چگونه Bookshop.org در دنیای آمازون زنده می ماند و رشد می کند


“یادت میاد چه نوع آبجی بود؟»

اندی هانتر قبل از اینکه به سوال من پاسخ دهد، برای مدت طول، م، می کند، ناخوشایند است. داره مغزشو بهم میریزه از او خواسته ام درباره شبی که به ایده ای که منجر به موفقیت نامحتمل استارتاپ کتابفروشی اش، Books،p.org شد، بگوید. به ،وان سردبیر سابق مجله، او می خواهد جزئیات را به درستی دریافت کند.

او چیزهای آسان را به یاد می آورد: سال 2018 بود. او برای کار در جاده بود. در آن زمان، هانتر انتشارات ادبی متوسط ​​​​کاتاپولت را اداره می کرد، شغلی که نیاز به مطالعه در رویدادهای صنعتی داشت. شب طوفان فکری بزرگ خود، او از دو دختر ،دسالش و تعهدات معمول عصر خود – غذاها، تشریفات قبل از خواب – دور بود و لحظات نادری برای فکر ، و نوشیدن آبجو داشت.

اما چه نوع آبجو؟ هانتر در نهایت پاسخ می دهد: “اوه، یک IPA سر سگ ماهی بود.” خوب، پس، این را تصویر کنید: او تنها در یک Airbnb مرتب، یک خانه ییلاقی به رنگ آبی روشن در جاده ای آرام در برکلی، کالیفرنیا است. موهای قهوه‌ای‌اش کمی درهم است و او در حال شیردهی از یک آلو کم‌رنگ است. او در حال شیار ، به موسیقی است. هانتر می‌گوید: «می‌توان گفت من به یهودیان نقره‌ای گوش می‌دادم.)

او نمی توانست به چیزی فکر کند که یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن کتابفروشان آمریکا، بزرگترین گروه تجاری صنعت، در یک شام کاری اخیر به او گفته بود. چه می‌شد اگر تجارت الکترونیک به جای تهدید وجودی کتابفروشی‌های مستقل، یک موهبت باشد؟ انجمن کتابفروشان برنامه IndieBound را اجرا کرد، برنامه‌ای که به وبلاگ‌نویسان و رو،مه‌نگاران راهی می‌دهد تا وقتی کتابی را استناد یا بررسی می‌کنند، به جای آمازون به هند پیوند دهند. اما کشش زیادی پیدا نکرده بود.

آن شب، در برکلی، ،یب غیرمعمول خلوت عصرگاهی و الکل چیزی در مغز هانتر شل شد. یا شاید چیزی را به هم زد. در هر صورت، تا صبح، او خمار نبود و پیشنهادی برای رشد IndieBound داشت، از جمله ساده‌سازی تدارکات ،ید آنلاین و ادغام آن با رسانه‌های اجتماعی. به علاوه: او می‌گوید: «می‌خواستم ظاهر بهتری داشته باشد».

گربه روی دیوار در دفتر خانه اندی هانتر در ویلیامزبورگ، بروکلین، جایی که او می دود Books،p.org.

ویدئو: یائل ملکا

وقتی هانتر به نیویورک بازگشت، پیشنهاد خود را برای اورن تیچر، مدیر عامل آن زمان انجمن کتابفروشان فرستاد. تیچر از این ایده خوشش آمد، اما گفت نه. سازمان تجارت در واقع علاقه ای به گسترش IndieBound نداشت. اما اگر هانتر مایل بود خودش پروژه را به عهده بگیرد، این نسخه جدید و بهبود یافته را خودش بسازد؟ خوب، این گروه می تواند مقداری پول سرمایه گذاری کند.

حتی اگر منجنیق او را بسیار مشغول نگه داشت، هانتر واقعاً به دیدگاه خود در مورد یک پلتفرم تجارت الکترونیکی که هندها را متحد می کند اعتقاد داشت. حتی اگر منابع لازم برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین خود را نداشته باشند، فروشگاه های کوچک نیز شایسته یافتن مشتریان آنلاین هستند. ارائه راهی برای متحد شدن به آنها شبیه یک جنگ صلیبی عادلانه بود. به علاوه، هانتر متوجه شد که این می تواند یک کنسرت جانبی کم تلاش باشد.

چیزی که به ،وان لطفی که در یک سفر کاری انجام شد، از آن زمان به پروژه بزرگ زندگی حرفه ای هانتر تبدیل شد. در چند سال اول فعالیت خود، Books،p حتی انتظارات بنیانگذار خود را نادیده گرفت و نشان داد که مدل خود چقدر می تواند برای مشاغل کوچک مفید باشد. حالا، هانتر یک پیچش داست، جدید در ذهن دارد: او می‌خواهد به صاحبان ،ب‌وکار نشان دهد که چگونه بدون فروش، بزرگ‌تر شوند – بدون اینکه نیازی به کشتن رقبا باشد.

مشکل برای کتابفروشی های مستقل این است که بسیاری از آنها پهنای باند لازم برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین خود را ندارند. موجودی ها و قابلیت های حمل و نقل آنها به دلیل بودجه غیر آمازونیایی آنها محدود شده است. به علاوه، گاهی اوقات این کار را نمی کنند خواستن برای شرکت در تجارت الکترونیک؛ عاشقانه قفسه‌های پر شده و گوشه‌های مطالعه و انتخاب‌های متفکرانه کارکنان برای وجود آنها مهم است. حذف آن تجارب به نظر می رسد ضد و نقیض – حتی اگر ممکن است ضروری – به خط نهایی.


منبع: https://www.wired.com/story/books-books،p-org-thrives-amazon-world/