کارگران گیگ در هند مورد ضرب و شتم، سنگسار و آزار قرار می گیرند


«بعد از کووید، [cab-hailing platforms] هیچ مدیریتی ندارند آنها بسیاری از کارمندان را ا،اج کرده اند. کارکنان زیادی برای کمک ، وجود ندارد [drivers on ground]. این مسائل را پیش چه ،ی می‌بریم؟» متیو می گوید. «حداقل قبلاً، یک دفتر مربوطه وجود داشت [to address disputes]، اکنون دفتر مربوطه وجود ندارد. همه چیز آنلاین است.»

Ola به سوالات ارسال شده توسط WIRED پاسخ نداد.

راثی از CIS می‌گوید که مک،سم پاسخگوی شکایت برای کارگران گیگ «کاملاً وجود ندارد» و همچنان «یکی از سه خواسته اصلی» کارگران است. او می‌گوید: «شرکت‌ها می‌توانند خدمات پاسخگوتر به مشتریان ارائه دهند. کارگران به همان اندازه مهم هستند، اگر نه بیشتر [than customers]و آنها باید بتوانند همان مک،سم‌ها، شیوه‌ها و سیاست‌ها را به کارگران تعمیم دهند.»

از آنجایی که کارگران اغلب در موقعیت‌های اقتصادی نامطمئن هستند و شغلی ندارند که دوباره به آن دست بزنند، دزدی یا حمله تأثیر زیادی بر توانایی آنها برای ،ب درآمد دارد.

برخی از پلتفرم ها بیمه محدودی را برای کارگران شرکت ارائه می دهند، از جمله برای حوادث. با این حال، به گفته آدیتی سوری، مشاور ارشد مؤسسه س،ت‌گاه‌های انس، هند، یک سازمان تحقیقاتی مستقر در بنگلور، که این طرح‌ها را مطالعه کرده است، اینها ،وماً مهلت زیادی ایجاد نمی‌کنند. تحقیقات او نشان داد که طرح ادعا علیه بیمه ارائه شده توسط پلت فرم یک فرآیند طول، و پر زحمت است. سوری می‌گوید: «بنابراین حتی اگر آسیب بدنی شدیدی داشته باشید، مراحل زیادی وجود دارد که مانع از استفاده هر ،ی از هر بیمه یا پیشنهادی از پلتفرم می‌شود. بنابراین، برای مثال، اگر شما در یک تصادف جاده ای هستید، پلیس باید درگیر شود. اکنون پیدا ، ایستگاه پلیس من،، تماس به موقع با بیمه خود، رساندن آمبولانس به آنجا – اینها همه چیزهایی هستند که سکوها می گویند تلاش می کنند و به آنها کمک می کنند، اما چیزی وجود ندارد – که دوباره به دست کارگر می افتد.

سخنگوی اوبر، تومار می‌گوید که شرکت به دوی کمک مالی کرد تا از دست دادن درآمد او در نتیجه این حادثه را پوشش دهد، و این شرکت به او کمک کرد تا هزینه‌های پزشکی خود را تحت بیمه نامه در سفر اوبر، که همه رانندگان در برنامه را پوشش می‌دهد، مطالبه کند. ” دوی ادعا می کند که هم پول بیمه و هم حمایت مالی اوبر برای از دست دادن درآمد او به حساب بانکی او وارد نشده است.

تومار می گوید: «Uber عمیقاً به ایمنی رانندگان در برنامه Uber متعهد است. رانندگان Uber بسیاری از ویژگی‌های شفافیت و مسئولیت‌پذیری را دارند که سواران انجام می‌دهند، مانند بازخورد و رتبه‌بندی برای هر سفر، ردیابی GPS، دکمه اضطراری و ویژگی سفر مش،.

در دهلی، Devi به اندازه کافی از Uber استفاده کرده است، که به گفته او به اندازه کافی امن یا سودآور نیست تا خطرات را توجیه کند. دیوی که قبلاً با حقوق ناچیزی در بیمارستان کار می کرد، رانندگی را یاد گرفت تا بتواند برای اوبر کار کند و در سال 2019 برای این پلتفرم رانندگی کرد. او که یک مادر مجرد بود، مجبور شد برای حمایت از دو فرزندش کاری پیدا کند. او می گوید: «در آن زمان، بسیاری از ،ن اطراف من به من گفتند که اوبر گزینه خوبی است و درآمد خوبی دارد. آن‌ها حتی کمیسیون‌های بالا را در آن زمان ،ر ن،د.»

اولین باری که او به اوبر شکایت کرد در سال 2020 بود که یک مشتری به طور لفظی به او حمله کرد. او به من فحاشی می کرد. من در آن زمان از مشتری شکایت کرده بودم، اما اوبر هیچ کاری در این مورد انجام نداد. زم، که راننده شکایت می کند، اوبر هرگز کاری انجام نمی دهد. اما حتی یک شکایت کوچک از راننده به این م،ی است که آنها حساب خود را مسدود می کنند.

در آن زمان، او به یاد می آورد که هر روز 500 روپیه (6.08 دلار) برای سوخت هزینه می کرد، اما 2000 روپیه (24.39 دلار) درآمد داشت. اما اخیراً او می گوید که هزینه های سوخت به 700 روپیه در روز رسیده است، در حالی که درآمد او به کمتر از 1000 روپیه کاهش یافته است.

دوی از این ناراحت است که علیرغم حادثه خطرناکی که او تجربه کرده است، تنها تماس هایی که از اوبر دریافت کرده مربوط به زمان از سرگیری رانندگی است، زیرا او از ژانویه آفلاین بوده است. او می‌گوید، با عصب،ت، آن شماره‌ها را مسدود کرده است. “من نگران فرزندانم هستم – اگر چنین چیزی دوباره تکرار شود چه؟ بنابراین من باید قبل از برداشتن گام‌های بعدی خیلی خوب فکر کنم.» “در حال حاضر من قصد ندارم برای Uber به رانندگی برگردم.”

(گزارش این داستان توسط شبکه پاسخگویی هوش مصنوعی مرکز پولیتزر پشتیب، شد.)


منبع: https://www.wired.com/story/india-gig-workers-violence-deadly-attacks/