.com/story/،w-to-unlock-ip،ne-physical-security-key/