کلید بقای کالیفرنیا در زیر زمین پنهان شده است


آب شهری است دشمن برنامه ریزان از آنجایی که محیط ساخته شده در برابر مایعات بسیار غیرقابل نفوذ است، به لطف همه آسفالت، بتن و آجر، آب به جای نفوذ در زمین جمع می شود. اینطوری میگیرید سیل شدید که تا کنون هفته ها کالیفرنیا را گرفتار کرده است کشته شدن 19 نفر و باعث شاید 30 میلیارد دلار خسارت.

به طور سنتی، مهندسان آب طوفان را به ،وان یک مزاحم تلقی می‌کنند و زیرساخت‌های پیچیده‌ای مانند زهکشی‌ها و کانال‌ها ایجاد می‌کنند تا سیلاب را قبل از اینکه فرصتی برای چاله‌، پیدا کند به رودخانه‌ها یا اقیانوس‌ها هدایت کنند. اما در کالیفرنیا و جاهای دیگر، تغییرات آب و هوایی باعث تغییر در این استراتژی شده است. با گرم شدن جهان، آب بیشتری از خشکی به اتمسفر تبخیر می شود که خود می تواند با گرمتر شدن آب بیشتری را در خود نگه دارد. طوفان‌ها در ایالت گلدن استیت کمتر اتفاق می‌افتد، اما با رسیدن سریع‌تر آب بیشتری تخلیه می‌کنند. سیستم های زهکشی آب طوفان نمی توانند به اندازه کافی سریع آب را از بین ببرند.

برای آماده شدن برای این آینده نمناک، مهندسان به طرح دیگری برای کنترل سیل روی آورده اند که آب را مجبور می کند به زیرزمین به سفره های زیرزمینی نفوذ کند. چنین طرحی به طور همزمان سیل را کاهش می دهد و به غرب آمریکا کمک می کند تا با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی، آب بیشتری ذخیره کند. ما باید کمی خلاقانه‌تر فکر کنیم: چگونه می‌تو،م اساساً از این اسفنج‌های زیرزمینی عظیم که می‌تو،م برای تأمین آب آشامیدنی استفاده کنیم، به طور مؤثرتری استفاده کنیم؟» کاترین کائو کوشینگ، که مدیریت آب پایدار را در دانشگاه ایالتی سن خوزه مطالعه می کند، می گوید.

سیستم آب کالیفرنیا برای آب و هوای مدیترانه ای سنجابی ساخته شده است. باران در پاییز و زمستان سیستمی از مخازن را پر می کند که آب را در سراسر ایالت در سراسر تابستان خشک استخوان تغذیه می کند. اما این سیستم در طول یک خش،الی، مانند خش،الی که ،ت را ویران کرده است، دچار تنش می شود: سه سال گذشته خشک ترین دوره سه ساله از سال 1896. (خش،الی در واقع می تواند سیل را تشدید کند، زیرا زمین خشک شده نیز آب را جذب نمی کند). خشک شده. در حال حاضر ذخیره سازی م،ن در سراسر کشور است نزدیک شدن به میانگین تاریخی. این بارندگی چقدر حماسی بوده است.

کیسه برف نیز مهم است. در طول زمستان در ارتفاعات بالا رشد می کند، سپس با افزایش دما ذوب می شود و مخازن را تغذیه می کند. اندرو فیشر، مدیر دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، می‌گوید: اما مدل‌های آب و هوایی پیش‌بینی می‌کنند که بخش قابل توجهی از برف ایالت تا سال 2100 از بین خواهد رفت. ابتکار شارژ مجدد، که به مطالعه منابع آب زیرزمینی می پردازد. فیشر می افزاید: «برخی از مدل ها همه چیز را می گویند. «اجازه دهید برای یک ث،ه غرق شود. این بیشتر از پشت سدهای این ایالت است. این بسیار نگران کننده است زیرا به هیچ وجه نمی تو،م تعداد سدها را دو برابر کنیم.»

کالیفرنیا برای آبرس، به مردم و کشاورزی خود است تشدید تلاش های صرفه جویی در مصرف آبمانند وارد ، توالت های کم جریان بیشتر به خانه ها و پرداخت پول به مردم برای کندن چمن هایشان، که به هر دلیلی فراتر از تشنگی وحشتناک هستند. این بازیافت فاضلاب خانه‌ها و مشاغل را به آب فوق‌العاده خالصی تبدیل می‌کند که واقعاً می‌تو،د بنوشید. اما بیشتر از همه، تلاش می‌کند به جای تخلیه آب باران پراکنده خود، زیرساخت‌هایی برای ایجاد «شهرهای اسفنجی» ایجاد کند. اینها در سراسر جهان ظاهر می شوند. مفهوم بوده است به طور گسترده در چین مستقر شده است، و برنامه ریزان شهری در مکان هایی مانند برلین در آلمان و اوکلند در نیوزیلند از آن برای مق، با بارندگی های شدیدتر استفاده می کنند.


منبع: https://www.wired.com/story/the-key-to-californias-survival-is-hidden-underground/