کمدین قانون جدید سانسور هند را می پذیرد | سیمی


اما او می افزاید که چالش قانونی او مربوط به او نیست. “این بزرگتر از هر حرفه ای است. همه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»

او به اختلافات گسترده بین گزارش رسمی تأثیر کووید بر کشور و ارزیابی آژانس های بین المللی اشاره می کند. سازمان جه، بهداشت گفته است که مرگ و میر ناشی از کووید در هند حدود 10 برابر بیشتر از آمار رسمی بوده است. هر،ی که حتی به آن اشاره می‌کند می‌تواند به ،وان دستفروش اخبار جعلی بر،ب زده شود و باید حذف شود.»

در آوریل 2021، پرجمعیت ترین ایالت هند، اوتار پرادش، توسط موج دوم کووید-19 و کمبود شدید ا،یژن در بیمارستان ها ویران شد. ،ت ایالتی وجود مشکل را رد کرد. در میان این بحران در حال گسترش، یک مرد در توییتر یک فراخوان SOS برای دریافت ا،یژن برای نجات پدربزرگ در حال مرگش ارسال کرد. مقامات ایالتی او را به شایعه سازی و ایجاد وحشت متهم ،د.

کارشناسان بر این باورند که اصلاحات قو،ن فناوری اطلاعات هند، این نوع سرکوب را بیشتر می‌کند، تحت حکومتی که قبلاً اختیارات خود را در اینترنت گسترش داده است و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را مجبور به حذف صداهای انتقادی و استفاده از اختیارات اضطراری می‌کند. سانسور یک مستند بی بی سی منتقد مودی

پراتیک واگر، مدیر سیاستگذاری در بنیاد آزادی اینترنت (IFF)، یک سازمان آزادی‌های دیجیتال، می‌گوید که تیم رسانه‌های اجتماعی حزب مودی بهاراتیا جاناتا (BJP) خود آزادانه اطلاعات نادرست را منتشر می کند در مورد مخالفان و منتقدان سیاسی، در حالی که “خبرنگاران به میدان رفته و حقیقت ناخوشایند را بیان می کنند، با عواقب مواجه شده اند.”

Waghre می‌گوید عدم شفافیت در مورد اینکه چه چیزی اخبار جعلی را تشکیل می‌دهد، اوضاع را بدتر می‌کند. او می افزاید: «با نگاهی به یک مجموعه داده، این امکان وجود دارد که دو نفر بتوانند به نتایج متفاوتی برسند. «فقط به این دلیل که تفسیر شما از مجموعه داده‌ها با تفسیر ،ت متفاوت است، آن را به یک خبر جعلی تبدیل نمی‌کند. اگر ،ت خود را در موقعیتی قرار دهد که اطلاعات مربوط به خود را بررسی کند، اولین سوء استفاده احتمالی از آن علیه اطلاعاتی است که برای ،ت ناخوشایند است.

این یک سناریوی فرضی نیست. در سپتامبر 2019، یک رو،مه‌نگار به اتهام تلاش برای بدنام ، ،ت پس از ضبط ، دانش‌آموز، که قرار بود از ،ت وعده‌های غذایی کامل دریافت کنند و فقط نمک و نمک بخورند، توسط پلیس محکوم شد. روتی.

در نوامبر 2021، دو رو،مه‌نگار به نام‌های سام، سا،ا و اسوارنا جاها به دلیل گزارش خشونت‌های ضد مسلمانان که در ایالت تریپورا در شمال شرقی این کشور رخ داده بود، دستگیر شدند. آنها به گزارش “اخبار جعلی” متهم شدند.

بررسی‌های غیر ا،ام‌آور و مورد حمایت ،ت از طریق دفتر اطلاعات مطبوعاتی ،ت، علی‌رغم سوابق دقیق آن سازمان در مورد عینیت، انجام می‌شود.

وب سایت تماشای رسانه newslaundry.com تعدادی از «بررسی‌های واقعی» PIB را گردآوری کرد و دریافت که این دفتر به سادگی گزارش‌های ناخوشایند را بدون ارائه هیچ مدرک مشخصی به‌،وان «نادرست» یا «بی‌اساس» بر،ب‌گذاری می‌کند.

در ژوئن 2022، تاپاسیا، گزارشگر سازمان رو،مه نگاری تحقیقی The Reporters’ Collective، نوشت که ،ت هند کودکان شش ساله و کمتر را م،م به دریافت کارت شناسایی بیومتریک Aadhar برای دسترسی به غذا در مراکز ،تی می کند. حکم دادگاه عالی هند

بررسی واقعیت PIB به سرعت این داستان را جعلی بر،ب گذاری کرد. زم، که تاپاسیا بر اساس قانون حق اطلاعات (قانون آزادی اطلاعات) در مورد رویه پشت بر،ب‌گذاری پرس و جو کرد، PIB به سادگی یک توییت از و، توسعه ،ن و کودکان را ضمیمه کرد که ادعا می‌کرد داستان جعلی است – به عبارت دیگر، واقعیت PIB. چک هیچ تحقیق مستقلی انجام نداده بود.

تاپاسیا می‌گوید: «طوطی‌سازی خط ،ت حقیقت‌سنجی نیست. اگر قو،ن جدید فناوری اطلاعات در ژوئن 2022 اجرا می شد، ،ت می توانست داستان من را در اینترنت حذف کند.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی گاهی از تلاش‌های ،ت هند برای اعمال کنترل بر آنچه می‌توان به صورت آنلاین منتشر کرد، عقب نشینی کرده است. اما Waghre از IFF انتظار ندارد که آنها این بار مبارزه زیادی را انجام دهند. او با اشاره به قو،ن «بندر امن» که از پلتفرم‌ها در برابر مسئولیت محتوای ارسال شده توسط کاربران محافظت می‌کند، می‌گوید: «هیچ ، نمی‌خواهد دعوی قضایی شود، هیچ‌، نمی‌خواهد بندر امن خود را به خطر بیندازد. «احتمالاً انطباق مک،کی و احتمالاً حتی سانسور فعال دیدگاه‌هایی که آنها می‌دانند احتمالاً پرچم‌گذاری می‌شوند وجود دارد».

کامرا نمی خواست در مورد چشم انداز خود در به چالش کشیدن قو،ن جدید اظهار نظر کند. اما او می گوید که سلامت یک دموکراسی زم، زیر سوال می رود که ،ت بخواهد منابع اطلاعاتی را کنترل کند. او می گوید: «دموکراسی به این شکل نیست. “مشکلات متعددی در مورد رسانه های اجتماعی وجود دارد. در گذشته مضر بوده است. اما کنترل بیشتر ،ت راه حل آن نیست.»


منبع: https://www.wired.com/story/comedian-kunal-kamra-india-censor،p-law/